KiemeltMotorokMotortesztek

A vagányok királya: BMW G650 Xcountry

bmwxcountry 2710Gondolom nem csak én jártam már úgy, hogy a „Kettő az egyben: sampon és balzsam” elnevezésű termék az első kipróbálás után a fürdőszobaszekrény aljában végezte. Jobb lesz majd ínséges időkre, hiszen a sampon ahelyett, hogy tisztítaná, inkább zsírosítja a hajat a benne lévő balzsamnak köszönhetően. Végeredményben pedig a két megígért tulajdonságából egyiket sem teljesíti rendesen. Na ez a motor nem ilyen.

A német BMW gyár megelégelte, hogy vásárlóinak átlagos életkora 49 év. Mitagadás, ezeknek a decens, és színvonalas árú motorkerékpároknak nem kimondottan fiatalos az imidzse. Sokkal inkább egy őszes halántékú, megbízható üzletember képe ugrik be elsőre, akinek felnőtt gyerekei örülnek, hogy az „öregeknek” klassz hobbija van.

Ebből a sztereotípiából szeretne kitörni a cég már néhány éve. Az F 650 GS-sel 2000-ben már elindultak ebbe az irányba, hiszen a reklámokban már fiatalokkal, sőt hölgyekkel is reklámozták ezt az egyhengeres új modellt. A kampányoknak meg is lett az eredménye: a mai napig rengeteg rajongója van a kettős célú, aszfalton és terepen egyaránt használható BMW-nek.

Később gondoltak egy még nagyobbat, és megalkottak egy három darabból álló sorozatot, amit idén tavasszal dobtak piacra. A vadonatúj modellekkel a zsengébb korosztályt szeretnék rászoktatni a BMW márkára. Hogy ne kelljen sokat gondolkodni, melyiket is válasszuk, három különböző karakterisztikájú járművet alkottak meg az F 650 GS lekönnyített és megerősített blokkja köré BMW G650 X sorozat néven.

bmwxcountry 2722Ha az X-et a krossz szóval helyettesítjük be, mindjárt többet árulnak el magukról a modellnevek. Az Xchallenge egy vérbeli enduró, hosszú, elöl-hátul 270 mm-es rugóúttal (mindhárom modellnél fordított teleszkóppal), kicsi súllyal, küllős kerekekkel, magasra helyezett első sárvédővel, kisebb átmérőjű, hullámos szélű féktárcsákkal – a hatékonyabb öntisztulás miatt – és természetesen a három testvér közül neki van a legmagasabb, 930 mm-es ülésmagassága.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Még több kép a galériában

Az Xmoto egy országúti kanyarvadász, de ha úgy tetszik, városi rosszcsont. Külső jegyei alapján is olyan, amilyennek egy supermotonak lennie kell: kis átmérőjű, 17 colos kerekeit aszfaltra való, jól tapadó sportgumikkal szerelték fel, kormánya rövidebb, első sárvédője szinte a gumihoz tapad. Mivel ez a modell a legrövidebb a három közül, a többieknél kisebb az utánfutása, ami szintén megkönnyíti a kanyarok sportos bevételét.

Hogy a három modell közül miért éppen az Xcountryt ajánlották fel tesztre? Nos, én sem választhattam volna jobban. Mivel nem vagyok terepmotoros, az Xchallenget nem tudtam volna kihasználni arra, amire való, és ugyanez igaz az Xmoto-ra – ez a típus jobban fekszik azoknak, akik leginkább azt élvezik, ha nagy sebességgel kanyaroghatnak. Azt hiszem, ezek közül nem tartozom semelyik csoportba sem. Ugyan gyakran motorozom városban, de szeretem a hosszabb túrákat is, és ha úgy adódik, hogy a célunkhoz földút vezet (netán a rettegett murva), nem hagyom az út szélén a motoromat.

Bár a magasságom megvan bármelyik modellhez, ha a gyengébbik nem általános igényeit kell figyelembe vennem, mindenképp fontos szempont, hogy egy alacsonyabb, könnyebb sofőr is biztonságban érezhesse magát a nyeregben. A három modell közül pedig az Xcountry-nak van a legkisebb – 840-870 mm között állítható – ülésmagassága, és kis súlya miatt valóban gyerekjáték vele a motorozás.

Egyébként olyannyira, hogy még a neve is erre utal. Nekem egyből valami hegyen-völgyön át vezető terepfutóverseny jutott eszembe a neve hallatán. És valóban, a modell úgy van kitalálva, hogy ne csak a városban, az országút aszfaltján, hanem akár homokban, murván, szántóföldön, vagyis hegyen-völgyön keresztül lehessen motorozni rajta.

Első találkozásunkkor azért akadt egy kis probléma, mivel az ülés nem volt megfelelően a helyére rögzítve. Ketten (két nő – hogy legyen egy kis csámcsogni való) próbáltuk kitalálni, mitől fog a nyereg műanyag alpja becsúszni a kis gomba alá, ami majd stabilan tartja. Végül egy férfi segítségét is igénybe vettük, és így közösen már többre mentünk. Ekkor tűnt fel, hogy ez a műanyag elég puha, ezért ha valaki túl nagy erővel próbálgatja, eldeformálódhat. Ugyanez az érzés fogott el a visszapillantó tükör műanyag keretével kapcsolatban is.

 

Nincs még vége, lapozz!

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük