fbpx

A Performance Bagger motorkerékpárverseny Laguna Secába érkezik

King of the Baggers S&S Indian

A motorkerékpárok világában sok igazán izgalmas dolog történik manapság, a sík (flat-track) versenyzéstől a motokrosszig, és minden, ami a versenyekkel kapcsolatos vad és innovatív.

A MotoAmerica-nak köszönhetően egy új játék jött létre azok számára, akik szeretnek nagy bagger-motorkerékpárokkal nyargalni. Ők lehetnek az egyike a tizennégy meghívott csapatnak az őszi Laguna Seca-i King of the Baggers kupában.

El tudod képzelni, hogy egy Harley-Davidson Road Glide-dal vagy egy Indian Challengerrel motorozol a világ egyik legkeményebb motorkerékpáros versenypályáján? Az amerikai V-twin háború újra felüti a fejét, és ez a legendás észak-kaliforniai versenypálya lesz a következő nagy harc terepe. A győztes pedig teljesítmény fölénnyel nyerhet.

Összesen tizennégy csapat fogja pályára küldeni egyedi építésű baggerét, és közülük mindössze egy – az S&S Cycle – versenyez majd Indiannal. A másik 13 mind Harley.

Nincs is annál érdekesebb, mint amikor egy motorkerékpárnak a megszokott közegétől távol kell teljesítenie. Márpedig ezeknek a böhöm baggereknek nem a kacskaringós versenypálya a megszokott terepe, sokkal inkább a 66-os úton tudnám őket elképzelni.

Természetesen a motorok némi átalakításon esnek majd át, de ezúttal nem a külalakra, hanem inkább a teljesítmény javítására és a súlycsökkentésre fókuszálnak majd a mérnökök. A fotón látható Indian-on szinte mindent megváltoztattak a karosszéria alatt, amit a kissé homályos szabálykönyv engedélyez.

Más lett a felfüggesztés, a fékek, a kerekek, a gumiabroncsok, a motort és a sebességváltót is módosították. Ha pedig a motornak sokkal jobbak lesznek a menettulajdonságai, valószínűleg útban lesznek a dobozok… szóval a karosszériát is módosítani kell úgy, hogy pl. a dobozok ne érjenek le a pálya kanyarjaiban.

Az S&S vezető projektmérnöke, Jeff Bailey elmondta, hogy az átalakításoknak köszönhetően a hátsó keréken mért teljesítmény a széria 100 lóerős állapothoz képest 150 lóerőre emelkedik. De szükség is lesz erre az erőre, mert az egyik csapat, a Trask Harley turbófeltöltő kitekre szakosodott. Szóval talán a 150 lóerő még kevés is lesz.

Azért mindenesetre érdekes lehet vezetni egy 300 kilós behemótot 150 lóerővel…és talán épp ez az, ami miatt ez a verseny biztosan nagyon érdekes lesz.

A meghívott csapatok listája:

  • Alloy Art – egyedi motorkerékpár alkatrész gyártó
  • Barnett Tool & Engineering – kuplungok és kábelek
  • Bassani – motorkerékpár kipufogó rendszerek
  • Feuling Parts – performance termékek Harley-hoz
  • Legends Suspension – első és hátsó lengéscsillapiók
  • MJK – utángyártott alkatrészek fejlesztése
  • Roland Sands Design – motorépítő, utángyártott alkatrészek és ruházat
  • Performance Machine – motorkerékpár fékek és kerekek
  • Saddlemen – motorkerékpár ülések és nyeregtáskák
  • S&S – amerikai motorkerékpárok és alkatrészek
  • SLYFOX Performance – nagy teljesítményű motorkerékpár-alkatrészek
  • The Speed Merchant – egyedi motorkerékpárok építése
  • Trask – motorkerékpár turbo kitek gyártója
  • Vance Hines – motorkerékpár kipufogók és performance termékek gyártója

A King of the Baggers verseny a MotoAmerica Superbike Speedfest részeként kerül majd megrendezésre Monterey-ben 2020. október 23-25. között.

Forrás: Jalopnik, kép:

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x