fbpx

A motormárkák is nyitnak a kamaszok felé – A BMW a TikTokon

bmw motorrad tik tokAz iWiW, a Facebook és az Instagram után a fiatalok egy új platformra menekültek az öregek elől, akik mindenhova követik őket ha kell, ha nem. Az új – már két éves – platform a TikTok most az egyik favorit a 16-24 évesek között, de már a motormárkák is kezdik felfedezni.

Az úgy működik, hogy a különböző közösségi platformoknak megvan a tipikus célközönsége. Általában a fiatalok kezdik őket felfedezni és használni, és ahogy telik az idő ők is megöregszenek, meg a szüleik is elkezdenek regisztrálni.

A Facebook 2004-ben egy egyetemi belső rendszer volt csak, nyilván a célközönsége az egyetemi korosztály volt. Ahogy a rendszer kilépett az egyetem korlátai közül, a diákok felregisztrálták az ismerőseiket, a családtagjaikat, és a célközönség átlagos életkora elkezdett emelkedni. Közben persze eltelt 16 év, tehát már az egykori alapító tagok életkora is vállalhatatlan a mostani kamaszok számára, és az sem túl csábító, hogy már mindenkinek a nagymamája is facebookozik.

Szóval a kamaszok elkezdtek leiratkozni, illetve a még fiatalabbak már el sem jutnak odáig, hogy regisztráljanak a Facebookra. Ekkor jött sok más kisebb közösségi applikáció mellett az Instagram népszerűsége. Az Instagram kicsit más, mint a Facebook, igazából egy képmegosztó, ami persze az alapötlethez képest már sokat változott, és az sem mellékes, hogy közben megvette a Facebook, tehát a cégek már ott is tudnak hirdetni, hogy a termékeikkel elérjék a célközönséget.

Kövesd a Csajok a motoront!
a Facebookon
az Instagramon
a YouTube-on

Az Instagram átlagos felhasználóinak életkora alacsonyabb a Facebookénál, mert a nagymamák még nem fedezték fel, de az anyukák már igen. Így éppen beleesik a 24-45 év közötti aktív kereső korosztályba, akik elég sokat költenek, sokat utaznak és szeretnek vásárolni. Így aztán a Facebook után ide is követték a cégek a lehetséges vásárlóikat.

Manapság ott tartunk, hogy a fiataloknak már az Instagram is túl uncsi. Már ide is beszivárogtak a szülők, szóval nem lehet nyugodtan lógni a neten, és nem biztos, hogy jó, ha anyu megtudja, hogy kissé elduvult az esti buli, amiről valamelyik résztvevő biztos kiposztol egy story-t. Persze lehet regisztrálni kamu profilt, ahova csak az osztálytársaidat veszed fel, de az mégsem ugyanolyan…

És most itt a TikTok, ami korábban Musica.ly néven volt népszerű, de két éve megvette egy befektető, mert meglátta benne a lehetőséget. Itt a tagok legfeljebb 15 másodperces videókat készíthetnek egy előzőleg kiválasztott háttérzenével és a követők ugyanúgy tudják ezeket lájkolni, mint a posztokat a Facebookon vagy a képeket az Instán.

Igazi agyament szórakozás, rágógumi az agynak és a szemnek… erre tuti nem kíváncsiak a szülők meg a nagyi. Itt nem elég csücsöríteni meg csöcsöt és/vagy bicepszet és kockahasat villantani a lájkokért, mint az Instán, itt már riszálni is kell a zenére. Vagy ha testi adottságaidban kevésbé vagy szerencsés, akkor valami jópofát vagy meghökkentőt produkciózni és máris mennek a lájkok.

A TikTok célközönsége a 16-24 éves korosztály, de 13 éves kortól lehet regisztrálni, ahogy a Facebookon is. Ez a réteg már fogyaszt, bár nagyrészt még a szülők finanszírozzák a nagyobb költéseket. Viszont egyszer majd ők lesznek a keresők és a döntéshozók, tehát ha hosszú távon gondolkodik egy cég, akkor időben el kell kezdeni csepegtetni az infokat meg az életérzést.

@bmwmotorrad

Mom said no skating in the house. ??‍♀️? @zomazyvaleria ##boredinthehouse ##stayathomechallenge ##foryoupage ##bmwmotorrad

♬ BORED IN THE HOUSE – Curtis Roach

Nemrég így tett a BMW is. TikTok profilt regisztráltak és 15 mp-es videókkal próbálnak egy teljesen új célcsoportot elérni és a hosszú távú lojalitásukat felépíteni. A BMW Motorrad az első motorkerékpár-gyártó, amely él a lehetőséggel és megragadja az alkalmat, hogy teljesen új utat mutasson a kommunikációban. A tartalmak kifejezetten a TikTok számára készülnek és a márka megjelenését kreatív arculattal gazdagítják.

A rövid videók teljesen új megközelítést nyújtanak a márka felé. Ezen videók nagyon közeli és közvetlen, továbbá hiteles betekintést adnak a BMW Motorrad világáról, a termékekről, az emberekről és a mögöttük meghúzódó értékekről. Különösen a kihívások gondolata passzol ideálisan a BMW Motorrad szelleméhez.

Neked van TikTok profilod? Szeretnél még több követőt? Akkor írd meg nekünk hozzászólásban!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x