A megújult nagyágyú: BMW R1300 GS 2024 teszt – VIDEÓVAL!
A biztonságról rengeteg elektronika gondoskodik. ABS Pro, DTC, MSR, HSC, DBC, DCC található a motorban, de beszéljünk ezekről kicsit bővebben is!
Az ABS Pro-t, a DTC-t és az MSR-t külön nem említeném meg, ezek már szinte standardnak számítanak minden magasabb árkategóriás motornál. Az első számomra érdekes feature a HSC volt, ami magyarul a visszagurulás gátlót jelenti.
Remekül működik, hasznos lehet domból való elindulásnál, pontosan úgy megfogja a motort, mint autónál a kézifék. Sajnos a tesztidőszak alatt nem sikerült kitapasztalni, hogy ezt hogy lehet kikapcsolni, minden esetre a menüben nem találtam erre utaló opciót. Kicsit bosszantó volt, mert a munkahelyemnél pont egy dombon kellett volna lejebb gurítani a motort, de a HSC folyamatosan megakadályozta, ezzel plusz fejtörést okozva.
A másik hasznos fukció a DBC, amely a fékezést segíti. Magáról a vészfék asszisztensről már fentebb beszámoltam. Ezenken kívül még egy hasznos újítás, a tükrökben helyet kapó holttér figyelő rendszer. Ez teljesen úgy működik, mint a mai modern autókban: amikor a holterünkbe kerül egy jármű, a tükörben felvillan egy narancssárga háromszög, ezzel figyelmeztetve a vezetőt. Ez nagyon hasznos, és a tesztidőszak során végig remekül működött.
Az ár ~7,8 millió forintról indul, amely több, mint az 1250 GS esetében volt, de még így is a középmezőnyben van a nagy túraendurók körében. Mivel a GS már státuszszimbólummá nőtte ki magát, így akinek tetszik az új kinézet, ugyanúgy meg fogja venni ezt a motort is, a kis árnövekedés ellenére.
Az átlagfogyasztás nálam 4,8 l/100 km körül alakult, ami egy átlagosnak mondható érték. Ebben volt városi használat, vidéki utazás és szerpentinezés is, szóval ez tényleg egy közepesen jó fogyasztási érték. A motor tankja 19 l-es, ami egy kicsit kevesebb, mint az elődmodelleké volt. Ezzel a fogyasztási értékkel számolva 400 km-enként kell megállnunk naftáért.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Mindent összevetve én nagyon örülök, hogy kipróbálhattam az új GS-t, hisz egy olyan élményt ad, amit semmilyen más motor nem tud adni. A GS életérzést. Mindemellett, ennek nem én vagyok a célközönsége még akkor sem, ha magam is túraendurót hajtok.
Ez a motor arra tökéletesen jó, ha valaki nagyon hosszú távokat akar motorozni és keres egy megbízható motort, de nekem még hiányzik belőle az a bugi, az az adrenalinfröccs, amit a motorozás nyújt számomra. Ez pedig túl nyugis, túl megbízható és túlzottan tele van mindenféle segítő és figyelő elektronikával, amelyet majd én is értékelni fogok, de úgy 20 év múlva.
A motor kezdőára 7.772.000 Ft-tól indul, és egészen 11.800.000 Ft-ig tudjuk telerakni mindenféle extrával.