KiemeltMotorokMotortesztek

A megújult nagyágyú: BMW R1300 GS 2024 teszt – VIDEÓVAL!

Ennek a futóműnek köszönhető, hogy ezúttal nem kell már megvennünk az alacsonyított futóművet az alacsony pilóták számára, hanem a motor magától, álló helyzetben leengedi magát a 850 mm ülésmagasságáról 830 mm-re. Ezt annyira precízen és pontosan teszi, hogy akármennyire is próbáltam figyelni, hogy mi az a sebesség, aminél ezt teszi, nem sikerült megtalálnom.

Mivel én alacsony pilóta vagyok, nekem fontos volt, hogy maximum 830 mm ülésmagassága legyen, különben nem érnék le róla, de minden esetben tökéletesen működött az elektronika.

A futómű alapvetően lágyra van állítva, túrázósra, tökéletesen kimozogja az úthibákat, ami ezeken a szörnyű magyar utakon is kivállóan helytáll. Mivel a tesztidőszak sokán sikerült egy kicsit szerpentinen megkergetni a masinát, felkeményítettem a futóművet hozzá teljesen, viszont az önfeledt kanyarvadászathoz még így is puhának éreztem.

Elöl dupla tárcsafék található, félig úszó csapágyazású féktárcsák 310 mm átmérővel, a féknyereg pedig radiális és négydugattyús. A hátsó fék egy egytárcsás fék, 285 mm átmérőjű, 2 dugattyús úszónyereggel van ellátva. Természetesen Brembo. A fékhatás parádés, könnyen adagolható, van benne vészfék asszisztens, illetve a hátsó fék segíti az első féket is.

BMW R 1300 GS 2024 teszt

Kell is egy ilyen jó rendszer, hogy megfogja ezt a hatalmas tömeget, de egy rossz szavunk se lehet rá, tökéletesen teszi a dolgát. A vészfék asszinsztenst azért szokni kell, sokszor váratlanul befékezi a motort és néha előzésnél, amikor számára nagyon megközelítettem az előttem menőt, akkor is befékezett.

A BMW sosem a gyári magas felszereltségéről volt hires, cserébe plusz pénzért szinte a végtelenségig lehet extrázni. A tesztmodell esetünkben egy jól felszerelt darab volt, Trophy kivitel, állítható futómű, Dynamic Pro, Enduro Pro, teljes doboz szett, kis- és sötétített szélterelő, középállvány, és még a végtelenségig sorolhatnám, egy nagyon felszerelt darab volt.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book
BMW R 1300 GS 2024 teszt

A Dynamic Pro megvásárlása szerintem kötelező a motorra, ahogy a középállvány is. A felemelést a rásegítésnek köszönheten még egy kisebb pilóta is könnyedén tudja abszolválni. A kis plexi az én magasságomhoz pont rossz ívben terelte el a szelet, az egyébként menüből, elektromosan állítható plexit menet közben is kipróbáltam minden pozícióban, de sehogy nem volt az igazi.

Ahogyan a plexi melletti kis szélterelő idomokat sem értettem, egyrészt mozognak, másrészt érdemi javulást nem hoznak szélterelés tekintetében. A gyári, kulcs nélküli aluminium dobozok illenek a motorhoz, viszont sem az oldalsó, sem a hátsó doboznak nincs elég kapacitása és még üresen is elég nehezek. Az oldaldobozok levétele okozott némi problémát, az elektronika-védő műanyag sapkát visszatenni pedig kész szenvedés.

Kényelem tekintetében hozza a GS-től elvártakat: mind az üléspozíció, mind a kormányszélesség és távolság tökéletes, pontosan ahogy egy premiumárkategóriás túraendurótól elvárná az ember. Maga az üléshuzat egy új textúrát kapott, ami természetesen csúszásgátló anyagból van, illetve mivel a tesztmotor esetünkben Trophy kivitel volt, az üléshuzat anyagát felfuttatták a tankra is, ami nagyon jól jöhet terepezés során, illetve nagyobb kátyúk esetén sem üti meg a tank a családi ékszert.

Maga az ülés párnázottsága változott az elődmodellhez képest, kicsit keményebbre sikeredett ezúttal, illetve az alakja is változott, de számomra kényelmes volt, a régebbi GS tulajoknak viszont szokást igényelhet.

Lapozz tovább! A cikknek még nincs vége!

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük