HírekMotorbemutatóMotorok

A Kymco bemutatja a LiveWire-alapú RevoNEX-et

A Kymco egy nagy teljesítményű elektromos motorkerékpárt ígér, mióta 2019-ben felfedte az eredeti RevoNEX koncepció motorkerékpárt – és bár a legújabb változat ugyanazt a nevet viseli, ez egy teljesen más jármű.

Valójában ez a harmadik alkalom, hogy a Kymco használja a RevoNEX nevet. Az eredeti egy meglehetősen nehéz kinézetű elektromos kerékpár volt, amely szokatlan módon hagyományos kézi váltóval rendelkezett. Egy második, teljesen újratervezett koncepció érkezett 2022-ben, amely karcsúbbnak tűnt, és teljesen új alépítményt tartalmazott, amely a nehéz kézi sebességváltót a kézi váltó elektronikus szimulációjával helyettesítette – még mindig volt kuplungkar és lábváltó, de a „váltásokat” az elektromos erőátvitelbe programozták, nem pedig valódi, mechanikus áttételváltásra.

A legújabb Kymco RevoNEX koncepció teljesen eltér a korábbi változatoktól, de megtartja az elektronikusan szimulált sebességváltó ötletét, hogy az ICE motorkerékpárokon nevelkedett motorosok számára az irányítás és a megszokás extra rétegét nyújtsa. Ugyanakkor sokkal életképesebb sorozatgyártású motorkerékpár, mint elődei, mert a radikális, félig átlátszó karosszéria alatt a LiveWire S2 platform váza és hajtáslánca lapul.

Ez nem váratlan. 2021 végén a Kymco és a LiveWire bejelentette, hogy befektet a Livewire SPAC-ba, és hogy együtt dolgoznak a jövőbeli motorokon, beleértve az S2 „Arrow” platformon alapuló gépeket, amelyek azóta a LiveWire S2 Del Mar és S2 Mulholland modellekben mutatkoztak be, valamint egy kisebb, olcsóbb „S3” platformot a kisebb teljesítményű jövőbeli motorokhoz.

A Kymco arra számít, hogy a legújabb RevoNEX 2026 végén kerül gyártásba, és bár a koncepció egyes elemeit várhatóan egyszerűbb vagy olcsóbb alkatrészekre cserélik majd, az általános megjelenés és a váz kialakítása ebben a szakaszban már lényegében rögzítve van. A legújabb koncepcióhoz a Kymco a csúcskategóriás alkatrészek tárházába nyúlt.

Az Ohlins felfüggesztés és a Brembo fékek jól bevált kombinációját használva, néhány kevésbé ismert elemmel együtt, beleértve az ülésegység kovácsolt szénszálas anyagát és a vörös színű, átlátszó burkolatot. Az, hogy ezek az alkatrészek bekerülnek-e a sorozatgyártású változatba, nagyban függ a Kymco tervezett árától.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A Kymco partnerség a LiveWire első robogóihoz vezet. Mielőtt a Kymco RevoNEX gyártásba kerülne, a vállalat – a LiveWire-rel együtt – kifejlesztett két elektromos maxi robogót, amelyek ugyanazon az S2 Arrow platformon alapulnak, és a LiveWire márkanevet viselik majd, amikor 2026 elején a kereskedőkhöz kerülnek.

kymco revonex 2025 2

A részletek egyelőre kevéssé ismertek, de a két gépről készült renderelések alapján az egyik egy kaland-stílusú modell, kövér, bütykös gumikkal és szinte minden panelt borító csomagtartókkal és bukócsövekkel, míg a másik egy alacsony, karcsú kivitelű, egyértelműen városközpontú gépnek szánt modell. Mindkettő hosszú tengelytávjáról nevezetes, és úgy tűnik, hogy az S2 Arrow platform új szintű alkalmazkodóképességét mutatja.

Mindig is úgy tervezték, hogy skálázható legyen, lehetővé téve különböző méretű akkumulátorok és motorok felszerelését, és a csavarozható első és hátsó segédvázaknak köszönhetően a geometria könnyen változtatható. A teljesítmény és a hatótávolság egyelőre nem ismert, de a két motorkerékpárt valószínűleg 12 hónapon belül hivatalosan is bemutatják a 2026 első felében történő gyártás előtt.

Forrás

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük