fbpx

A kivégzőárok áldozatai

A 2008-as Erzberg Rodeo hangzatos nevű szakaszai és rendkívül durva terepe tökéletes játszótérnek bizonyult a BMW Motorrad két gyári versenyzője, Andreas Lettenbichler és Gerhardt Forster, és a BMW G 450 X számára.

Egy szenzációs második helyezéssel és egy további top 10-es eredménnyel a BMW elfoglalta méltó helyét az extrém enduro világában. A tiszta időben „Lettinek” a hétvége utolsó hajrájában lehetősége nyílt az első hely megszerzésére is. Tökéletes rajt és első hely után a második checkpointnál egy sziklát súrolt, ami miatt letörött az egyik lábtartó – szinte az egész verseny alatt végigkísérte ez a jelentős hátráltató tényező.

Később a pálya legbrutálisabb szakasza, a „Gerichtsgraben” – szabadon, a „kivégzőárok”, végzett a váltótengellyel, és Lettinek egyes sebességi fokozatban kellett végigkínlódnia az etapon. Végül mégis csak a lengyel Taddy Blazusiak volt nála gyorsabb. A többiek – a világ legjobb enduro motorosai – esélytelenek maradtak a 33 éves dél-bajor BMW-s ellen.

A hetedikként végzett Gerhard Forster szintén nagyszerű teljesítményt nyújtott, és ő is jobb helyezést érhetett volna ha el, ha nincs az a hírhedt Gerichtsgraben. A gyilkos árokban letévedt a jó nyomról és nagy sziklákon át kellett visszatérnie a versenyvonalra, ami két hellyel vetette vissza.

A 2008-as „Hare Scramble” az erzbergi történelem eddigi legkeményebb versenye volt. Kifejezetten az utolsó szakasz, az úgynevezett „Reitwagenklamm” – a „motorszorító” – szinte járhatatlan volt. Andreas Lettenbichler már a Hare Scramble előtti napon is fantasztikus teljesítményt nyújtott a Rodeo-X endurocross versenyen. A világ 17 legjobb extrém-enduro versenyzőjével körülvéve Letti második lett a beltéri enduro-VB jellegű megmérettetésen.

„Az Erzberg idén mostohább volt, mint valaha. A Gerichtsgraben maga az őrület, a Reitwagenklamm pedig még rajta is túltesz. Egy 20 fős csapat vontatta ki a beragadt motorokat és motorosokat a szurdokból. Külső segítség nélkül lehetetlen rajtuk átkelni. A második checkpointnál letörtem a lábtartómat, utána meg az összes alkatrész közül pont a váltótengely tört el és végig egyesben kellett mennem. Megpróbáltam magam nyugtatgatni és egyszerűen, kiegyensúlyozottan a cél felé hajtani…” – mondta Lettenbichler.

Gerhard Forster: „Számomra jobban is mehetett volna. A rossz rajt után felküzdöttem magam az 5. helyre. A Gerichtsgrabenben letévedtem a helyes ösvényről és elakadtam a sziklák között. Két helyezésembe került. A motor tökéletesen működött. A legélvezetesebb felhajtani vele emelkedőkön, csak megtekered a gázt és meglódul.”

„Erzbergben csak kis csapattal képviseltettük magunkat, mert egyidejűleg Walldorfban és Spanyolországban is rajthoz álltunk. Kicsi, de nagyon lelkes csapatunk megmutatta a modern négyüteműek versenyképességét a könnyű kétüteműekkel szemben. A BMW négyütemű motorjai az első tíz között: ez az eredmény önmagáért beszél. Andreas Lettenbichler teljesítménye szenzációs volt, a második ellenőrzési pontig ő vezetett. Aztán elvesztett egy lábtartót és emiatt nem tudta tartani az iramot Blazusiakkal. Nagy örömmel tapasztalom, hogy itt is a dobogós helyekért versengünk. Irány előre!” – nyilatkozta Wolfgang Fischer, csapatvezető.

Ajánlom másoknak is

Cseréld a bukósisakodat sapkára!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x