EseményekMotorverseny

A Budapest-Bamako 1-3. napja

Az 1. nap krónikája 01.12. 

Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes köszöntője után eldördült a 3. Budapest-Bamako, a Nagy Afrikai futam startpisztolya. 150 csapat, 400 versenyzője a rokonok és érdeklődők ezrei körében nekivágott a több mint 8000 km-es távnak.

Az indulók nagy örömére a futam teljes Magyarországi szakaszán buzdító szurkolók fogadták a mezőnyt. Vidám hangulatban haladtak a versenyzők egészen Veszprémig, ahol viszont sűrű köd fogadta őket, és többeknek csak a szerencséjén múlott, hogy nem lettek részesei egy hatalmas tömegkarambolnak. A ködöt Ausztriában már az eső váltotta, amely egészen Velencéig kísérője volt az első napnak.

Persze ez a nap sem múlhatott el technikai problémák nélkül. Az 53-as rajtszámú „Hírös Bamako” nevű csapat Szlovénia felé csapágyas lett, így vissza kellett fordulniuk Budapestre. Ígéretük szerint szerelés után holnap ismét a mezőny után erednek. A 75-ös rajtszámú Jeep Cherokee Ausztriában az A2-es autópályán adta meg magát. Információink szerint a váltójuk ment tönkre. Õket visszavontatták Körmendig, ahová Budapestről már elindult az új váltójuk. Õk is folytatják a versenyt holnap, bár erős a hátrányuk. A közönség nagy favoritjának számító Velorex csapat pedig Klagenfurt előtt 20 kilométerre lerobbant. Novák Krisztián és Pulay Sándor késő este a zuhogó esőben próbálta újraéleszteni az 1961-es cseh bőregeret.

A verseny kategória indulóinak 4 geochallenge feladatot Veszprém megyei offroad szakaszokon kellett teljesíteni. A következő elásott ládát a gyulafirátóti középkori kolostor romjainál kellett kiásniuk. A BKV busz annak ellenére, hogy elsőként rajtolt nagy hátránnyal indult a versenyben, ugyanis a feladatlapjukat elfelejtették átvenni a rajtnál.

Este 7-ig, a befutóig a versenyben indulók közül csak négy csapat érkezett be. Az elsők között ott volt a tavalyi címvédő Ulrich házaspár. A Travel Channel csapata a 31-es angol K Team kisPolskija este 11 után gördült be a célba. „Életünkben nem használtunk még GPS-t. Valami program hiba miatt Horvátországban kötöttünk ki.” – mondta Kevin Smith. – „Sajnos néhány pontot elvesztettünk emiatt” – tette hozzá navigátora. Az első este célpontja Velence, ahova a csapatok folyamatosan érkeznek be.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A második napi cél Meyreuil Dél-Franciaországban. A 776 kilométeres távon komoly feladatok várják versenyzőket a Francia Riviérán.

Start 01.12. 

A 3. Budapest-Bamako indulóinak többsége 2008. január 12-én reggelre felsorakozott a Kossuth téren. A 150 jármű az indulást várta. A címvédő bajnok páros Juraj Ulrich és Daniela Ulrichova, és a Budapestről induló külföldi csapatok zöme is megérkezett. Begördült a rajthoz Travel Channel K-Team két pilótája Kevin Smith és Kevin Foster is a 25 éves Polski 126-ossal. Õk ha nem is nagy esélyesek a győzelemre, mindenképp a futam kedves színfoltjai lesznek.

Az előző nap a kora esti órákban elkészült a rajtrámpa, és kilenc után befutott Villám Géza is. A jelenlévő indulók nagy örömére a futam szervezője bejelentette, hogy előző nap órákban a nyugat-afrikai Guinea Bissauban letartóztatták a karácsonyi mauritán vérengzés tetteseit.

“Mauritániából kaptam egy hívást a futam ottani képviselőjétől, aki arról tájékoztatott, hogy a hír hallatára, az ország nagyobb városaiban, az emberek az utcára vonultak és örömükben táncolnak.” mondta a volt rádiós.

A bejelentett hír után Villám minden segítőnek, szponzornak, anyagi, erkölcsi és médiatámogatónak név szerint, egyenként megköszönte a támogatást. “A rajtra minden készen áll.” – tette hozzá a Budapest – Bamako ötletgazdája. A mali és a magyar himnusz után Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes indította el a futamot, reggel 08.00 órakor!

Forrás: Szabadban.hu 

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük