fbpx

Ana Carrasco elbúcsúzik a Kawasakitól

Ana Carrasco SSp300 világbajnok 2018

A Kawasakinál eltöltött öt dicsőséges év után, amely alatt megnyerte a 2018-as WSSP300-as bajnokságot, Ana Carrasco a WorldSBK-ból a MotoGP paddockjába költözik, hogy a Moto3-as bajnokságban versenyezzen.

Ana Carrasco nem csak a maga nemében rendkívül sikeres versenyző, hanem világszerte példakép a nők számára is, aki a versenyzés mellett otthon, a spanyolországi Murciában folytatott jogi tanulmányait és a nők sportban betöltött szerepét népszerűsítő fárasztó PR-programját is összekapcsolja.

A 2018-as WSSP300 bajnoka sikerre vitte a Kawasaki Ninja 400-asát egy olyan évben, amikor ő lett az első FIM által szentesített női versenyző, aki gyorsasági bajnokságot nyert. A murciai versenyző hét futamgyőzelmet ért el a Kawasaki gépeken, nem kevesebb, mint 12 alkalommal állt fel a dobogóra, amit 12 leggyorsabb körrel és három pole pozícióval egyenlített ki a WorldSBK paddock egyik legversenyképesebb és legkeményebb versenyzői osztályaként általánosan elismert kategóriában.

A több mint 50 versenyen összesen 420 pontot gyűjtő versenyző, akit minden egyes Kawasaki versenyszezonjában a korábbi Superbike-pilóta, David Salom irányított, 2019-ben a Provec Racing vállalkozás szárnyai alá került.

A KRT WorldSBK csapatvezetője és a Provec társtulajdonosa, Guim Roda szomorúan látja Ana továbblépését, de megérti, hogy a lehetőség túl jó ahhoz, hogy kihagyja. Ana Kawasakinál töltött idejéről így nyilatkozott:

“Ana Moto3-ba való átigazolása méltó befejezése annak az útnak, amelyet 2018-ban együtt kezdtünk el. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy most már a történelem részei vagyunk, és a Kawasaki Ninja örökre elismert lesz, mint az első olyan motor, amely egy nőt a FIM Motorcycle Open bajnokságba repített.

Ana Carrasco állhatott a dobogó tetejére Misanoban gerincsérüléséből felgyógyulva

2018-ban megnyerte a bajnokságot, ami varázslatos év volt, de azt hiszem, 2019-ben és 2020-ban teljesített a legjobban. 2019-ben minden versenyen harcolt, csak az utolsó futam utolsó körében veszítette el a második helyet a bajnokságban. 2020-ban ismét a bajnoki címért küzdött, mielőtt Estorilban nagyot bukott, ami majdnem megváltoztatta az életét – de Ana úgy küzdött az egészségéért, ahogy csak ő tud.

Mindvégig David Salom volt mellette csapatmenedzserként, aki irányította és tanácsokkal látta el, őt külön dicséret illeti. 2021-ben úgy tért vissza, hogy a felépülési folyamat miatt nem volt ideje a téli tesztelésre, és képes volt nyerni Misanóban, megmutatva, hogy semmit sem veszített a sebességéből.

 

Lapozz a folytatáshoz!

Ajánlom másoknak is

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x