HírekMotorokMotorozás

A BMW meg akarja venni a KTM-et?

A KTM-saga újabb szenzációs pletykája vagy híre – attól függően, hogy beigazolódik-e -, hogy a BMW állítólag érdeklődik a KTM megvásárlása iránt. A hírt az oe24 osztrák üzleti médium közölte, mondván, hogy egy, a KTM átszervezését ismerő bennfentestől értesültek róla.

A hitelezők február 25-én szavaztak a KTM AG jövőjéről – az eredményeket még nem tudjuk. A bennfentes azt is elmondta az oe24-nek, hogy Dr. Peter Vogl, a felszámoló „egy konkrét vevőt preferál, mégpedig a BMW Motorradot.” „A keddi elszámolási ülésen a BMW Motorrad befektetőként kíván beszállni és folytatni a KTM márkát” – tette hozzá továbbá.

A bennfentes azt is állította, hogy az Oberbank az a fél, aki a BMW Motorradot a KTM felvásárlására ösztönzi.

„Vezérigazgatójuk, Franz Gasselsberger erős szálakkal kötődik a BMW-csoporthoz, mivel az Oberbank a BMW steyri motorgyárának házi bankja is.”

A BMW útja azonban katasztrofális lenne a KTM 4500 alkalmazottja számára, mivel 2025 végéig elbocsáthatják őket. Azt mondták, hogy a BMW a KTM kutatási és fejlesztési részlegét a németországi Münchenbe szeretné áthelyezni, míg a gyártás teljes egészében Indiába költözne.

Korábban:

Ráadásul a KTM jelenlegi ausztriai beszállítói is vesztesek lesznek, ha a BMW-vel kötött üzlet beigazolódik, mivel utóbbiak minden bizonnyal saját beszállítóikhoz folyamodnának. Ezért félő, hogy tömeges csődök fognak bekövetkezni Ausztriában.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Ha ez nem lenne elég rossz, a BMW felvásárlása azt jelentené, hogy az osztrák adófizetőknek 225 millió eurót kell majd viselniük, mivel az ország fizetésképtelenségi teherkiegyenlítő alapja fizet az elbocsátott dolgozókért. Másrészt a BMW felvásárlásával a BMW Motorrad MotoGP tervei is felgyorsulhatnak.

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük