HírekMotorbemutatóMotorok

9+1 dolog, amit a Talaria X3 elektromos terepmotorról tudni kell

Talaria X3 elektromos terepmotor

A Talaria gyártó 2023 év elején dobta piacra második elektromos terepmotorját a Talaria X3-at (vagy más néven a xXx-et) és nemcsak szerintünk, de a nagyérdemű szerint is nagyon eltalálták a piaci igényeket.

A Talaria TL3000 jól vizsgázott, méltó vetélytársa lett a Sur-Ron-nak, de kicsit nagyobb annál minden dimenzióban. Ezért a Talaria megalkotta az X3at, ami méretileg majdnem a Light Bee közvetlen ellenfele.

1. A gyártó

TALARIA POWER TECH (CHONGQING) CO., LTD a motorok fejlődését és fejlesztését szem előtt tartva, nagy-teljesítményű és magas minőségű elektromos motorokat gyárt. Fókuszban azzal, hogy egy motor legyen hatékony, agilis és könnyen vezethető.

Hosszú idő telt el azóta, mióta az első Talaria motorokat összeszerelték. Világszerte rohamosan nőtt a Talaria-k iránti érdeklődés, és ma már a gyártó egy nemzetközileg elismert elektromos motorokat gyártó vállalat.

2. A külső és az első benyomás

Talaria X3 elektromos terepmotor

Méreteiben hasonló, mint a Sur-Ron. Fél centivel alacsonyabb az ülésmagasság, mégis kisebbnek érződik a motor, mert az akkumulátor elhelyezése miatt 3-4 centivel keskenyebb. Az aksi az oka annak is, hogy súlyban a nagyobb kapacitás miatt 2 kilogrammal nehezebb az X3. Tengelytávban 2 centivel hosszabb az X3, de a kisebb kerekek miatt mégis rövidebb a motor. 

Az X3 különlegessége, hogy nem csak a kijelző, a lámpák, az indexek és persze a coc az eltérés az utcai és az offroad változat között. A street legal rendes utcai gumikat kapott és elől-hátul 17″-es kerekeket. A terep változat elől 19″ hátul 17″, és normál terep gumival rendelkezik.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Érzésre egy kisebb motor a Talaria X3, mint a Sur-Ron, de a számok néhol nem ezt mutatják.

3. Kijelző és kezelőszervek

Aki már látott TL4000-est annak ismerős lesz minden. Ugyanaz a kijelző és a kezelő szervek, mint a nagyobb testvérnél. Jobb oldalon a Talariától megszokott start gomb, bal oldalon a kis billenő index kapcsoló, alatta a duda és egy táv fényváltó (csak az utcain). Felül található a mód választó. Középen egy színes kijelző van, ami fényre vált a sötét és a világos módok között, valamint az oldalán lévő gombokkal vezérelhető. Az USB-C itt sem maradt ki.

4. Az X3 futóműve

Futóművét tekintve egyszerűbb, mint a nagyobb testvérei, vagy a Sur-Ron. Elől eggyel kevesebb az állítási lehetőség, hátul pedig direkt bekötésű a rugóstag, nem tartozik hozzá himba rendszer. Ez ugyan lehet, hogy kemény terepfelhasználásnál hosszú távon hátrány lesz, de elsőre hozza ugyanazt a menetkomfortot és rugózási teljesítményt.

5. Akkumulátor és töltés

A terepmotor megkapta a TL3000 akkumulátorát, csak más elrendezésben, ugyanis itt fektetve van az egység, nem pedig állítva. Ebből adódóan, a Talaria X3-nál máshogy kell kivenni az aksit: felfelé kihúzzuk. A hátsó rugóstag alsó csavarját ki kell venni, és utána lehet nyitni a takaró fedelet. A csavar helyére minden motorhoz adnak gyors zárat, és mivel a fedél is ilyenekkel csukódik, meg lehet oldani a nyitást szerszám nélkül is. Pozitívum az, hogy zártabb helyen található az akkumulátor, így védettebb, bár ez a többi motornál sem szokott általában gondot jelenteni.

A töltője ugyanaz, mint a TL3000-é, így ha van már Taláriánk, kompatibilisek lesznek.

6. Hajtás

A motorok teljesítményéről sok adatot találhatunk az interneten. Sajnos a coc papírokban is más módon adják meg ezeket, így matematikailag nehéz kitenni a reláció jelet. Amit viszont a valóságban tapasztaltunk az az, hogy egyformán megy a két motor, ugyanolyan súlyú pilótákkal. Akárhogy cserélgettük, egyformán rajtolnak. 

DE! Azt nem szabad elfelejteni, hogy gyárilag a Sur-Ronnak 48T, míg a Talaria X3-nak csak 44T a hátsó fogaskereke. A primer hajtás egyformán van megoldva, valószínűleg még a szíj is ugyanaz. Az egyforma gyorsulás tükrében külön öröm, hogy az X3 végsebessége ezzel a dinamikával is több 5-6km/h-val, ami utcai használatnál pont a 70-es határ fölött van már.

Külön  gombbal sport és eco módozat között választhatunk.

7. Fékek

Ugyan azok a fékek kerültek az X3 modellre, mint a többi Talariára. 

8. Garancia

3 év jótállás jogszabály alapján, az akkumulátorra 2 év vagy 800 töltési ciklus. 

9. Az X3 ára

Az ára jelenleg 1.640.000 Forint, ami bizony 400.000 Forinttal kevesebb mint, a Sur-Ron. Ilyen különbségnél már köt kompromisszumot az ember, főleg, hogy a Talaria X3 sok esetben jobb is.

+1 Vélemények az X3-ról

„Mikor először megláttam a Talaria X3 terepmotort, nem igazán értettem, hogy mire is jó, és  hogy mit várjak tőle. Képek alapján gyerek Sur-Ron riválisnak gondoltam, de hamar kiderült, hogy nem összehasonlíthatóak.
Elképesztően formás, designos termék, gyönyörű hegesztések, kidolgozás. Ez a része csillagos 10-es.”

„Teljesen játékmotor, keskeny, könnyű, játékos. Jó a geometriája, minden a helyén, egyértelmű a viselkedése, nincs kérdés és bizonytalanság. Erőben hozza a Sur-Ron teljesítményét és még egy picit. Az újfajta motor teljesítményleadása és viselkedése ultrajó. Élvezettel lehet forgatni, felül is szépen mozog. Nincs meg az az érzés, mint a Sur-Ronnál, hogy csak alul lök egyet nyomatékból, majd vége a műsornak. Ez teljesen lineáris, belsőégésű motor feeling.”

„Futóműve nagyon jól hangolt, direkt kínoztam lépcsőkön, tempós úthibákkal, de végig teljesen stabil maradt. Csillapítás, kompresszió, visszaút csillapítás is a helyén. Nagyon zord terepkörülmények között viszont hamar elfogy a hátsó közvetlen csatlakoztatású rugóstag, nem ugratásra és krosszpályázásra való, arra ott a TL3000 és a TL4000.”

Évindító akció az ElektroRider-nél

2024 január 14-február 29. között minden akciós motorkerékpár mellé ajándék Speeds bukósisak és telefontartó jár. Az akcióban részt vevő motorok a következők:

Városi motorok

1. Tromox

Tromox Ukko S 2.090.000 Ft 1.990.000 Ft
Tromox Ukko S Lite 1.950.000 Ft 1.850.000 Ft
Tromox Mino B 1.090.000 Ft 990.000 Ft

2. Slience
Silence S01 2.750.000 Ft 2.590.000 Ft
Silence S01+ 3.250.000 Ft 2.990.000 Ft

3. N moto
Nmoto LX08 1.290.000 Ft 1.090.000 Ft

4. Daytona e-Viball 1.490.000 Ft 1.390.000 Ft

Terepmotorok

1. Talaria
Talaria Sting (TL3000) 1.750.000 Ft 1.550.000 Ft + ajándék középmerevítő, tuning féktárcsa, választható tuning lábtartó vagy kormány (csak ehhez a motorhoz!)

Talaria X3 Concept City (TL2500) 1.690.000 Ft 1.640.000 Ft
Talaria X3 Concept offroad (TL2500) 1.640.000 Ft 1.590.000 Ft

2. Sur-Ron
Sur-Ron Light Bee X City 1.990.000 Ft 1.590.000 Ft
Sur-Ron Light Bee X City 34Ah 1.890.000 Ft 1.290.000 Ft

(X) Támogatott tartalom

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük