40 éves a rejtett lengéscsillapító: Harley-Davidson Softail
40 évvel ezelőtt a Harley-Davidson bevezette a Softail platformot, amely egy okos lengőkaros kialakítással, rejtett hátsó lengéscsillapítóval adta meg a váznak azt a hardtailhez hasonló, hátsó felfüggesztés nélküli, a vintage motorkerékpárok merevvázas, letisztult látványát. Az 1984-es FXST az új Evolution V-Twin motorral sikeresnek bizonyult, és számos más Softail modellt is eredményezett.
Az 1980-as évek elején a Harley-Davidson megvásárolt egy koncepció-motorkerékpárt Bill Davis független tervezőmérnöktől, aki rejtett hátsó lengéscsillapítókkal támogatott felfüggesztéssel kísérletezett egy Big Twin vázon. A vízszintes lengéscsillapítóknak a sebességváltó alá történő elhelyezése alacsonyabb üléspozíciót is lehetővé tett.
„Ha visszagondolok az FXST Softail modell időzítésére és a piacra gyakorolt hatására – mi voltunk a szenvedő új tulajdonosok -, rájövök, hogy ez a nagyszerű új motor és futómű mennyire kritikus volt a túlélésünk szempontjából” – írta Willie G. Davidson egykori vezető stylist a 100 év Harley-Davidson című könyvében. „A Softail vonal örökös bestseller és a motorosok kedvence volt. Sikeresen ötvözi a múltat a jelenlegi technológiával, és mindenhol vonzó a Harley motorosok számára”.”
A Softail platform sokoldalúsága lehetővé tette a későbbi új motorkerékpár modellek bevezetését a legkülönfélébb stílusokban.
Íme néhány kiemelkedő, legendás Softail modell
1986 Heritage Softail: Az FL orr-rész, a teljes szoknyás első sárvédő, a fűzött kerekek és a kiemelkedő fényszóró az 1949-es FL Hydra-Glide modellek stíluselemeit tükrözik. Ez a klasszikus megjelenés a motorosok és a nem motorosok számára egyaránt azt sugallja, hogy ez egy „Harley-Davidson”.
1988-as Springer Softail: A Springer első felfüggesztés – amelyet a Harley-Davidson 1952 után a hidraulikus villák javára megszűntetett – vizuális izgalmának feltámasztása merész stílusbeli lépés volt.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
1990 Fat Boy: A Harley-Davidson történetének egyik legikonikusabb modellje, amelyet masszív alumíniumöntvény kerekei és masszív jelenléte jellemez, ma is a Cruiser-portfólió része.
1999-es Softail Deuce: Talán a legradikálisabb Softail gyári custom modell, a Deuce új, megnyújtott üzemanyag-tartályt, elegáns, krómozott villahidat, teljesen új hátsó sárvédőt, és az új Twin Cam 88B motort mutatta be.
2008 Cross Bones: Ez a tiszta vintage bobber széles gumiabroncsot keretező Springer elülsővel, fekete felnivel, fűzött kerekekkel, rugózott szólóüléssel, félhold alakú lábdszkákkal jó alap volt arra is, hogy a sima Denim fényezést bevezessék.
A 2024-es cirkáló család
A 2018-ban bemutatott jelenlegi Softail alváz az alapja a Harley-Davidson Cruiser motorkerékpárok 2024-es kollekciójának kilenc modelljének. A Softail alváz központi eleme a sima rugózási teljesítményre és jó kezelhetőségre tervezett hátsó monoshock. A rugós lengéscsillapító az ülés alatt helyezkedik el, ahol könnyen elérhető az előfeszítés beállításához, és optimális szögben helyezkedik el a kerék mozgásának hatékony szabályozása érdekében.
Minden jelenlegi Cruiser modellt a jól bevált Milwaukee-Eight V-Twin motor hajt, amely kettős ellensúlyozóval rendelkezik, amelyet úgy hangoltak, hogy kiküszöböljék az alaprezgést alapjáraton, növeljék a motoros és az utasok kényelmét, és lehetővé tegyék a motorok merev rögzítését a vázban. A merev beépítés merevebbé teszi a teljes vázat, és közvetlenebbé teszi a motoros és a hajtáslánc közötti kapcsolatot.
A 2024-es Cruiser termékcsalád a Harley-Davidson motorkerékpár-portfólió legváltozatosabb része, a nosztalgikus modellektől a modern dizájnig mindent megtalálunk benne.
A 2024-es Harley-Davidson Cruiser modellek:
Softail Standard: Ez az alapvető Harley-Davidson cruiser élmény, karcsú, könnyű vázzal, klasszikus krómokkal és fényezett felületekkel, olyan áron, amely a költségvetésben hagy mozgásteret a testreszabáshoz.
Street Bob 114: A nyers bobber attitűd a mini majom-lógató kormánytól kezdve a rövidre faragott hátsó sárvédőig olyan modern technológiával párosul, mint a digitális emelkedőmérő és a jellegzetes LED-es első világítás. Az ideális járgány azoknak, akik stílusra, teljesítményre és vezethetőségre egyaránt vágynak.
Low Rider S: Egyenesen a gyárból, ez a motor a West Coast stílust és a kérlelhetetlen teljesítményt egyesíti magában, ami korábban csak jelentős kiegészítő beruházással volt elérhető.
Low Rider ST: A levehető kemény nyeregtáskák és az aerodinamikus burkolat egy hétvégi menekülőgépet eredményeznek az olyan motorosok számára, akik a tiszta West Coast stílust kedvelik, de borzasztó teljesítményre vágynak.
Breakout: Hosszú és karcsú chopper stílusával a Breakout modell minden más motorkerékpárnál izmosabb. A Milwaukee-Eight 117 motor kérlelhetetlen ereje egy kövér, 240 mm-es hátsó gumiabroncshoz érkezik, amelyet a felfelé hajló bobtail sárvédő tesz láthatóvá.
Heritage Classic 114: Az amerikai cruiser kvintesszenciája mutatós vintage részletekkel és hamisítatlan rock-and-roll stílussal, az 1950-es évek Harley-Davidson modelljei által ihletett tiszta nosztalgiával veszi körbe a Softail platformot.
Fat Boy 114: Az eredeti fat-custom ikon gőzhengeres tartásával, öntött alumínium Lakester kerekeivel és egyedi fényszórógondolájával uralja az utat.
Fat Bob 114: Arra tervezték, hogy erővel és agilitással hódítsa meg a városi utcákat, a nagy teljesítményű technológia teljes arzenáljával – kettős első tárcsafékekkel, fordított versenystílusú első villával és 2-1-2 egyedi stílusú kipufogóval.
Sport Glide: A levehető táskák és a burkolat igazi kabrióvá teszik ezt a motorkerékpárt stílusban és hozzáállásban – nagyszerű megoldás a sokoldalúságra vágyó motorosok számára.