HírekMotorokMotorozás

4 szabály, amit Húsvétkor is tartsunk be az utakon

husvet-motorAz elmúlt években rendszeresen több mint ezer személyi sérüléses közlekedési baleset történt az áprilisi időszakban Magyarországon.

Húsvétkor a megnövekedett forgalom és sok esetben az ittas vezetés is jellemző probléma az utakon.

A baleseteken kívül egy meghibásodás is nagyon rosszkor jöhet, ha motorral utazunk az ünnepek alatt, így hasznos óvintézkedés lehet az assistance szolgáltatás. (Csak a GeneraliCsoporthoz tartozó Europ Assistance-hoz a tavalyi év hasonló időszakában több mint 1100 belföldi segélykérés érkezett.)

A húsvéti ünnepek hosszú hétvégéjén az előrejelzések szerint az időjárási viszonyok kedvezőek lesznek, ugyanakkor szokás szerint sokan indulnak rokonlátogatásra, utaznak haza külföldi munkahelyükről, vagy időzítik mostanra tavaszi szabadságukat, így nagyobb lesz a forgalom az utakon egy átlagos hétvégéhez képest.

Sajnos a fokozott rendőri ellenőrzés ellenére még mindig előfordulnak olyan vezetők, akik nem tartják be a közlekedés szabályait, és alkoholos befolyás alatt is motorra ülnek, de az egyszerű figyelmetlenséggel is könnyen veszélybe sodorhatja magát az óvatlan vezető.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A sérüléssel és jelentős anyagi kárral járó balesetek fokozott óvatossággal, a körülményeknek megfelelő vezetési stílussal és a közlekedési szabályok betartásával szinte mindig megelőzhetőek.

A motor meghibásodása sem kell, hogy keresztülhúzza az ünnepi programokat. Az alábbi egyszerű tanácsokkal minimálisra csökkenthetjük a kockázatot és előre felkészülhetünk a váratlan problémákra:

1. Alkoholfogyasztás után tilos motorra ülni! Az utóbbi években a százat is meghaladta az ittasan okozott balesetek száma április hónapban. (Összesített adatok, nem csak a motorokra vonatkoznak.) Tavaly július óta már 0,5 gramm/liter ezrelék véralkohol értéknél illetve 0,25 mg/l légalkohol érték felett bűncselekménynek számít a vezetés, a szabálytalankodás akár a vezető jogosítványába is kerülhet.

2. A fáradtság hatása vetekedhet az alkoholos állapottal: kutatások kimutatták, hogy a fáradtan vezetőknél több mint hatszorosára nő a baleseti kockázat, hosszabb az észlelési- és a reakcióidő, a sofőr nem képes hatékonyan kezelni a hirtelen helyzeteket. Ha tehetjük, ne vezessünk éjszaka, hosszabb úton mindig tartsunk pihenőt, szálljunk le a motorról, mozogjunk.

3. Lehetőség szerint tájékozódjunk előre az esetleges elterelésekről, lezárásokról és az út során várható időjárásról, különösen, ha külföldre indulunk.

4. A rövid utazás nem feltétlenül jár kevesebb kockázattal! Kisebb utak, hosszúhétvégék, városlátogatások alkalmával is rendelkezzünk biztosítással vagy assistance szolgáltatással, hogy bárhol szakértő segítséget kaphassunk, ha probléma merül fel. Mindez különösen fontos lehet a hosszú hétvégék alatt, hiszen a legtöbb szerviz ilyenkor zárva tart, így nehezebben kaphatunk segítséget.

Baj esetén az Europ Assistance csapata a nap 24 órájában, Magyarországon és külföldön egyaránt azonnal a helyszínre indul és már helyben, vagy szükség esetén a legközelebbi szakszervizben javíttatják meg a járművet.

A szolgáltatás azonban nem csak a szerelőmunkákra terjed ki: a szolgálat munkatársai üzemanyagot szállítanak a bajba jutott ügyfeleknek, s bonyolultabb probléma esetén akár szállást is szerveznek, ha nem lehetséges a továbbutazás.

Az AutoSOS csomagok már kevesebb, mint 700 Ft-os havidíjtól elérhetőek, 10 évnél idősebb motorkerékpárokra is köthetőek. Az AutoSOS segélyvonal a nap 24 órájában hívható, belföldről a 14 567-es, külföldről pedig a +36 1 458 44 80-as telefonszámon.

Milyen tapasztalataid voltak a húsvéti időszakban az utakon?

 

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük