2020-ban 75 éves az MV Agusta – sajnos az ünneplés egyelőre elmaradt
75 éves története során az egyetlen szokás, amelyet az MV Agusta soha nem hagyott el, hogy minden fronton nyerjen. A versenypályáktól kezdve a bemutatótermeken keresztül a világvásárokig ezeket a motorokat valódi stílusikonoknak tekintik.
Az egész 1945. január 19-én kezdődött, a Meccanica Verghera Srl. létesítésével Cascina Costa-ban, a mai Malpensa nemzetközi repülőtér közelében. Az Agusta család a légiközlekedés úttörője volt, akik a második világháború után nem tudták folytatni a repülőgépek gyártását. Jobb híján a motorkerékpárok felé fordultak, hogy így fejezzék ki szenvedélyüket a sebesség, az adrenalin és a precíziós mérnöki munka iránt.
A legenda szerint az első, 98 cm3-es modellt Vespa-nak nevezték, de mivel ez a név már foglalt volt, a történelemkönyvekbe már csak egyszerűen MV98 néven került be.
Az Agusta család azt is tudta, hogyan lehet versenymotorjaikat sikeres közúti modellekké konvertálni a szenvedélyes rajongók számára. A kezdetektől kezdve a 98-as luxus verziójával indultak, amely hatalmas szenzáció volt az 1947-es milánói kereskedelmi vásáron.
Motorversenyzés
Azóta minden új MV Agusta modell otthagyta a nyomát a motorkerékpárok történelmében. A mai napig minden egyes új modell vagy sorozat megjelenése nagyon várt esemény.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Gróf Domenico Agusta nagy szerepet vállalt a legjobb versenyzők felvételében, amelyek többsége a sport legendáivá váltak.
A Giacomo Agostini-val fenntartott partnerség a motorkerékpár története során a leghíresebb: „Ago” karrierje során 13 világbajnokságot, 18 olasz bajnokságot és 10 Man-szigeti TT-t nyert.