2006 legjobb metrikus motorja: Jesse Rooke Customs: Darla
Az alapvető különbség a váz geometriájában mutatkozik meg: a Darla váza hat hüvelykkel rövidebb, mint a másik váz és a nyak dőlésszöge csak 29 fok, amitől sokkal sportosabban kezelhető a motor. Ráadásul a hasmagassága csaknem megegyezik a Honda Firebale és a Suzuki GSX-R 1000 modelléivel.
Annak érdekében, hogy megmaradjon a sajátos Rooke sziluett, Jesse egyik Nanna első villáját használták fel. De mivel a blokk jóval erősebb, mint az eddig épített Rooke motorok, nagyobb átmérőjű csőből készítették el, hogy ezáltal megnöveljék a villa erejét. A lengéscsillapításról egy Progressive Suspension teleszkóp gondoskodik, ami első ránézésre olyan, mintha egy mountainbike-ról lopták volna el, pedig valójában egyedileg a Darla-hoz gyártották.
A kerekeket HD agyra építették fel, mart alumínium felnivel. A méretük elöl 21 X 3 hüvelyk és 6,25 X 17 hüvelyk hátul. Mindkettőben 60 küllő van, és Dunlop gumit szereltek rá. A hátsó kerék fékezéséért egy Exile Sprotor felelős, ami Rooke egy korábbi Exile Cycles projektben, a X1 motor építésében való részvétele után logikusnak tűnt.
A Renthal MX kormányt csak levették a polcról, és az angol gyártó cég gondoskodott a hozzáillő motokrossz markolatokról is. A fék és a kuplungkar eredeti Brembo alkatrészek, amik még a KTM-en voltak, a pedálok pedig titániumból vannak és a Sunline készítette őket.
Troy Lee – akit leginkább onnan ismerhetünk, hogy motokrossz versenyzők sisakjainak egyedi fényezését készíti általában – felelős a fényezésért. A fekete mellett a narancssárga a domináns szín, amibe finom aranylemezkéket kevertek. Hogy végül ez a versenymotor utánzat mégiscsak alkalmas legyen utcai használatra is, Laser Star fényszórót szereltek rá, és egy Storz kormánygátlót, hogy nagy sebességnél még stabilabb legyen.
Még több kép a galériában
Jesse Darla Pyles-nek, a Biker Build-Off sorozat produkciós asszisztensének szeretett volna emléket állítani azzal, hogy róla nevezi el a sorozatban épített gépet. Darlával akkor ismerkedett meg, amikor felkérték a részvételre. Sajnos Darlát, aki mindössze 34 éves volt, még azelőtt elvitte a leukémia, mielőtt elkezdődött volna a motor építése.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Mikor Jesse-nek eszébe jutott Darla, rájött, hogy nélküle talán nem is létezne ez a motor. Így aztán megkérdezte Darla nővérét, a Rolling Chrome cég tulajdonosát, Diana Lean-t, hogy mit szólna, ha a húga nevét viselné az új gép. Õ természetesen beleegyezett.
Sajnos Jesse-nek nem sikerült megnyernie a Biker Build-Off-ot Roland Sands ellen. Ott ugyanis Sands ügyesebbnek bizonyult, mikor az elkészült motorokat a Willow Springs Raceway-en tesztelték le, ahol Miguel Duhamel amerikai superbike versenyző is kipróbálta a motorokat.
Aztán az ellenfelek egy pár körös gyorsasági versenyen, majd egy háromfutamos gyorsulási versenyen is összemérték saját ügyességüket és motorjaik képességét. A gyorsasági futamot egyértelműen Sands nyerte, a gyorsulási versenyen háromból két futamot nyert, így hiába volt ügyesebb Jesse a másnapi flat-track versenyen, a díjat végül Sands vihette haza.
De sebaj… talán a hatalmas csalódás után Jesse Rooke-ot sikerült kicsit kiengesztelnie a Motorépítő Világbajnokság zsűrijének, mikor neki ítélték meg a világ legjobb metrikus motorjának járó díjat.
Nyugodjon békében: https://www.cycleworld.com/renowned-customizer-jesse-rooke-killed-in-motorcycle-accident/