Hírek

(vissza)Alakul a motorkerékpár piac


mge evertekelo 2A B125 jogosítvány megszerzésének egyszerűsítése

Szóba került, hogy egyszerűsíteni kellene a B125-ös jogosítványhoz való hozzájutást. Ezzel nemcsak a motoreladások nőnének, hanem csökkenne a környezetszennyezés a nagyvárosok környékén, hiszen még többen ülhetnének át a személyautókból kis motorokra.

Példaként hangzott el, hogy Németorszárban már megtették ezt a lépést: a személyautó sofőröknek amennyiben 125 cm3-es motorkerékpárt szeretnének vezetni, egy mindössze 6 órás képzésen kell részt venniük, hogy megtanulják a jármű alapvető kezelését, de vizsgázni már nem kell belőle. Esetleg lehetne ez Magyarországon is követendő példa.

Euro 5 norma bevezetése motorkerékpárokra

Nem annyira jó hír a motorkerékpár tulajdonosok számára, hogy 2020. január 1-től bevezetésre kerül az Euro 5-ös károsanyag kibocsájtási norma motorkeékpárokra is. Ez megfelel a gépkocsik Euro 6-os normájának. Ez a norma az Euro 1-es szabvány bevezetése óta már 96,6%-os HC és Nox csökkenést valamint 92,3% CO kibocsátás csökkenést jelent.

mge evertekelo 3Ebben az évben azokra a motorkerékpárokra terjesztik ki a norma bevezetését, amelyek eddig nem rendelkeztek EK típus jóváhagyással, majd 2021. január 1. után az összes motorkerékpár modell esetében bevezetésre kerül. Kivételt képeznek az endurók, a triál motorok, a háromkerekű segédmotoros kerékpárok és a könnyű négykerekűek. Ők 2024. január 1-ig kapnak haladékot.

Mivel a motorkerékpárok használata eleve jelentősen kevesebb környezetterheléssel jár, a szakértők a norma bevezetését nem tartják indokoltnak. Mivel azonban a motorkerékpárok ebből a szempontból egy kategóriába esnek más gépjárművekkel, rájuk is hasonló szabályok vonatkoznak.

Lesz 2020-ban motorkiállítás?

A szokásos éves motoros seregszemle, ami 2017-ig a Hungexpón került megrendezésre egy nagy költségvetésű, elsősorban gyártói támogatásból megvalósuló kiállítás volt. A motorkerékpár importőrök úgy tapasztalták, hogy időközben megváltoztak a piaci igények. A vásárlókat már nem elégíti ki az, hogy kiállított motorkerékpárokat nézegethetnek, ezért 2018-tól kezdve inkább a kisebb, helyi kiállításokat támogatják és a többmárkás tesztmotoroztatásokat részesítik előnyben.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

2020-tól a tervek szerint az importőrök továbbra is tervezik a kisebb, motorozás témakörébe tartozó kiállításokon való részvételt, valamint a nagyobb autós rendezvényeken való, akár együttes megjelenést is.

Továbbra is folytatódnak a multibrand tesztmotoroztatások, de a korábbi évek tapasztalataiból okulva ezentúl ellenőrzött körülmények között, képzett vezetéstechnikai trénerek irányításával fogják lebonyolítani ezeket. Számíthatunk arra is, hogy több kisebb motoros rendezvény is megrendezésre kerül, amelyeket az egyes motorkerképár márkaimportőrök támogatnak majd.


Mindent összevetve az új évtizedet új reményekkel indíthatják mindazok, akik a csaknem tíz évig tartó gazdasági válságot átvészelve még mindig életben tartják Magyarországon a motorkerékpár piacot. Szerencsénk van, hogy vannak még olyan vállalkozások, akik a nehézségek ellenére nem hátráltak meg, hanem próbálták népszerűsíteni ezt az életformát továbbra is. Természetesen a Csajokamotoron.hu oldalt is közéjük sorolom és kíváncsian várom, hogy mit hoz a 2020-as év.

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük