fbpx

Tizenegyezer végzőssel büszkélkedhet a Moped suli

safety hungary balesetmegelozesi program 10A fejlesztési tárca a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram 2015-2016-os programozási évének első félévében több, a közlekedésbiztonság korszerű szemléletét tükröző programot is megvalósított. A kampányok kiemelt figyelmet fordítanak a védtelen közlekedőkre, védelmük fokozására a biztonságos közlekedésre való felkészítéssel.

„A közlekedésre nevelés egyértelműen hozzájárul a gépjárművezető képzés sikeréhez, annak hatékonyságát jelentős mértékben javítja. A felkészítést a lehető legkorábban, már óvodás korban érdemes elkezdeni, hiszen a gyerekek ekkor a legfogékonyabbak az új készségek elsajátítására. Nem szabad lemondanunk azonban az egyik legnehezebben elérhető korosztályról, a tizenévesekről, középiskolásokról sem” – mondta el Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős helyettes államtitkár a Kétkerekű Suli – Moped suli program zárórendezvényén 2016. május 5-én, Budapesten.

A hiánypótló baleset-megelőzési program 3 évvel ezelőtt indult az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság és a Közlekedéstudományi Intézet támogatásával, a Safety Hungary szervezésében. Az elmúlt években 11 ezer gyermek ismerkedhetett meg a mopedes közlekedés szabályaival, sajátosságaival és alapvető technikáival.

Az N-Vogue Kft. 2007-ben kezdte meg a tevékenységét a X. kerületben. Safety-Hungary név alatt 2008 óta nyújt Honda által kifejlesztett motorkerékpár vezetéstechnikai képzéseket a kezdőktől a professzionális szinten motorozókig (rendőrök és mentősök részére is) több szinten a X. ker. Kozma u. 3. alatti képző központjában.

A motoros oktatási anyaguk elméleti részét továbbfejlesztve és kiegészítve 2011-ben kezdték el oktatni a középiskolásokat az októbertől áprilisig tartó időszakban, az ORFK-OBB támogatásával. Az első évben az anyacégüknek is helyet adó X. kerületi középiskolákat látogattuk végig, ahol az osztályfőnöki órák keretein belül 9-10-es diákok hallgatták végig az előadásaikat és élvezhették a bemutatóikat. Ez volt az a kísérleti időszak, amelyben a kerületi iskoláktól nagyon sok értékes segítséget, visszajelzést kaptak a tevékenységünk finomításához.

 

Ebben a tanévben a Közlekedéstudományi Intézet és az ORFK-OBB szakmai segítségével és kifejezetten ennek a korcsoportnak szóló tananyag összeállításával „Kétkerekű suli – moped suli” néven új szolgáltatást nyújtanak az iskoláknak, és ezen keresztül a gyerekeknek. Ennek keretében – a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium támogatásával – a X. kerületi központból kiindulva ellátogatnak a vidéki iskolákba a teljes felszerelést magunkkal hordva, így a diákok a saját lakóhelyükön tanulhatnak a foglalkozásaikon. A megbízásuk 6 000 diák oktatására szólt, akiket a szimulátorok segítségével vezettek be a motorizált közlekedés világába.

 

Az elmúlt fél évben összesen 34 középiskolát látogattak meg szerte az országban Nyíregyházától Szombathelyig és Győrtől Pécsig. A foglalkozások sikerét mutatja, hogy mindenhova visszavárják őket a jövő évben is, és további tanintézmények is jelentkeztek.

A program zárásaként pályázatot hirdetek Közlekedésbiztonsági plakát készítésére a programban részt vevő diákok között. A legjobb pályaművet beküldők között pedig egy kerékpáros-robogós vetélkedőt szerveztek május 5-én a Safety-Hungary telephelyén.

A megmérettetésen a következő eredmény született:

  1. Karinthy Frigyes Kéttannyelvű Gimnázium (Budapest) csapata
  2. Eötvös József Gimnázium (Budapest) csapata
  3. Deák Ferenc Közgazdasági és Informatikai Szakközépiskola (Győr) csapata

 safety hungary balesetmegelozesi program 30safety hungary balesetmegelozesi program 82safety hungary balesetmegelozesi program 152safety hungary balesetmegelozesi program 164

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x