Kovács Niki negyedik lett
Elismerésre méltó eredményt ért el második Európa-bajnoki futamán a magyar gyorsasági motorversenyzőnő, Kovács Niki a hollandiai Assenben.
Két hét múlva már a MotoGP sztárjai veszik birtokukba a holland pályát, ahol az elmúlt hétvégén még a hölgyek rótták a köröket. A mindössze két napos versenyhétvége alatt az égiek ismét megkegyelmeztek az EB résztvevőinek. Vasárnap többször is zivatar áztatta a pályát, sőt a verseny közben is szemerkélt, de alapvetően száraz pályán zajlott a küzdelem.
Niki, aki első évét tölti ebben a kategóriában, egész hétvégén stabil teljesítményt nyújtott. Már fél nap motorozás után tudta hozni azt az időt, ami a hatszázasok között az első sorból való indulást jelentette. Ám ahogy mindig, most is együtt futott az ezres és a hatszázas kategória, így az egyetlen magyar induló végül a második sor első rajtkockájából várta a versenyt.
Egyedül a német Nina Prinz tudott korábbi eredményénél jobb időt menni ezres motorjával, aki most is a hétvége leggyorsabb versenyzője volt. Már a szombati edzésen rekord sebességet futott, 1.44.2 idejével egyelőre utolérhetetlen a nők bajnokságában. A vasárnapi versenyen az angol Susie Grayson sajnos a harmadik körben a második helyről kiesett. Ennek köszönhetően az olasz versenyző, Lara Cordioli (MV Agusta F4) állhatott a dobogó második helyére a holland Bernice Sangers (Ducati 848) előtt. Természetesen ezen a hétvégén is Nina Prinz állt a dobogó legfelső fokán.
A „kisebbik” géposztályban egy jó rajtot követően a magyar versenyző, Niki végig tartotta pozícióját. A cseh Marketa Janacova és a holland Iris Ten Katen mögött a harmadik helyért éles küzdelmet folytatott a szlovén Tina Katrasnikkal. A táv felénél azonban Niki belátta, hogy kihozta motorjából a maximumot, és utána már csak arra koncentrált, hogy az értékes 13 pontot mindenképp elhozza. A verseny során így is közel másfél másodpercet javított a köridején, és ezzel az eredménnyel, az összetettben is feljött a negyedik helyre.
Versenyzőnk így összegezte a történteket: „Nagyon örülök a negyedik helynek, még akkor is, ha titkon a dobogóról álmodtam, amire a teljesítményemet elnézve meg is volt az esély. A hatodik kör után azonban már láttam, hogy a motorok közti különbségek körről körre összeadódnak, és nincs értelme kockáztatni. Ráadásul a mögöttem jövő versenyzők jócskán lemaradtak (a hetedik helyezett már körhátrányban ért célba), így nyugodtan elkezdhettem spórolni a gumival és a motorral is, hogy a negyedik helyet semmi se veszélyeztesse. Látva az igyekezetemet a csapat ezen a hétvégén is mindent megtett azért, hogy a létező legtöbbet hozzuk ki a lehetőségeinkből (külön köszönet Horváth „Horimoto” Lacinak).
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A hétvége egyik tanulsága mindenképp az, hogy a szabályok engedte változtatásokat végre kell hajtani a motoron. A Yamaha által gyártott tuning alkatrészek beépítése elengedhetetlen a dobogóhoz, de ezek közel három millió forintba kerülnek. Közben sajnos még az is gondot okoz, hogy az EB-n kívül más versenyekre is eljussak.
Remélem, Magyarországon is felismerik a cégek a lehetőséget, ami egy nemzetközileg is elismert, eredményes női motorversenyzőben rejlik, és találok egy olyan támogatót, aki segít átbillenteni ezen a holtponton a csapatot és anyagilag is mellénk áll, hogy megmutathassuk végre mire is vagyunk képesek valójában.”
Az utolsó fordulót október 11-12-én rendezik a spanyolországi Albaceteben, ahol még bármi megtörténhet. Addig is kemény edzések várnak még a magyar versenyzőre, hogy minél jobb formában utazzon a döntő futam helyszínére.
Sajnos a magyar Lady-cross versenysorozat hétvégén Szolnokra tervezett futama az időjárás miatt elmaradt. A pótlás időpontjáról illetve a további eredményekről később beszámolunk.