Tetovált gép, avagy Bandita choppere Jawa 250-ből
Kalandos életű gép ez. Sokáig készült, hogy miért, azt majd egyszer megírom, tanulságos. Nade nézzük a vasat!
Alapját egy Jawa 250 képezi. Romos állapotban jutottam hozzá, a blokkot el is adtam belőle. Nemsokára Bandita barátom kedvet kapott egy átépített vashoz, úgyhogy elővettem.
Kezdetnek tettem bele egy 250-es Sport CZ blokkot. Ezt a futómű átalakítása követte: a hátsó villába 115 mm toldás került, plusz 35 mm ültetés. Az eredeti burkolatokat lehánytam róla, maradt a csupasz gép. Nagy szerencsével sikerült bele egy pár Gilera Dakota villát szereznem.
Ezt eredetileg egyedi kiflikre akartam bízni, csak a beépítendő – utólag kért – tárcsafékhez keskeny lett volna, így TSúzli alsó kifliket raktam alulra és felülre egyaránt, a felülre kerülőről levágtam az ütközőfüleket, magasságán csökkentettem, és a kormányszorítókhoz meneteket vágtam bele.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A csapágyazást és a villanyak-tengelyt átalakítva kúpgörgős csapágyak kerültek beépítésre. Az első kerék komplett ETZ, a féknyereggel együtt, melyet közdarabbal tettem föl a villára. A sárvédő elöl TSúzliéból lett átalakítva.
A kormány Highway Hawk mintára minősített gázcsőből lett csinálva, mivel az eredetileg e célra vett korracél csövet ellopták. A karkonzol bal oldalt TSúzlié, Pannónia kapcsolóval, jobboldalt az ETZ főfékhenger bilincsére CZ kapcsoló lett csavarozva.