KiemeltMotorokMotortesztek

Ráülni és megszeretni: Suzuki GSX8S és GSX8R 2024 menetpróba

Kicsit elfogult vagyok ezzel a motorral, mert imádom ezt a márkát – nekem is Suzukim van. Na de kezdjünk is bele, milyen tapasztalataim voltak a Suzuki GSX-8S-sel.

Először is, a 2024-es Suzuki GSX8S és a GSX8R szerintem nagyon jól néz ki, szépen kidolgozott idomai összhangban vannak. A függőlegesen egymásra helyezett LED-lámpák nemcsak jó fényerővel világítanak, de karakteres megjelenést biztosítanak.

Az irányjelzők sajnos nem LED-esek (az plusz feláras), de jól láthatóak. A tükrök jól beállíthatóak, rendesen lehet látni bennük.

Suzuki GSX-8R 2024

Az öt colos LCD TFT kijelzőn minden fontos információ jól látszik. A nappali és az éjszakai mód között automatikus vagy manuális váltásra is van lehetőség, én automatikusan használtam. Viszont nagy sajnálatomra okostelefonnal nem lehet összecsatlakoztatni, és az USB csatlakozó is feláras.

Kapunk három menetprogramot

A menetprogramok elnevezése: A, B és C. C-ben megfontoltan, óvatosan indul, A-ban maximális erőt kapunk. A kipörgésgátló két fokozatban állítható vagy ki is kapcsolható. A kapcsolók, gombok nincsenek túlzásba víve, jó helyen vannak és könnyű kezelhetőséget biztosítanak.

Suzuki GSX-8R 2024

Mindkét modell ülése és az üléspozíciója nekem kényelmes volt, pedig nem vagyok egy langaléta. A 163 cm-emmel biztonságosan leért a lábam. Ez annak is köszönhető, hogy a 810 mm magas ülés kialakítása elég karcsú.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Cserébe viszont a motor hosszabb, mint a kategóriájában levő társai. Így is nagyon élveztem vele a városban az autók közötti cirkálást, mert rettentően kezes, mindössze 202 kg, és jól van elhelyezve a súlypontja.

A motort egy soros két hengeres 776 cm3-es, 83 LE-s motor hajtja, aminek a nyomatéka 78 Nm. A teljesítménye nem mondható soknak, de amikor elkezdesz vele menni, a nyomatéka miatt ez fel sem tűnik. Nagyon megy és a gázreakciója is nagyon ott van.

A blokkhoz rásegítéssel ellátott csúszókuplungon keresztül csatlakozik a hatsebességes váltó, amit kétirányú gyorsváltóval is elláttak. A gyorsváltó kitűnően működik mindkét irányba, és ez benne van az alapárban. A tankja csak 14 l-es, de ez nem nagy baj, mert mindössze 4-5 l fogyasztást produkál 100 km-en.

A futóműve alapvetően feszes hangolású a jobb minőségű aszfaltot szereti. A magyar utakon kicsit pattogós, de ha jó az aszfalt, akkor hatalmasat lehet vele motorozni, dönthetősége is remek.

Suzuki GSX-8S 2024

Fékei is kellően harapósak, ABS-sel ellátva, elöl-hátul Nissin tárcsafékkel. Sajnos mivel naked, ezért szélvédelme nincs. Viszont egész jó a gyári kipufogó hangja: mély, morgós, karakteres. Szerencsére egymás után tudtam kipróbálni a naked- és a burkolt változatát is. Az üléspozíción és a futómű sportosabb beállításán kívül nem vettem észre más különbséget.

Mind a kettőt nagyon imádtam, csak ajánlani tudom – kezdőknek, újra kezdőknek és gyakorlottabbaknak is.

🛠️ GSX‑8S naked – műszaki adatok

  • Motor: 776 cm³, 4‑ütemű, folyadékhűtéses, DOHC soros, kéthengeres; 84×70 mm furat/löket, kompresszió 12,8 : 1
  • Teljesítmény: gyári adat nincs, de mérések alapján kb. 82 LE @ 8 500 rpm, 78 Nm @ 6 800 rpm
  • Váltó: 6‑sebességes, olajfürdős kuplung, lánchajtás
  • Felfüggesztés: elöl invertált teleszkóp, hátul link közép-ütközéses rugózás
  • Fékek: elöl NISSIN radiális, 4‑dugattyús, dupla tárcsa + ABS; hátul 1‑dugattyús tárcsa + ABS
  • Méret/ súly: ülésmagasság 810 mm, tengelytáv 1 465 mm, tel. mag. 1 105 mm, tömeg 202 kg (káre ready)
  • Tankkapacitás: 14 L

Suzuki GSX-8R 2024

🏍 GSX‑8R sportos változat – műszaki adatok

  • Motor: megegyezik az 8S‑sel – 776 cm³, 84×70 mm, kompresszió 12,8 : 1
  • Teljesítmény: 83 LE @ 8 500 rpm (~61 kW), 78 Nm @ 6 800 rpm
  • Váltó: 6 sebesség, scatter-assist kuplung, bi-directional gyorsváltó
  • Felfüggesztés: Showa SFF‑BP 41 mm első villával és Showa közép-ütközéses hátsó rugózással – állítható hátsó előfeszítés
  • Fékek: elöl NISSIN radiális négydugattyús + dupla tárcsa 310 mm, hátul NISSIN egydugattyús + ABS
  • Elektronika: Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.) – 3‑féle üzemmód, négyfokozatú kipörgésgátló, ride-by-wire, Easy Start és Low RPM Assist
  • Kijelző: 5″ színes TFT
  • Méret/ súly: tengelytáv 1 465 mm; ülésmagasság 810 mm; tömeg 205 kg (menetkész)
  • Tankkapacitás: 14 L (3,7 US gal)

📊 Összehasonlító táblázat

JellemzőGSX‑8S (naked)GSX‑8R (sport)
Teljesítmény (LE)~82 LE83 LE @ 8 500 rpm
Nyomaték (Nm)78 Nm @ 6 800 rpm78 Nm @ 6 800 rpm
Első futóműInvertált teleszkópShowa SFF‑BP invertált teleszkóp
GyorsváltóIgen, kétirányú
ElektronikaAlap ride-by-wireS.I.R.S. + 3 mód + kipörgésgátlók
Tömeg (kg)202 kg205 kg
Touring képességJobb szélvédelem, fejidom

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük