Nem áll le a belsőégésű motorral szerelt járművek forgalmazása 2035-ben
Az Autós Nagykoalíció üdvözli, hogy a német kormány előterjesztésére, a magyar kormány teljes támogatásával az Európai Unió döntéshozói úgy határoztak, hogy a belső égésű motorok 2035 után is tovább élnek.
A közvéleményt régóta foglalkoztató tervet a 27 tagállam szerda hajnalban jelentette be. Célja, hogy elősegítse a kontinens éghajlati célkitűzéseinek elérését, különös tekintettel a szén-dioxid-semlegességre 2050-ig.
Az intézkedés ténylegesen leállítja a hagyományos benzines és dízelmotoros járművek, autók és kishaszongépjárművek értékesítését 2035-től, ugyanakkor mindez nem jelenti a belső égésű motor végét.
Az Európai Unió környezetvédelemért felelős miniszterei ugyanis megegyeztek abban is, hogy zöld utat adnak az alternatív technológiák, például a szintetikus üzemanyagok vagy a plug-in hibridek használatának.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Tehát a 2035-ös céldátumot követően valóban szinte kizárólag nulla szén-dioxidot kibocsátó járműveket lehet forgalomba helyezni, de a lehetőség adott, hogy olyan járművek is forgalomba kerüljenek, amelyek „szén-dioxid-semleges” üzemanyaggal működő belső égésű motorral vannak felszerelve.
Az utolsó motorkerékpár a Földön – mi lesz velünk, ha minden jármű elektromos lesz?
A hagyományos, benzines belső égésű motorral hajtott járművek értékesítése szintén nem áll meg 2035-ben, ugyanis elfogadták a „Ferrari-kiegészítésként” emlegetett záradékot is, amely szerint azok a gyártók, amelyek évi 10.000 darabnál kevesebb járművet gyártanak, további öt év mentességet kapnak a tilalom alól.
Címlapkép: shutterhero