KiemeltMotorokMotortesztek

Ne légy telhetetlen! – Honda VT750 Shadow

vt7502006 17Tehát elindultam. Kicsit még bátortalanul, de szerintem minden motornak meg kell adni a tiszteletet. Nem szabad rögtön „tépni a száját”, mert a pakliban az is benne van, hogy megérzi, hogy tapasztalatlan a lovas, és már meg is van a baj.

Viszont a Shadown eleinte többször az az érzésem támadt, hogy az egyébként hihetetlenül pontos, és könnyű váltóval véletlenül második sebességbe kapcsoltam. Pedig ez lehetetlen, hiszen a hülye is tudja, hogy az egyes lent van, a kettes meg fent.

Szóval a saját motoromról átülve tényleg kevésnek tűnt a nyomaték a tesztmotorban. Cserébe viszont két nap múlva, a Guzzi meglehetősen kemény kuplungját hirtelen kiengedve csaknem egykeréken indultam. Tehát minden csak szokás kérdése. A Shadown tehát sokkal bátrabban lehet bánni a gázzal és a kuplunggal, jobban kell pörgetni, és gyakrabban kell használni a sebességváltót is, mind az öt sebességet kihasználva.

Kikanyarodva a Honda szalonjából a „pálya” tökéletes újdonsült tesztmotorosoknak a bemelegítéshez: hatalmas, üres parkoló, kátyú a kapuban, két keskeny, kis forgalmú, nem túl jó burkolatú utca, közlekedési lámpa, derékszögű balkanyar, majd két körforgalom (kis kavarás a benzinkúton – vajh’ hol lehet a kijárat???), és a jól megérdemelt M7-es bevezető szakasz.

Mire az „Osztyapenkóhoz” értem, már úgy ismertem a motort, mint a tenyeremet. A rengeteg műanyag alkatrésznek köszönhetően alig van súlya, mindössze 254 kg. A kanyarokat úgy veszi, hogy a rettegett „körforgóban” leért a lábtartója, a pályán pedig 140-ig gyorsult, anélkül, hogy észrevettem volna.

Közben még arra is maradt időm, hogy megfigyeljem azt, ami a motoron előttem, van: egész nagynak tűnő, 14 liter üzemanyag befogadására alkalmas tank, közepén a műszerfal, amin nem vitték túlzásba a visszajelző lámpákat. A kilométeróra, a visszajelző lámpák és a megtett távot mutató LCD kijelző mellet már nem maradt hely a fordulatszámmérőnek, ami azért időnként hasznos darab.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük