Másodszorra is Európa-bajnok a Thunderbike
Andreas Bergerforth és a német Thunderbike csapata másodszorra is nagy sikerrel végzett a Motorépítő Európa Bajnokságon.
A 2006-os bajnoki díj után a 2008-as kupa is a hamminkelni műhelyt díszíti majd. A magyarok sajnos idén nem jártak sikerrel. Európa piacvezető utángyártott, egyedi alkatrészeket forgalmazó cége a Custom Chrome Europe (CCE) idei dealershowján, a március 29-30-i hétvégén ismét helyet adott az AMD magazin által szervezett motorépítő Európa bajnokságnak (AMD European Championship of Custombike-Building). A rendezvény Európa legszínvonalasabb ehhez hasonló eseménye, hiszen a németországi Mainzban a közönség egy helyen találkozhatott az idei szezon 100 legjobb, és legújabb egyedi építésével, és azok építőivel Európa 15 országából. A nevezők ezúttal is a dél-dakotai Sturgisben augusztusban zajló világbajnokságra szóló repülőjegyekért versengtek.
A kiállításnak számos sztárvendége is volt, köztük a West Coast Choppers tulajdonosa, a TV sztár és motorépítő Jesse James. Arlen Ness ezúttal nem volt jelen, azonban fia Cory Ness elhozta fiát Zac-et, aki annak bizonyítéka, hogy a Ness család harmadik generációja is marad az épített motorok közelében. De ott volt a világhírű custombike fotográfus Michael Lichter is, valamint a CCE korábbi dizájnere, a legendás motorépítő John Reed, aki kitűnő munkásságáért a szervezőktől életmű díjat kapott ezen a hétvégén.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A bajnokságnak az előző évi sikeren felbuzdulva több magyar nevezője is volt. A Sapka Művek és a Müce Choppers mellett a Budapest Motor Kiállítás közönségdíjasa, a King Machine Choppers, valamit a Wild magazin interetes motor-szépségversenyének első helyezettje, az ArtDeco Cycles egy-egy építése is a versengők között volt. Sajnos azonban ezúttal a magyarok nem jártak szerencsével. Az idei szezon a német műhelyeknek kedvezett, hiszen a Freestyle kategória első és harmadik helyén, és az összes többi kategória első helyén is német motor végzett.
Még több kép a galériában!Két évvel ezelőtt a Spectacula nevű motorral tarolt a német Thunderbike cég az Európa bajnokságon, majd a hivatalos világbajnokságon (Official World Championship of Custombike Building) is második helyen végzett. Idén egy S&S motoros kétkerekűvel tértek vissza a pódiumra, amelyen futurisztikus formája ellenére visszaköszönnek a hagyományos, 50-60-as évekre jellemző elemek. Az Open Mind nevű motor jól illik a bajnokságon bemutatott különleges, modern építések sorába, amelyeket a nagy szakértelem és a kitűnő mérnöki munka fémjelez.
A második helyezett a sturgisi tapasztalatokkal is rendelkező, tavalyi harmadik helyezett francia műhely, a Riverside Motocyclettes látványos, egy darabból készül vázra épített, sportos lowridere lett. A Sugarland Express neve „kísértetiesen” hasonlít Steven Spilberg 1974-es filmjének címére, de egyúttal egy amerikai focista, Kenneth Hall beceneve is ez volt anno… Mindenesetre ez a motor radikális, a fékrendszere pedig veszélyes: a féktárcsákat kerékpár-fékekkel cserélték le.
A harmadik szintén egy német, Tobias Guckel és a TGS Motorcycles csapata lett a ‘Seppster 2’ nevű építéssel, amelyre az eddig épített motoron látott legradikálisabb kerekek kerültek, mégpedig olyanok, amelyeket jégmotor versenyzésre terveztek. A negyedik egy francia lett, akit a bajnokság rajongói már jól ismerhetnek. Bertrand Dubet (Odyssey Motorcycles) ‘V-Rage’ nevű gépe elnyerte a zsűri és a közönség elismerését is a fordítva beszerelt, 147 köbhüvelykes (2400 cm3) blokkal, és futurisztikus gyújtással szerelve.