Már Európában is csapatnak a baggerek: itt a Bagger Racing Európa Kupa
Az olaszországi Cremona Circuit versenypályán új fejezetet írtak az európai motorkerékpár-versenyzés történetében a Bagger Racing Európa-kupa nyitófutamával, amely a kontinens első ilyen jellegű bajnoksága, és valóban egyedülálló a globális motorsport-színtéren.
Az európai rajongók által már régóta csodálattal figyelt, dobozos, nagy méretű, erős motorok által jellemzett bagger motorkerékpár-versenyzés most a verseny színpadára lépett, és a kíváncsiságot teljes gázzal történő izgalommá változtatta.
Ennek a merész új vállalkozásnak a középpontjában nem más áll, mint Ruben Xaus, a 2000-es évek eleji WorldSBK legendás alakja. Miután szenzációsan visszatért a versenyzéshez az Egyesült Államokban, ahol első próbálkozásra megszerezte a Bagger Racing League bajnoki címét, Xaus visszahozta győztes szellemét Európába, ezúttal mint látnok vállalkozó.
Az ő kezdeményezésének és a Natalia Gallego elnök által vezetett Andorrai Motoros Szövetséggel való partnerségnek köszönhetően, valamint a FIM Europe égisze alatt hivatalosan is megérkezett a Bagger Racing Európa-kupa.
A Feuling Racing versenyzője, Rueben Xaus által szervezett új Bagger Racing Európa-kupát az andorrai szövetség segítségével és a FIM Europe égisze alatt rendezik meg, ettől az évtől. Az első futam már le is ment.
A nagy teljesítményű bagger versenyszcénának szentelt első pályanapot tesztrendezvényként a híres spanyolországi Parcmotor Castelloli versenypályán rendezték meg április elején.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. ![]() |
Az első fordulóra az olaszországi Cremona Circuit ‘Angelo Bergamonti’ versenypályán került sor május 23-25-én. A rajtrácson litván, olasz, izraeli, német, svájci és spanyol versenyzők várták a mészárlást.
A nagy tömeg és a jól benépesített bajnoki falu ugyanazt a közösségi érzést teremtette, amelyről a BRL az USA-ban ismert – ezt a „hangulatot” a litván versenyző, Dainius Suckelis példázta és pecsételte meg örökre.
Az edzésen egy bukás során sérüléseket szenvedett, és azt a figyelemre méltó gesztust tette, hogy felajánlotta a Harley-ját Ruben Xausnak, lehetővé téve a spanyol számára, hogy a vasárnapi versenyen indulhasson. Az ő Harley-ja az első futamban helyrehozhatatlan motorhibát szenvedett, és kénytelen volt feladni a versenyt.

A hétvége legjobbja az olasz Manuel Grandi (#52) volt egy Indian Challengerrel – megszerezte a pole-t és a győzelmet az első és a második futamban. Az első futamban az olasz Andrea Tomio (Atomico Racing Team) lett a második egy Ducati Diavel Baggerrel a német Andreas Shaeffer előtt, aki a Rhein-Neckar Racing Team (Ludwigshafen, Németország) Harley-Davidson Road Glide-jával végzett – két ország, három csapat, három különböző márkájú motor.
Marco Attanasio (Svájc, Ducati Diavel V4) volt a kilencfős mezőnyből az egyetlen másik első futamban célba érő versenyző – ilyen volt a férfiak és a gépek elhasználódásának aránya.
A második futamban hatan értek célba, Andrea Tomio ismét „hazahozta” a második helyet a domináns Manuel Grandi mögött. Dainius Suckelis visszavágott a sportszerűségéért, Rueben Xaus pedig a harmadik dobogós helyet szerezte meg a Road Glide-on.
Ez azt jelentette, hogy két (mondhatni három) nemzetiség képviseltette magát a dobogón, három különböző csapat két motorkerékpár márkán. A célba érkezett Kevin Manfredi negyedik (Olaszország, Road Glide), Israel Fahima ötödik (Izraelből egy Ducati Diavel V2-essel) és Andreas Schaefer hatodik (Németország, Road Glide).
A következő állomások:
- Automotodrom Grobnik, Horvátország (augusztus 8-10.),
- Circuito Estoril, Portugália (szeptember 12-14.),
- Circuito de Jerez, Spanyolország (november 7-9.).
A futamok megtekinthetők a Bagger Racing League Európa-kupa hivatalos YouTube-csatornáján.