EseményekMotorverseny

Magyar pontszerző a Baja Hungárián

Katai Baja 2006Kátai Péter kategóriájában második, összetettben pedig harmadik helyezést ért el az augusztus végén megrendezett Hungarian Baja terepralli versenyen, így a motorosok közt ő volt a legjobb magyar. A győztes a Dakarról ismert korábbi Enduro Világbajnok Jaroslav Katrinak lett egy KTM 450 EXC nyergében.

A verseny után Péter így foglalta össze a két nap tapasztalatait: “Sajnos a pálya a kisebb motoroknak kedvezett, a szűk fordulókban a könnyebb egyhengeresek lényegesen gyorsabbak voltak. Ettől eltekintve lenyűgöző élmény volt motorozni a V2-es Super Enduróval. Elképesztő erővel húz, nagyon gyorsan fel kell kapcsolni, mert olyan nagy az ereje. Elég, ha annyit mondok, hogy a verseny elején 115 kilométer alatt megevett egy hátsó gumit. Tömegéhez képest rendkívül mozgékony motor, a V2-es pedig már alacsony fordulaton is szépen húz. Igazán a nagy sebességű, hosszú szakaszokon tudja kijátszani az előnyös oldalát, ott mutatkozik meg, hogy ezt a motort hosszú távú versenyekre konstruálták.”

Szeptember elején Jaroslav Katrinak meghívására Kátai Péter is indulhatott az Enduro VB Szlovákiában megrendezett futamán, Krompachyban. Péter egy vadonatúj KTM 250 EXC-F-fel állt rajthoz, melynek kizárólag a futóművét tuningoltatta meg, minden más maradt szériakivitelű. Ez persze azt jelentette, hogy az induló márkák gyári versenyzőihez képest jónéhány lóerős teljesítményhátrányban volt. Ennek ellenére az első nap tizedik, a második napon pedig tizenkettedik helyen ért célba az igen kemény mezőnyben.

„Nagyon boldog vagyok, hogy másfél évtizedes kihagyás után én lehettem az első magyar, aki pontot szerzett az Enduro Világbajnokságon.” – mondta Kátai a verseny után. „A könnyű és kezes vázgeometriájú KTM 250 EXC-F különösen fordulékonyságával lopta be magát a szívembe. A meredek lejtős szakaszokon is igen előnyös ez a könnyű motor.” – folytatta beszámolóját.

A versenyről a következőket mondta a magyar versenyző: „A versenyen a második nap volt különösen kemény. Esett az eső, a kövek és a gyökerek csúsztak, hét órát kellett feszített tempóban menni. A napi táv kétszer annyi volt, mint a magyar versenyeken szokásos, ez bizony kemény próba.”

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Kátai számára a VB szerepléssel még nem ért véget az idény. Tervei szerint indul az endurósok olimpiájának is nevezett Hatnaposon, melyet idén novemberben, Új-Zélandon rendeznek meg. Katai vb 2006

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük