Légy király – Suzuki B-King 2011 Teszt
Úgy rémlik, talán 2001 magasságában láttam róla egy cikket, még akkor koncepciómotor volt.
Nem voltam plakátolós kiragasztós típus, de a szééép naaagy, középső, kivehető A3-as plakát képet róla kiragasztottam az asztal fölé, és romantikus jányszobám falai között róla álmodoztam (volt még egy lőlapom 9,7-es átlaggal kilógatva, csak hogy igazán hagyományos legyek). Na szóval copfos (de tényleg!) jánykoromban vele kezdődtek az ábrándozások.
Azóta már kinőttem a lelkesedést és egy másik példányba lettem szerelmes, de az emléke megmaradt örökre, mint az első szerelemé. Tizenév múlva, most sikerült a kezeim közé kaparintani ábrándozásaim utcaivá szelídített tárgyát, és igen vegyes érzelmeket ébresztett bennem. Mint amikor felnőve kiderül tinikorod istenábránjdáról, hogy ő is csak ember… A pucér motor külsőre királyinak, belsőre emberinek találtatott…
Megjelenése a koncepciómotorhoz képest maradt a pitbullgyanús robusztus megközelítés, de nem annyira lett baltával hasogatott fazon mint a plakáton: gömbölyűbb de még így is extra széles tank, széles hátsó kerekek, élien-tekintetű lámpa, a brutális légszűrőrácsok és látványosan nagy hűtő, rajta minden már messziről brutálisan erőműkinézet. A tank olyan vállas és széles, hogy bele van építve az index két oldalt.
Hosszú és széles motor, nem surran el csak úgy az úton. Ezt észreveszik. Kicsinek éreztem magam rajta, de azért végtelen kényelemben! Minden nagy rajta, olyan az úton a megjelenése, mint azoknak a nagy, csillogó-villogó terepjáróknak, amiknek a kormányánál kopasz és széles vállú emberek ülnek.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A két Yoshimura kipufogó gyönyörű, hátulról nézve is erőteljes, de már sokkal finomabb részletekkel, tetszik a két kipu összehozása egymás mellett a körítéssel. A hangjuk csodálatos, amikor elkezded húzni, mint a lobogó tűz, borzalmasan jó hallgatni, fülre teljesen orgazmikus. Ha elindulsz és húzod neki, mint a jól megpakolt kazán, úgy duruzsol, és a teljesítménye is olyan: ipari kazán, meghúzod és megindul, nem teketóriázik.
A hátulján a széles gumi úgy terpeszkedik az úton, mint a szomszéd Bözsenéni a megrakott bevásárlószatyrokkal a buszon péntek délután. A nagy test brutális teljesítményben és súlyban is végződik: 185 paci, 1340 köbcenti, 235 kg száraz súly. Rettenetesen nagy, rettenetesen erős, és rettenetesen uralkodni kell rajta. Csak erős idegzetűeknek, és hozzáértőknek. Egyéniség a motor, és nem a jóindulatú fajtából.
Ahogy elhoztam a kereskedésből, a motor mozgása valahogy gyanús volt. Mintha lapos lenne a gumi… Fújtam bele, előre és hátulra is, és mindjárt jelentőségteljesen javult az összhatás. De még mindig mintha nem lenne az igazi… Két nap után végül a pontos értékre sikerült fújni hozzáértő segítséggel, ott már úgy viselkedett vagy két órán keresztül ahogyan egy motornak azt kell. Aztán megint elkezdet maszatolni a járgány, így bizalmatlanná váltam a királlyal. Háááát, a hidegben lapos gumival inkább nem erőltetjük….