Légy király – Suzuki B-King 2011 Teszt
A nagy sebességteszt elmaradt, és a kereskedés előtt megállva visszavitelkor a hátsó gumiból ki is vigyorgott a szög, amelyiket sikerült felszedni. A gumikra marha érzékeny a király, ha nincs rendben minden, azonnal háklis, idegbeteg császárrá válik, akin igenis uralkodni kell, különben gonosz hatalommániás diktátorrá válik a brutális teljesítmény benne.
A széles lapos gumi városban, nyomvályúkban igazán kegyetlen, és királyi módon követelődzik a sima aszfalt után a motor. Gyakorlatilag nagy teljesítményű sportmotor a szentem bizony, pucéran, kicsit háklisan és koronával. Megtévesztő a kinézete, mert olyan mint egy kényelmes túra-naked, de a teljesítménye meg egy pucér busáé, valószínűleg tud gyorsabban menni annál, mint amilyen a reakcióidőd.
Hogy a gumi miatt-e vagy tényleg kicsi voltam súlyban erre is, de a futóműtől én biza nem voltam elájulva. Valahogy az eleje olyan kanyarba taszajtós volt, a hátulja meg állandóan maszatolt. Harcoltunk na egymással, a király uralkodni akart. De legalább a fékek igen jók, a teljesítménnyel arányosak. Az ülés kényelmes egy ideig, de másfél óra után már fészkelődhetnéke támad az embernek. Az utast nem vállaltam vele.
Nos a gázkar amit a motorra tettek, brutálisan érzékeny. Ez nem szarozik, ez megy! A király itt királyian teljesít, ha ő elindul, akkor menés van a javából! A plexi hiánya viszont ezért garantáltan bosszút áll, mehetünk vele gyorsan, ha elég erősek vagyunk kapaszkodni hozzá az ellenszélben. A miniatűr, lámpás-koronás alien-tekintet nem ad különösebb szélvédelmet, nemcsak a bukót rángatja a szél, hanem a karodat is.
De a királyt azért meg lehet szelídíteni, a Drive Mode Selektor A és B módját váltogatva. Az A mód a korlátlan gyalogkakukk üzemmód, ott a király igazán háklis diktátorként viselkedik, kifejezetten ideges, erőszakos és ugrabugra jószág, ami mondjuk esős macskakövön nem annyira királyi, viszont a B módban a motor teljesítményéből kb. 20%-ot visszavesz a rendszer és simulékonyabb, kezesebb jószággá válik, jóval méltóságteljesebb, nyugodtabb kivitelű.
A hangja viszont még itt is ordenárén gyönyörű és elhaladtunkban az esetek 80%-ban utánafordulnak a motornak. Nekem B üzemmódban volt barátságos a motor, még akkor is ha a rendszer sokat visszavesz a teljesítményből, itt valahogy kiegyensúlyozottabb/egyenletesebb a motor viselkedése.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Az étvágya is királyi: 8 lityi barátságos üzemmódban, A-ban a 10 liter is lecsúszik a fenség torkán, ha húztam volna, tuti lett volna az 11 is. A váltója jól kezelhető, nem hajlamos kidobálásra, igazán határozott, jól hangolt a teljesítményhez. Összességében azért egy fura guriga.
Szociális hatásai:
- egy negyvenes családapa a családdal kiváratta míg felcihelődök a motorra (ruha felhúz, kesztyű igazít, bukó felvesz, szöszmötöl a tanktáskában), és láthatóan orgazmusa lett a motor hangját meghallva, majd anyát és gyerekeket elfeledve (annak nem kis bosszúságára), két méteres körben keringett, mint a piaci légy amíg el nem indultam… hozzám szólni/kérdezni nem mert, pedig szívesen válaszoltam volna neki,
- idegen nem szól hozzád, mert mindenki a motort bámulja/hallgatja,
- a hozzáértők csóválják a fejüket: minek ekkora teljesítmény utcára,
- lehet vele meglepetést okozni a sportmotoros haveroknak az egyenesben,
- a motor megjelenése összességében az átlagos kívülállók számára minimum enyhe sárgaságot okoz,
- csajozáshoz ideális lehet, mert a nők megbámulják az egyedül hagyott motort, a tinilányok meg körbenyihogják,
- pasizni nem lehet vele, mert Xenának néznek vele állandóan, és senki idegen nem szólt hozzám a motorral együtt mutatkozva.
Hogy kinek ajánlanám? Hátőőőő… Erős, erőszakos, teljesítménymániás, az az őrült japán karakter. Túrázáshoz talán, korzóra mindenképp, pályán gumizabáló lehet, viszont ott szépen muzsikálhatna, de nincs neki szpoilere… Minden esetre erős egyéniségeknek, akik tudnak motorozni is, mert a királyon bizony uralkodni tudni kell.