Kisköbcentis sportmotor a pályamenőknek: Kawasaki ZX-4RR Ninja 2024 teszt
Első látásra nem volt szerelem… még másodjára sem…, de végül megszerettem a japán kis sárkányt.
A megbízható japán technikák szeretőjeként, nem volt kérdés, hogy a Honda CBR250RA mellett szívesen kipróbálnám a Kawasaki, új 400 m3-s motorját, hisz lassan, de biztosan kimotorozom a kis Hondát és keresem az utódját.
Az Ivanics Motor jóvoltából sikerült az ideiglenes csere, és nálam lehetett ez a kis méregzsák 2 napig. Sok év után a Kawasaki újra piacra dobott egy kis köbcentis, DOHC, 16-szelepes blokkal szerelt motort.

Folyadékhűtéses, superbike ihlette, acélcsővázas, 399 köbcentis, négyütemű soros, négyhengeres blokk, 57 kW-s, 77 lóerővel, 189 kg-mal. Láncos hajtással, 15 literes tankkal, maximális fordulatszámát 15 000-nél szabályozza.
A 172 cm magasságomhoz a 800 mm ülésmagasság bőven tökéletes, így még alacsonyabb nő/férfi társaimnak is jó választás.
Kb. 200 km-t sikerült megtennünk együtt, vegyes felhasználásban – Budapesten belül és a Jászságban, párommal „kergetőzve”, fogyasztása így 5,5 liter volt.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. ![]() |

Első utunk Budapest 22. kerületéből Sülysápra vezetett, Budapesten belül, főutakon keresztül. Igaz 12 év korkülönbség van a 2 motor közt (a sajátom és a tesztmotor között), így természetes, hogy a kicsi Kawa minden része puhább, lágyabb, minden mozdulatra azonnal és finoman reagál, de mégis határozottan.
A KQS gyorsváltó valami mennyei közlekedést biztosít a városban: a kuplungkar behúzása nélkül sebességet váltani, üdítő érzet!
Váltója 6 sebességes, 2 irányú. Könnyedén pályamotort varázsolhatunk belőle és mehetünk is aszfaltot szántani. (Arra sajnos időm nem volt, hogy kipróbáljam pálya körülmények közt.)

Szépen duruzsoló, alapjáraton halk blokkját a hozzá készült Akrapovics karbon kipufogóval tették magasabb fordulaton is hallhatóvá, így feltűnő jelenséget ad a Kawasaki-zöld külseje mellett a kipufogó hangja a városi forgatagban.
Elülső fékrendszere brutális erővel hat. Két, 290 mm-es tárcsához radiális féknyerget tettek, melyek könnyedén és gyorsan megállásra késztetik. Hátul 220 mm-es tárcsán, egydugattyús féknyereg van.

Mint nagyobb társait, őt is felszerelték ABS-sel és a KTRC kipörgés gátló rendszerrel. Számomra nagyon meglepő volt, hogy mennyire biztonságban éreztem magam rajta, ezáltal vakmerőbben is közlekedtem vele a főutakon. (Természetesen betartva a sebességhatárokat!)
Elülső villái fordítottak, rugó-előfeszítés állíthatósággal, a hátsó lengéscsillapító vízszintes, gáztöltetű, állítható.
Minden világítóteste ledes, tompított fényszórói nagyon jól bevilágítják sötétedés után is az utat.

Folyadékkristályos, 4,3 colos kijelzőn minden olyan információ megjelenít, amelyre szükségünk lehet utunk során.
Négy menetprogram közül választhatunk: a Sport, a Rain és a Road mellett van egy személyre szabható Rider mód is.
Road és Sport módokban teszteltem a nulláról indulást. Látható és érezhető, hogy a Sport módban később kéri a váltást a rendszer, hogy a teljesítményét maximálisan az aszfaltra tudja tenni.

Összességében egy szuper kis motort hozott össze a Kawasaki hosszú idő után, mely több funkcióra is használható, könnyen kezelhető, de jókora lóerővel és teljesítménnyel ellátott.
Ha valaki úgy szeretné, lehet kezesbárány a városi közlekedésben, vagy egy szerpentines-kanyargós túrára is kiváló teljesítményt és élményt nyújt, de mehetsz vele bármelyik pályára és gyorsan váltóirányt átállítva, már pályamotorként funkcionál, könnyedén otthagyva nagyobb köbcentis társait.

Jelenlegi ára 3 300 000 – 3 600 000 HUF körül van, felszereltségtől, kiegészítőktől függően.
Kawasaki ZX-4RR 2024 műszaki adatok
- Motor típus: Folyadékhűtéses, négyütemű soros, négyhengeres
- Lökettérfogat: 399 cm³
- Furat x Löket: 57 x 39.1 mm
- Kompresszióarány: 12.3:1
- Szelepvezérlés: DOHC, 16-szelepes
- Üzemanyagrendszer: Injektoros: Ø 34 mm x 4
- Indítás: Elektromos
- Kenés: Kényszerkenéses, nedves karter
- Maximális teljesítmény (EU Spec): 57 kW {77 LE} / 14,500-es fordulaton
- Maximális teljesítmény Ram Air-rel (EU Spec): 58.7 kW {80 LE} / 14,500-es fordulaton
- CO2 kibocsátás: 120 g/km
- Maximális nyomaték (EU Spec): 39 N•m {4 kgf•m} / 13,000-es fordulaton
- Áttétel: 6-sebességes
- Véghajtás: O-gyűrűs lánc
- Primer áttételi arány: 2.029 (69/34)
- 1. váltóáttét: 2.929 (41/14)
- 2. váltóáttét: 2.056 (37/18)
- 3. váltóáttét: 1.619 (34/21)
- 4. váltóáttét: 1.333 (32/24)
- 5. váltóáttét: 1.154 (30/26)
- 6. váltóáttét: 1.037 (28/27)
- Végáttételi arány: 3.429 (48/14)
- Tengelykapcsoló: Nedves többtárcsás
- Fék [első] / Első fék típusa: Kettős félig úszó ø290 mm-es tárcsák. Féknyereg: Dupla radiális szerelésű, monoblokk, 4 dugattyúval szembenálló
- Fék [hátsó] / Hátsó fék típusa: Egyetlen 220 mm-es tárcsa. Féknyereg: egydugattyús
- Felfüggesztés [első]: ø37 mm-es fordított villa (SFF-BP) rugós előfeszítéssel és topout rugókkal, állítható rugóelőfeszítéssel.
- Felfüggesztés [hátsó]: Vízszintes hátsó lengőkar, BFRC lite gázfeltöltésű lengéscsillapító piggyback tározóval, nyomás- és lengéscsillapítással és rugóelőfeszítéssel, valamint top-out rugóval.
- Váz típus: Rács szerkezetű, nagy szilárdságú acélcső
- Utánfutás: 97 mm
- Rugóút, első: 120 mm
- Rugóút, hátsó: 124 mm
- Gumi [első]: 120/70ZR17M/C (58W)
- Gumi [hátsó]: 160/60ZR17M/C (69W)H x Sz x M1,990 x 765 x 1,110 mm
- Tengelytáv: 1,380 mm
- Hasmagasság: 135 mm
- Ülésmagasság: 800 mm
- Üzemanyag mennyiség: 15 liter
- Menetkész tömeg – Kombinált: 189 kg