KiemeltMotorokMotortesztek

Kisköbcentis sportmotor a pályamenőknek: Kawasaki ZX-4RR Ninja 2024 teszt

Első látásra nem volt szerelem… még másodjára sem…, de végül megszerettem a japán kis sárkányt.

A megbízható japán technikák szeretőjeként, nem volt kérdés, hogy a Honda CBR250RA mellett szívesen kipróbálnám a Kawasaki, új 400 m3-s motorját, hisz lassan, de biztosan kimotorozom a kis Hondát és keresem az utódját.

Az Ivanics Motor jóvoltából sikerült az ideiglenes csere, és nálam lehetett ez a kis méregzsák 2 napig. Sok év után a Kawasaki újra piacra dobott egy kis köbcentis, DOHC, 16-szelepes blokkal szerelt motort.

Kisköbcentis sportmotor a pályamenőknek: Kawasaki ZX-4RR Ninja 2024 teszt

Folyadékhűtéses, superbike ihlette, acélcsővázas, 399 köbcentis, négyütemű soros, négyhengeres blokk, 57 kW-s, 77 lóerővel, 189 kg-mal. Láncos hajtással, 15 literes tankkal, maximális fordulatszámát 15 000-nél szabályozza.

A 172 cm magasságomhoz a 800 mm ülésmagasság bőven tökéletes, így még alacsonyabb nő/férfi társaimnak is jó választás.

Kb. 200 km-t sikerült megtennünk együtt, vegyes felhasználásban – Budapesten belül és a Jászságban, párommal „kergetőzve”, fogyasztása így 5,5 liter volt.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book
Kisköbcentis sportmotor a pályamenőknek: Kawasaki ZX-4RR Ninja 2024 teszt

Első utunk Budapest 22. kerületéből Sülysápra vezetett, Budapesten belül, főutakon keresztül. Igaz 12 év korkülönbség van a 2 motor közt (a sajátom és a tesztmotor között), így természetes, hogy a kicsi Kawa minden része puhább, lágyabb, minden mozdulatra azonnal és finoman reagál, de mégis határozottan.

A KQS gyorsváltó valami mennyei közlekedést biztosít a városban: a kuplungkar behúzása nélkül sebességet váltani, üdítő érzet!

Váltója 6 sebességes, 2 irányú. Könnyedén pályamotort varázsolhatunk belőle és mehetünk is aszfaltot szántani. (Arra sajnos időm nem volt, hogy kipróbáljam pálya körülmények közt.)

Kisköbcentis sportmotor a pályamenőknek: Kawasaki ZX-4RR Ninja 2024 teszt

Szépen duruzsoló, alapjáraton halk blokkját a hozzá készült Akrapovics karbon kipufogóval tették magasabb fordulaton is hallhatóvá, így feltűnő jelenséget ad a Kawasaki-zöld külseje mellett a kipufogó hangja a városi forgatagban.

Elülső fékrendszere brutális erővel hat. Két, 290 mm-es tárcsához radiális féknyerget tettek, melyek könnyedén és gyorsan megállásra késztetik. Hátul 220 mm-es tárcsán, egydugattyús féknyereg van.

Kisköbcentis sportmotor a pályamenőknek: Kawasaki ZX-4RR Ninja 2024 teszt

Mint nagyobb társait, őt is felszerelték ABS-sel és a KTRC kipörgés gátló rendszerrel. Számomra nagyon meglepő volt, hogy mennyire biztonságban éreztem magam rajta, ezáltal vakmerőbben is közlekedtem vele a főutakon. (Természetesen betartva a sebességhatárokat!)

Elülső villái fordítottak, rugó-előfeszítés állíthatósággal, a hátsó lengéscsillapító vízszintes, gáztöltetű, állítható.

Minden világítóteste ledes, tompított fényszórói nagyon jól bevilágítják sötétedés után is az utat.

Kisköbcentis sportmotor a pályamenőknek: Kawasaki ZX-4RR Ninja 2024 teszt

Folyadékkristályos, 4,3 colos kijelzőn minden olyan információ megjelenít, amelyre szükségünk lehet utunk során.

Négy menetprogram közül választhatunk: a Sport, a Rain és a Road mellett van egy személyre szabható Rider mód is.

Road és Sport módokban teszteltem a nulláról indulást. Látható és érezhető, hogy a Sport módban később kéri a váltást a rendszer, hogy a teljesítményét maximálisan az aszfaltra tudja tenni.

Kisköbcentis sportmotor a pályamenőknek: Kawasaki ZX-4RR Ninja 2024 teszt

Összességében egy szuper kis motort hozott össze a Kawasaki hosszú idő után, mely több funkcióra is használható, könnyen kezelhető, de jókora lóerővel és teljesítménnyel ellátott.

Ha valaki úgy szeretné, lehet kezesbárány a városi közlekedésben, vagy egy szerpentines-kanyargós túrára is kiváló teljesítményt és élményt nyújt, de mehetsz vele bármelyik pályára és gyorsan váltóirányt átállítva, már pályamotorként funkcionál, könnyedén otthagyva nagyobb köbcentis társait.

Kisköbcentis sportmotor a pályamenőknek: Kawasaki ZX-4RR Ninja 2024 teszt

Jelenlegi ára 3 300 000 – 3 600 000 HUF körül van, felszereltségtől, kiegészítőktől függően.

Kawasaki ZX-4RR 2024 műszaki adatok

  • Motor típus: Folyadékhűtéses, négyütemű soros, négyhengeres
  • Lökettérfogat: 399 cm³
  • Furat x Löket: 57 x 39.1 mm
  • Kompresszióarány: 12.3:1
  • Szelepvezérlés: DOHC, 16-szelepes
  • Üzemanyagrendszer: Injektoros: Ø 34 mm x 4
  • Indítás: Elektromos
  • Kenés: Kényszerkenéses, nedves karter
  • Maximális teljesítmény (EU Spec): 57 kW {77 LE} / 14,500-es fordulaton
  • Maximális teljesítmény Ram Air-rel (EU Spec): 58.7 kW {80 LE} / 14,500-es fordulaton
  • CO2 kibocsátás: 120 g/km
  • Maximális nyomaték (EU Spec): 39 N•m {4 kgf•m} / 13,000-es fordulaton
  • Áttétel: 6-sebességes
  • Véghajtás: O-gyűrűs lánc
  • Primer áttételi arány: 2.029 (69/34)
  • 1. váltóáttét: 2.929 (41/14)
  • 2. váltóáttét: 2.056 (37/18)
  • 3. váltóáttét: 1.619 (34/21)
  • 4. váltóáttét: 1.333 (32/24)
  • 5. váltóáttét: 1.154 (30/26)
  • 6. váltóáttét: 1.037 (28/27)
  • Végáttételi arány: 3.429 (48/14)
  • Tengelykapcsoló: Nedves többtárcsás
  • Fék [első] / Első fék típusa: Kettős félig úszó ø290 mm-es tárcsák. Féknyereg: Dupla radiális szerelésű, monoblokk, 4 dugattyúval szembenálló
  • Fék [hátsó] / Hátsó fék típusa: Egyetlen 220 mm-es tárcsa. Féknyereg: egydugattyús
  • Felfüggesztés [első]: ø37 mm-es fordított villa (SFF-BP) rugós előfeszítéssel és topout rugókkal, állítható rugóelőfeszítéssel.
  • Felfüggesztés [hátsó]: Vízszintes hátsó lengőkar, BFRC lite gázfeltöltésű lengéscsillapító piggyback tározóval, nyomás- és lengéscsillapítással és rugóelőfeszítéssel, valamint top-out rugóval.
  • Váz típus: Rács szerkezetű, nagy szilárdságú acélcső
  • Utánfutás: 97 mm
  • Rugóút, első: 120 mm
  • Rugóút, hátsó: 124 mm
  • Gumi [első]: 120/70ZR17M/C (58W)
  • Gumi [hátsó]: 160/60ZR17M/C (69W)H x Sz x M1,990 x 765 x 1,110 mm
  • Tengelytáv: 1,380 mm
  • Hasmagasság: 135 mm
  • Ülésmagasság: 800 mm
  • Üzemanyag mennyiség: 15 liter
  • Menetkész tömeg – Kombinált: 189 kg

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük