Járd az utakat jövőre a Honda CB1100 EX-szel!
A Honda CB1100 EX még közelebb került a klasszikus stílushoz, ugyanakkor a rozsdamentes, küllős kerekeknek, a Showa futóműelemeknek és a fénydiódás (LED-es) lámpáknak köszönhetően modernebbé is vált. Vonzerejét fokozza, hogy erőforrása új szívó- és kipufogórendszert kapott, s ezentúl nyomatékhatárolós tengelykapcsoló segít megőrizni a hátsó kerék tapadását.
A CB betűszónak nagy jelentősége van a Honda történelmében, hiszen a márka első kéthengerese CB92 Benly néven mutatkozott be 1959-ben.
Azóta e két apró karakter még fontosabbá vált, 1969-ben ugyanis Honda CB750 jelzéssel gurult nagyközönség elé a világ első sorozatgyártású superbike-ja, ami lefektette a szupersport-kategória alapjait.
Napjainkban az old school egyre inkább new school, ezért határozott úgy a Honda 2013-ban, hogy Európában is piacra dobja – a Japánban akkor már közönségkedvencként ismert – CB1100-at. A hagyományos stílusú, léghűtéses, négyhengeres CB az öreg kontinensen is nagy sikert aratott, amiben nagy szerepe volt, hogy minden egyes apró részlete a legnagyobb precizitással készült.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A 2017-es modellévben kétféle változatban lesz elérhető a CB1100. A CB1100 RS* a sportos műfaj kedvelőinek készül, míg a CB1100 EX-et a klasszikus stílus és számos teljesítménynövelő módosítás teszi vonzóvá.
A CB1100 összeszerelését a Honda kumamotói üzemegységének magasan képzett szakemberei végzik majd, méghozzá alapjaiban átdolgozott, ultramodern gyártósoron, mely oly’ kiemelkedő minőséget garantál, ami méltó a modell és a márka egyedülállóan gazdag történelméhez.
Áttekintés
A CB1100 EX kontúrja és arányai a hetvenes évek superbike-jait idézik. Gömbölyű üzemanyagtartálya – komoly tapasztalaton és szaktudáson alapuló – kézimunkával készül, míg kerek fényszórója és két óra alkotta műszeregysége a Honda hőskorába repít vissza.
Mindazonáltal a jelenkor nyomai is felfedezhetők a modellen. A friss, „ropogós” vonalak, a fénydiódás első és hátsó lámpák és az új, rozsdamentes, acélküllős felnik éppúgy modernitást sugároznak, mint a 41 milliméteres csúszószár-átmérőjű Showa Dual Bending Valve első teleszkópok vagy a hátsó Showa rugóstagok.
Hála az áttervezett szívósornak és a kisebb, könnyebb, dupla kipufogónak az erőforrás gázcseréje hatékonyabbá vált, s immáron nyomatékhatárolós tengelykapcsoló (köznyelven csúszókuplung) segít megőrizni a hátsó kerék tapadását a visszakapcsolások során.
Klasszikus vonalaival a CB1100 EX a motorozás aranykorának legszebb éveit idézi fel, elragadó teljesítménnyel és lélekkel teli hangzással megfűszerezve a retro stílust. Ráadásként a legapróbb részletei is szépek és gondosan megtervezettek – bárhonnan nézi, bármely alkatrészét is vizsgálja, egyszerűen tökéletes.
Főbb jellemzők
Karosszéria és futómű
A CB1100 EX alapját klasszikus, acél duplabölcső-váz adja, ezen támaszkodik meg négy merev és két gumírozott kapcsolódási ponton az erőforrás. A kényelmes testtartás és a biztos útfekvés érdekében a villaszöget 27 fokban, az utánfutást pedig 114 milliméterben határozták meg a fejlesztők, s 1490 milliméteres tengelytávval ruházták fel a modellt.
A Honda mérnökei a komfort jegyében rajzolták meg a kormány-ülés-lábtartó bezárta háromszöget is, így egészséges, pihentető üléspozíciót vehet fel a vezető. A használatot nagyban megkönnyíti a mindössze 790 milliméteres ülésmagasság és az új formájú, kényelmes kormány. A CB1100 EX menetkész tömege 255 kg.
Hogy a CB1100 EX még precízebben irányítható legyen, ezentúl 41 milliméteres csúszószár-átmérőjű Showa Dual Bending Valve (SDBV) teleszkópok fogják közre az első kereket. A rendszer két szeleppel szabályozza a húzó- és nyomófokozati csillapítást, így még egyenletesebb, kifinomultabb a futómű működése. Az új, présöntésű felső villahíd felületét polírozzák, majd áttetsző lakkal vonják be, az alsó befogó pedig magasabbra került.
Az állítható előfeszítésű Showa hátsó rugóstagok acél lengővillán támaszkodnak meg, ami a különleges formának és az alul elvezetett fékcsőnek köszönhetően igen letisztult hatást kelt. Ez az új, műanyag helyett alumíniumból készülő láncvédőről is elmondható – az ilyen igényes részleteknek köszönhető a prémium minőségérzet.
Mindemellett megújultak a 110/80 R18, illetve 140/70 R18 méretű abroncsokkal felszerelt, küllős felnik is. Elöl és hátul egyaránt kisebb lett a kerékagy, és 48-ról negyvenre csökkent a rozsdamentes acélból készülő, horganyzott küllők száma. Az első kerékre 296 milliméteres, négydugattyús Nissin féknyergekkel társított, úszóágyazású tárcsák kerültek, míg hátul 256 mm-es tárcsa és egydugattyús nyereg emészti fel a mozgási energiát. A blokkolásgátló az alapfelszereltség része.
A burkolat nélküli erőforrás és a szépen ívelt üzemanyagtartály hamisítatlan naked stílussal ruházza fel a modellt, ugyanakkor műszaki szempontból is a legmagasabb színvonalat képviseli, hiszen az alacsony üzemanyag-fogyasztás és a nagy befogadóképesség hozományaként kiemelkedő hatótávolsággal számolhat a vezető.
A 16,8 literes tank alsó éleit vonalhegesztés fogja össze, s ami még fontosabb, az ülés előtt elvékonyodik, így látni engedi a gyönyörűen megmunkált szelepfedelet. Ezzel a formai kialakítással az ős-CB-re is visszautaltak a mérnökök, amellett, hogy igazodtak a kortárs stílushoz.