Honda CBF125F – a bébitransformers
Ahogy ránézel, rögtön vigyorogni támad kedved, vidám összhatású, és én szeretem a mindennapokban az ilyet.
A bébitransformes nevet a műszerfala miatt adtam neki: szerintem olyan mint egy kis vidám szemű, cumizó bébi transformers pofi. Menet közben rezegnek az indexek rajta, az meg olyan mintha a füle lebegne. Elölről nézve is vigyorog, van két szemöldöke is, az meg olyan felhúzott, kicsit kérdős. Szépen kicsinosították a kicsikét, jót tett neki a meztelen motorok mintájára készült ráncfelvarrás.
A szélesebb műanyagok az elején egész nagyocska motornak mutatják, a nem motorozó kívülállók számára nagyobbnak tűnik mint 125 cm3. Szépen illesztettek a műanyagok, jópofák a felfestett csíkok. Ráülve érzékelhetjük, hogy azért picike, de nagyon kis eltalált az egész ergonómiailag. Kicsit összehúzott lábtartású, de alapvetően egyenes gerinccel ülhetünk a jószágon.
Az utasnak látványosan nagy kapaszkodója van a háta mögött, alatta a csücskös farokidom igazán elegáns. Az ülés anyaga nem csúszkálós, és ugyan elsőre keménynek tűnik, de hosszú távon mégis kényelmes, nem érezzük 100 km után sem azt, hogy fészkelődni kell, mert itt vagy ott nyom/zsibbad.
A motor kicsisége ellenére azért elég magas, és az autósok jól észrevesznek vele. Robogóknál, alacsonyabb csoppereknél azt veszem észre mostanában, hogy ha az ember nem ér fel lámpával/bukóval rendesen az autós tükréig, az a mi közlekedéskultúránkban közel életveszélyes szituáció. (Hát milyen az már, hogy bele köll virítani a szemükbe hogy észrevegyék nincs vákuum körülöttük a térben…)
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A hangja indításkor a kaliberéhez képes kellemesen mély, majd amikor húzod neki, átmegy kicsit villanymotoros beütésűvé. Szerintem csendesebb lett, és igen pörgősre szabott benne a lelkesedés: fordulatszámból oldja meg a feladatokat. A motor oldalára is feljelzett PGM-FI üzemanyagbefecskendező rendszer elég szépen eteti a kicsikét, konkrétan azért a végén jártam vele és a 2 liternél többet nem volt hajlandó megenni, nagyon gazdaságosban szedi a kerekeit és marha lelkesen teszi közben mégis a dolgát. Mondjuk ki, 100 km-t megtenni 700 forintból az ultrajó, pláne akkor ha tudsz 120-szal is döngetni vele. Mert ezzel lehet, jó, egyenesben 117 km/óra volt a vége, de lejtőn és hátszélben összejön a 120 is.
A járása olyan hondás: precíz kanyarodás, jóindulatú bedőlések és kifordulások jellemzik, kezdő motorosoknak baromi jóindulatú, gyakorlottabbaknak élvezetesen flikflakkolós. Kicsit a hátulja talán kemény, de az eleje kellemesen feszes és összhatásában nagyon stabil, nem jellemzi sehol se libegés. A könnyű súlya nagyon mobillá teszi, kisebb súlyú, alacsonyabb sofőröknek is merem ajánlani, mert az ülés elég keskeny, hogy a rövidebb lábúak talpa is biztonsággal leérjen.
Szociális jellemzői: a motorosok nagyon kedvelik, akinek volt a korábbi szériából ilyen vasa, mind szeretettel beszélt róla. Tartós vasként jellemzik, nem guggol állandóan a garázsban, rendesen veri az út porát. Útközben köszönnek neki más motorosok, a gyakorlatlanabb szemek szépnek és nagyobbnak találják.
Kinek ajánlom: ingázásra szerintem marha jó lehet, mindennapi tettestársnak, elsővasnak, sokadikvasnak túlélőtartalékos szaladgálóként. Könnyen megszerethető vidám kis figura, alacsony fenntartási költségekkel, világból is kimenő lelkesedéssel.