HírekHázi barkácsMotorbemutatóMotorok

Építs Yamahából Harley-Davidsont! Megmutatjuk hogyan.

Yamahából Harley-DavidsonIndia hatalmas ország, tele mindenféle autó rajongóval. Sajnos az indiai piacon rendelkezésre álló lehetőségek rendkívül korlátozottak, és a „rendes” járművekhez képest borsos prémium áron elérhetőek csak. Ez azonban nem akadályozza meg az embereket abban, hogy álmaik autóját vagy motorkerékpárját birtokolják.

Itt van például ez a Harley-Davidson Fourty Eight, ami valójában egy Yamaha Enticer 125. A videót Rakesh Babu, egy keralai motorépítő műhely tulajdonosa töltötte fel YouTube csatornájára, a „sudus custom”-ra. A videó röviden bemutatja az átalakulási folyamatot, egészen az elhanyagolt kis Yamahától a fényes Harley-Davidson másolatig.

Az Enticer motorját teljesen át kellett építeni, ezt követte a karosszéria. Mivel a Yamaha váza eredetileg elég alacsony, kissé meg kellett változtatni. Sajnos Indiában a váz bármiféle átalakítása illegális.

Ezután egy egyedi üzemanyagtartályt kapott, amelyet Rakesh maga gyártott le, majd egyedi sárvédőket kapott és a kormány jobb oldalára egy alsó visszapillantó tükröt.

A Harley-Davidson motorkerékpárokat V-twin motor hajtja, a Yamaha Enticer azonban csak egy apró, 125 köbcentis egyhengeres motorral rendelkezik. Kellett tehát egy hamis henger, kiegészítve egy új hengerfejjel, és egy dupla kipufogóval a V-twin tökéletes utánzásához.

A motorkerékpár fényszórója egy autó ködlámpájából készült, míg a hátsó lámpa egyedi kivitel. A videóban halljuk a motorkerékpár hangját is. Bár nincs meg a V-twin jellegzetes dübörgése, a motor hangja is elég jól sikerült.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A teljes átalakítás pontos költsége nem derül ki a videóból, de ettől függetlenül ez egy elég látványos átalakítás.

A Yamaha Enticert Indiában forgalmazták 2003-2006 között. Egy 123,7 köbcentis, egyhengeres, léghűtéses motor hajtja, amely 4 fokozatú, szekvenciális sebességváltóval társul. Még ilyen apró erőforrással is sikerült a motorkerékpárnak 11 LE, illetve 10,4 Nm csúcsteljesítményt és nyomatékot produkálni.

Az Enticer – ahogy az egy cirkálótól elvárható – nagyobb első kerékkel (18 hüvelykes) és viszonylag kisebb hátsó kerékkel (16 hüvelyk) rendelkezik.

Yamahából Harley-Davidson

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A cikk forrása

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Egy gondolat a “Építs Yamahából Harley-Davidsont! Megmutatjuk hogyan.” poszthoz.

  • Tóth F. Csaba

    XDXD! Hát valami hasonlóra készülök, valami hasonló okokból (a szoci nyomoron szocializálódottak hozzászoktak, hogy ha nem csinálják meg maguknak, akkor nincs). A blokk nálam is Yamaha lesz, de 50-es!! Sztem Jog-é. A váz Jawa 638, merev popóval, az első teló valami Yamaha enduróé, az első kerék Komar, a hátsó Maruti, a tank Simson SR2, a kormány Babetta… Nyóvan evvót raktáron na! Az enyém egy igazi vintage chopper kinézet lesz. Fura, de úgy jött ki, hogy szintén citromsárga lesz (addigra az lesz a helyzet, hogy ilyen színű motorom még nem volt). Az első fake hengerben lesz a tisztességes geometriájú 2T kipufogó, a cső további része tök üres lesz, hogy adjon egy kis öblöt a hangnak, a hátsó fake henger alján a karburátor lesz, felette egy tároló, a légszűrő Robi-52 kapálógépé lesz, karburátornak álcázva, szívótölcsérrel. A kipufogócsőben lesz egy levakított elágazás a hátsó fake hengerhez, hogy megadja a V2 soundot. Jelenlegi melóim alapján úgy saccolom, 3-4 év múlva várható, hogy kész lesz. Azért egerészek most 50-esekkel, mert arra jelenleg nem kell műszaki.
    Érdekes a vázzal kapcsolatos megjegyzés. Én sosem nyúltam a váz főtartójához (itt sem fogok), elvből. Autógépészmérnök vagyok és gépgyártás-technológus (is), tudom, hányféleképp lehet elrontani egy vázat, tudom a buktatókat. Volt olyan vasam (Ezüst Eső), aminek durván megvágtam a vázát, de a főtartóhoz (váznyak-gerinc-lengővilla felfogatás-lengővilla egységhez) nem nyúltam, nem véletlenül.
    Egyébként ez az indiai-indonéz-távol-keleti rész egészen döbbenet építéseket tud produkálni, nyomor körülmények között. Kíváncsi lennék, hogy kapnak ezek műszakit…
    Széles utat! Üdv szeva: Vidék

    Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük