Építs Yamahából Harley-Davidsont! Megmutatjuk hogyan.
India hatalmas ország, tele mindenféle autó rajongóval. Sajnos az indiai piacon rendelkezésre álló lehetőségek rendkívül korlátozottak, és a „rendes” járművekhez képest borsos prémium áron elérhetőek csak. Ez azonban nem akadályozza meg az embereket abban, hogy álmaik autóját vagy motorkerékpárját birtokolják.
Itt van például ez a Harley-Davidson Fourty Eight, ami valójában egy Yamaha Enticer 125. A videót Rakesh Babu, egy keralai motorépítő műhely tulajdonosa töltötte fel YouTube csatornájára, a „sudus custom”-ra. A videó röviden bemutatja az átalakulási folyamatot, egészen az elhanyagolt kis Yamahától a fényes Harley-Davidson másolatig.
Az Enticer motorját teljesen át kellett építeni, ezt követte a karosszéria. Mivel a Yamaha váza eredetileg elég alacsony, kissé meg kellett változtatni. Sajnos Indiában a váz bármiféle átalakítása illegális.
Ezután egy egyedi üzemanyagtartályt kapott, amelyet Rakesh maga gyártott le, majd egyedi sárvédőket kapott és a kormány jobb oldalára egy alsó visszapillantó tükröt.
A Harley-Davidson motorkerékpárokat V-twin motor hajtja, a Yamaha Enticer azonban csak egy apró, 125 köbcentis egyhengeres motorral rendelkezik. Kellett tehát egy hamis henger, kiegészítve egy új hengerfejjel, és egy dupla kipufogóval a V-twin tökéletes utánzásához.
A motorkerékpár fényszórója egy autó ködlámpájából készült, míg a hátsó lámpa egyedi kivitel. A videóban halljuk a motorkerékpár hangját is. Bár nincs meg a V-twin jellegzetes dübörgése, a motor hangja is elég jól sikerült.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A teljes átalakítás pontos költsége nem derül ki a videóból, de ettől függetlenül ez egy elég látványos átalakítás.
A Yamaha Enticert Indiában forgalmazták 2003-2006 között. Egy 123,7 köbcentis, egyhengeres, léghűtéses motor hajtja, amely 4 fokozatú, szekvenciális sebességváltóval társul. Még ilyen apró erőforrással is sikerült a motorkerékpárnak 11 LE, illetve 10,4 Nm csúcsteljesítményt és nyomatékot produkálni.
Az Enticer – ahogy az egy cirkálótól elvárható – nagyobb első kerékkel (18 hüvelykes) és viszonylag kisebb hátsó kerékkel (16 hüvelyk) rendelkezik.
XDXD! Hát valami hasonlóra készülök, valami hasonló okokból (a szoci nyomoron szocializálódottak hozzászoktak, hogy ha nem csinálják meg maguknak, akkor nincs). A blokk nálam is Yamaha lesz, de 50-es!! Sztem Jog-é. A váz Jawa 638, merev popóval, az első teló valami Yamaha enduróé, az első kerék Komar, a hátsó Maruti, a tank Simson SR2, a kormány Babetta… Nyóvan evvót raktáron na! Az enyém egy igazi vintage chopper kinézet lesz. Fura, de úgy jött ki, hogy szintén citromsárga lesz (addigra az lesz a helyzet, hogy ilyen színű motorom még nem volt). Az első fake hengerben lesz a tisztességes geometriájú 2T kipufogó, a cső további része tök üres lesz, hogy adjon egy kis öblöt a hangnak, a hátsó fake henger alján a karburátor lesz, felette egy tároló, a légszűrő Robi-52 kapálógépé lesz, karburátornak álcázva, szívótölcsérrel. A kipufogócsőben lesz egy levakított elágazás a hátsó fake hengerhez, hogy megadja a V2 soundot. Jelenlegi melóim alapján úgy saccolom, 3-4 év múlva várható, hogy kész lesz. Azért egerészek most 50-esekkel, mert arra jelenleg nem kell műszaki.
Érdekes a vázzal kapcsolatos megjegyzés. Én sosem nyúltam a váz főtartójához (itt sem fogok), elvből. Autógépészmérnök vagyok és gépgyártás-technológus (is), tudom, hányféleképp lehet elrontani egy vázat, tudom a buktatókat. Volt olyan vasam (Ezüst Eső), aminek durván megvágtam a vázát, de a főtartóhoz (váznyak-gerinc-lengővilla felfogatás-lengővilla egységhez) nem nyúltam, nem véletlenül.
Egyébként ez az indiai-indonéz-távol-keleti rész egészen döbbenet építéseket tud produkálni, nyomor körülmények között. Kíváncsi lennék, hogy kapnak ezek műszakit…
Széles utat! Üdv szeva: Vidék