Én maradok a mechanikus váltó mellett: Honda CMX 1100 Rebel DCT 2021 teszt
Mindenre számítottam, de arra nem, hogy nem az alapváltozatot kapom tesztelésre, hanem a DTC variánst. Na, ebből nem készültem fel. Most már tudom, hogy dupla kuplungos automata váltót jelöl ez az elnevezés. Autókban is piszok idegen számomra az automata váltó, mert állandóan a padlót nyomkodom a nem létező kuplung pedál helyén. Na, motoron ezt eddig még inkább elképzelhetetlennek tartottam.
Nem volt elég ez a csapás, mire felocsúdtam belőle jött a márkaképviselet munkatársa, aki szerintem fogadást kötött a kollégáival, hogy 10-es skálán mennyire tud beparáztatni motorátvételkor. Azzal kezdődött, hogy rámutatott a kezelőegységre, amely normál esetben lámpakapcsoló, indexek, hangkürt, indítás és stop gombokból állna.
Na, ezen kb. mint egy repülőgép fedélzeti pultján, úgy helyezkednek el a különböző funkciót ellátó kapcsolók. Szép, ékes magyar anyanyelvünk szótárából egy újabb „B+!” hagyta el ajkamat és arra gondoltam, hogy ehhez felszállási engedélyt is kell majd kérnem indulás előtt.
Ez persze nem volt elég, mert amikor már nem őszinte mosollyal, de nyugtáztam az elhadart funkciók használatára vonatkozó figyelmeztetéseket, akkor jött a végső döfés Mátyástól (nem a királytól, de majdnem), hogy tulajdonképpen minden gázadásnál annyira észnél kell lennem, mert könnyen egykerék a vége, ha nem szépen bánik az ember a gázmarkolattal.
Eddig a pontig úgy gondoltam, hogy ha nem is vagyok egy Rossi, de sok éves kellő rutinnal és krafttal motorozom. Na, ez kb. 2 perc alatt olyan bizonytalanságba ment át, hogy már abban is kételkedtem, hogy el fogok-e tudni indulni eme csodajárgánnyal. Lelki szemeimmel láttam, ahogy a Honda Szallerbeck udvaráról egykeréken csapatok ki a forgalmas Üllői útra, de aztán a realitások talaján maradva inkább éreztem egy hirtelen gyomorgörcsöt, mint vágyat eme mutatványra.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Indulás előtt jól körbenéztem, hogy ha valami mégsem úgy jön össze, ahogy azt szeretném, akkor az udvaron a tesztmotorok között mennyi helyem lesz végrehajtani egy-két nem tervezett manővert, aztán fejben összetettem a kapott instrukciókat és nekiindultam az egy hetes kalandnak.
Az elindulás pillanatában éreztem, hogy jóban leszek a Lázadóval, szertefoszlott minden addigi para. A Rebel egy nagyon jól kezelhető, a gázadásra valóban érzékenyen reagáló, de szépen kordában tartható gép. Ráadásul később rájöttem arra is, hogy egykerekezés-gátló mód is beállítható rajta.
Nyilván az első néhány kilométeren csak barátkoztunk, a különböző reakciókra (gáz, fék) figyeltem, próbálgattam hogyan viselkedik és igyekeztem szokni, hogy nincs más teendőm, mint a gázt húzni és fékezni. Na, ez nem ment ám könnyen. Sőt! Mindvégig nem tudtam teljes mértékben megszokni, mert a mozdulatok ott voltak mind a kezemben, mind a lábamban.
Az 1 hét alatt 1400 kilométert sikerült mennem vele, így gyakorlatilag volt lehetőség kipróbálni a különböző üzemmódokat, amelyeket a kapcsoló konzollal lehet váltani.
User (felhasználó) módban magunk választhatjuk ki és szabályozhatjuk a működést, és amit itt beállítunk értékeket, az tárolódik, így nem kell minden indításkor újra beállítani.