Egy legenda újjászületett
A Honda idén egy elfeledett típusát, a méltán híres és a gyártónak nagy hírnevet szerzett Africa Twin modellt támasztja fel halottaiból, hogy újra kavarja a port, dagassza a sarat.
A Párizs-Dakar futamain már közel harminc éve nagy sikereket bezsebelő modell hamar népszerű lett az olyan terepmotorosok körében, akik az úttalan utak mellett aszfalton is szívesen kalandoztak.
Az Africa Twin egészen 2003-ig volt megtalálható a Honda kínálatában. Az utána maradt űrt az akkoriban már szintén ismertté és kedveltté vált Varadero igyekezett betölteni kisebb nagyobb sikerrel, mivel használata inkább túramotoros szempontokból volt praktikus, nem pedig zord terepviszonyok között.
Jó ideig mellőznie kellett a motoros társadalomnak a Honda óriás, izmosabb terepgépeit. Később bejött ugyan a képbe a sokoldalúbb, modernebb Crosstourer is, de az igazán kemény terepre való motorra vágyó Honda fanatikus vágya kielégítetlen maradt. Idáig. 2015 végén már a kereskedésekben fog pompázni a régi, patinás névvel rendelkező, de teljesen új fejlesztésű Africa, és az első vásárlók majd be is készíthetik a karácsonyfa alá, így várva a következő motoros szezont. Az elszántabbak pedig még idén tesztelhetik éles bevetésen is.
A CRF1000L modellkódú gép szakít az AT hagyományokkal, és a V2-es hengerelrendezést elhagyva, immár egy modern, soros kéthengeres blokkal nyúzza majd a hátsó kereket. A több mint 100 lóerős motorblokk és az előzetes hírek alapján kevesebb, mint 200 kilós súly a menetteljesítmény tekintetében is nagyon jól hangzik. Erőlködni biztosan nem fog, ahogy az azt vezető motoros sem, mert a csekély súlyt extrém terepen is könnyedén kezelheti majd.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A Hondánál több típushoz rendelhető opció, az egyéb modelleket vásárlók több mint 50 százaléka által választott DCT váltó az új Africa Twin esetében is meglesz, így aki a motorozás során nem szeretne bajlódni a váltóval, hanem jobban akar koncentrálni a terepen, annak is megfelelő választás lehet ez a felállás.
Az, hogy az új testben felélesztett Africa Twin mennyire lesz sikeres, az elkövetkezendő évek bizonyítják majd. Ismerve a gyártót, kudarcokra nem nagyon kell majd számítani, mivel tudásuk legjavát pakolták az új gépbe is, mely garancia a biztos sikerre.
Egy sejtelmes videofelvételen a kíváncsiak már megnézhetik, milyen bevetésen az új AT.