fbpx

E-Riksákban élnek tovább az elektromos autók akkumulátorai

E-Riksa elektromos jármű

Egy nonprofit szervezet olyan elektromos riksákatt fejleszt, amelyek az Audi tesztautóiból származó akkumulátorokat használják.

Bár az elektromos járművek nem bocsátanak ki kipufogógázt, mint belsőégésű elődeik, a legtöbbjüket működtető lítium-ion akkumulátorok számos fenntarthatósági problémával küzdenek. Az egyik ilyen probléma az, hogy egy átlagos lítium-ion akkumulátor úgy kerül az újrahasznosítóba, hogy közben még mindig megmarad töltési kapacitásának körülbelül 70 százaléka.

Ez lehet, hogy nem elegendő töltőkapacitás egy elektromos autóhoz, de más felhasználási célokra elegendő. Mostanában számos olyan vállalkozás bukkan fel, amely második életet biztosít ezeknek a félig használt akkumulátoroknak. Ezek egyike a Nunam.

A berlini és bangalore-i székhelyű nonprofit startupot az Audi Környezetvédelmi Alapítvány finanszírozza, és arra összpontosít, hogy felhasználási lehetőségeket dolgozzon ki a másodlagosan használt akkumulátorok számára. Legutóbbi projektje az AUDI AG-val és az Audi Környezetvédelmi Alapítvánnyal együttműködve egy olyan e-riksa, amelyet egy Audi e-tronban töltött, használt akkumulátor-modulok hajtanak. Az e-rickshákat indiai kisvállalkozó nőknek adják majd át, hogy azokkal szállítsák áruikat.

Bár az e-riksák nem új keletűek India útjain, a legtöbbjük ólom-sav akkumulátorral működik, amelyek élettartama viszonylag rövid, és gyakran nem megfelelően ártalmatlanítják őket – ami további környezetszennyezéshez vezet. Ráadásul a legtöbb e-riksa sofőrje a közhálózatról tölti fel a járművét, amely nagyrészt szénből nyeri az energiát.

Szépségkirálynő tuk-tukon

Ennek kiküszöbölésére a Nunam napelemes töltőállomásokat fejlesztett ki a riksák számára. Napközben a napfény feltölti az e-tron akkumulátort, este pedig az áramot továbbítja a riksáknak, így a helyi autózás nagyrészt szén-dioxid-mentes lesz.

Prodip Chatterjee, a Nunam társalapítója szerint az e-riksák ideális öko-hatékonysággal rendelkeznek. Elmagyarázza, hogy “az autók akkumulátorai úgy vannak kialakítva, hogy az autó élettartama alatt tartanak ki. De még a járműben való kezdeti használat után is sok energiájuk megmarad. A kisebb hatótávolságú és teljesítményigényű, valamint kisebb össztömegű járművek esetében rendkívül ígéretesek.

“A második életciklusú projektünkben az elektromos autók akkumulátorait elektromos járművekben használjuk újra; ezt nevezhetjük “könnyű” elektromos mobilitásnak.”

A riksák csak a legújabb járművek, amelyek csatlakoznak az elektromos járművek (EV) forradalmához. Kis méretük miatt tökéletesen alkalmasak elektromos meghajtású szállítójárművekként való használatra.

 

Ajánlom másoknak is

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x