Ducati bemutatja az új Panigale V2-t és Streetfighter V2-t
A 2025-ös világpremier következő epizódjával (itt a link az epizód megtekintéséhez) a Ducati új korszakot nyit kéthengeres motorjai számára, leleplezve az új Panigale és Streetfighter V2-t, az első olyan motorokat a kínálatban, amelyeken az új Ducati V2 szerepel.
Az új Panigale V2 és az új Streetfighter V2 az eddigi legkönnyebbek. Két nagy teljesítményű és szórakoztató motor a pályán és az úton egyaránt, köszönhetően a Ducati sportmotoros DNS-ének és a Ducati V2 motor köré épített teljesen új tervezési megközelítésnek, amely a Borgo Panigale kéthengeresek között új mércét jelent a tömörség és a könnyűség terén.
Panigale V2
A Ducati Panigale V2 korszakos átmenetet jelent a Borgo Panigale kéthengeres sportmotorok történetében, hiszen most először tervezték teljesen az alapokról kiindulva, és nem egyszerűen átvették a motort csökkentett lökettérfogattal. Ez egy olyan motor, amely felveszi az olyan ikonikus modellek hagyományait, mint a 748-as, a 848-as és a 959-es, amelyek sportos érzését megtartja, de egy könnyen vezethető karaktert és élvezetet ad hozzá az úton.
Az új kéthengeres Panigale egy teljesen újratervezett motor, amely az új Ducati 90° V2 motornak és a monocoque váznak (mindössze 4 kg súlyú) is köszönhetően a valaha volt legkönnyebb Panigale lesz: valójában 15 kg-mal kevesebb, mint az előző modell V2 S változatban.
Könnyedség, intuitivitás, csökkentett fizikai és pszichológiai erőfeszítés, nagyvonalú teljesítmény-leadási görbe alacsony fordulatszámon, sportos kiterjesztéssel magas fordulatszámon, egy igazi Ducatihoz méltó stílus és technikai felszereltség: ezek az új Panigale V2 fő jellemzői.
Családias érzés
A Panigale V2 formatervét a Panigale V4 ihlette, meghatározva egy határozott, mégis elegáns karakterű sportmotort, amelynek a Ducatira jellemző feszes és letisztult vonalakat a motorházfedél takaros és kifinomult felületeire oltották. Utóbbi oldalának belsejében egy passzív szellőzőrendszer a friss levegőt a motoros felé irányítja, a hűtőből származó forró levegőt pedig elvezeti, így biztosítva a nagyobb hőkomfortot, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy a motorozást teljes mértékben élvezhessük az úton.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Az elejét egyértelműen a Panigale V4-re való utalás jellemzi. Tény, hogy a dupla DRL-lel ellátott Full-LED fényszóró ugyanolyan magabiztos és határozott „megjelenést” kölcsönöz neki, és az alsó részen is festett felületek keretezik, ami a Panigale család egyik új stílusjegye. A sportos motorozásban a motorost támogató méret és felületek szempontjából tanulmányozott tank kialakítása szintén a Panigale V4-ét idézi, az új mechanikus alaphoz és az eltérő ergonómiai háromszöghez igazítva. Ez utóbbit azzal a céllal határozták meg, hogy csökkentse a csuklóra nehezedő terhelést, miközben kanyarodáskor kiváló érzést biztosít elöl.
A hátsó rész is a „nagy testvér” által inspirált stíluskezelést kapott, és zökkenőmentesen olvad bele a tankba, egyértelműen a 916-os által inspirált monolitikus hatást keltve. A full-LED hátsó lámpa a Ducati sportmotorok hagyományainak megfelelően két részre oszlik. A kipufogó, amely két, az ülés alatt elhelyezett hangtompítóban végződik, a Panigale versenyzői hagyományaira emlékeztet, kiemelve a motor sportos lelkületét.
Az új, „Y” profilú küllős kerekek kialakítása a Marchesini ikonikus három küllős megjelenésének modern újraértelmezése. A fekete szín kontrasztos hatást kelt a teljes Ducati Red fényezéssel.
Sportmotoros teljesítmény a versenypályán és puszta vezetési élmény az úton.
A pályán végzett fejlesztési tesztek során az új Panigale V2 az előző modell teljesítményszintjével megegyező teljesítményt nyújtott. Mindez a 15 kg-os súlycsökkentésnek, a könnyű és modern váznak, az új ergonómiának, a bőséges nyomatékkal felszerelt motornak és az előző V2-eshez képest ismeretlen vezethetőségnek köszönhető. Az új Panigale V2-en a versenyző már az első kanyartól kezdve jól érzi magát, és a vezetés során szükséges kisebb fizikai erőfeszítésnek köszönhetően könnyebben eléri a határt, és azt az ülés során végig megtartja.
Országúton azonban az új Panigale V2 a Ducati eddigi legkönnyebb és legélvezetesebb sportmotorjának bizonyul. Köszönhetően az elöl kevésbé terhelt üléspozíciónak, a könnyű vezethetőségnek és a hőkomfortnak, amely lehetővé teszi, hogy teljes mértékben élvezze a motorozást. Ráadásul az új Ducati V2-es motorja tökéletesen képes nagyszerű érzelmeket nyújtani egyik kanyar és a másik között, így a Panigale V2 egy igazán élvezetes motor.
Streetfighter V2
A Ducati a Fight Formula-t alkalmazta a valaha volt legkönnyebb Panigale-ra, hogy megalkossa a valaha volt legkönnyebb Streetfighter-t: egy izgalmas naked bike az utcán és egy nagy teljesítményű a versenypályán. A képlet egyszerű: 890 köbcentis motor, Panigale V2 váz, 175 kg tömeg, széles és magas kormány, és nincs burkolat, amely szűrőként hatna a motoros és a motorozás érzései között.
Az új V2-es a Ducati által valaha készített legkönnyebb Streetfighter (-18 kg az előző modellhez képest), köszönhetően a nagyon könnyű monocoque vázra épülő váznak és az új 90°-os V2-es motornak. Egy motor tehát, amely fürge, ugyanakkor stabil és szigorú nagy sebességnél is, ugyanolyan nagy teljesítményű, mint az előző a pálya szegélykövei között, de lényegesen élvezetesebb és szórakoztatóbb az úton és a mindennapi használatban.
Intuitívabban vezethető, élénk és izgalmas a V2-es könnyedségének és nyomatékának köszönhetően, amely már az első érintéstől kezdve nagyszerű érzést képes adni a motorosnak, az új Streetfighter ugyanolyan hűséges az eredeti szellemiségéhez, mint valaha.
Félreérthetetlenül Streetfighter
Az új V2-es formaterve megerősíti a Streetfighter család jellegzetes stílusjegyeit, eltörölve a burkolatot, és ezzel kiemelve a szupersportmotor mechanikai alapját, amelyből származik. A tömegek így az elülső részre koncentrálódnak, ami a tartás és a dinamizmus képét sugározza, és hangsúlyozza az új V2-es motorjának tömörségét. A Full-LED fényszóróegység és a DRL által létrehozott, éles és adrenalinnal teli front „kinézete” ezért azonnal felismerhető.
Az üzemanyagtartály, a teljesen szellőztetett ülés/farok egység és a könnyűfém keréktárcsák megegyeznek a Panigale V2-esével. Ez a megoldás fokozza a Streetfighter V2 sportos szellemiségét, fenntartva a Ducati versenyzői hagyományokra való utalásokat.
Új V2 motor
A Panigale V2 és a Streetfighter V2 az új 90°-os V2 motort tartalmazza, változó szívószelepvezérléssel, Euro5+ homologizációval, 890 köbcentiméterrel és 120 lóerővel. A mindössze 54,5 kg-os súlya (-9,4 kg a Superquadro-hoz képest, amelyet levált) a Ducati valaha gyártott legkönnyebb kéthengeres motorjává teszi, nyomatékgörbéje pedig – a maximális érték 70%-a már 3000-es fordulatszámnál rendelkezésre áll – biztosítja, hogy a motorozás mindig izgalmas legyen, akár országúton is. Ha az új V2-eseket pályán használjuk, lehetőség lesz verseny kipufogó felszerelésére, ami a maximális teljesítményt 126 lóerőre növeli, 4,5 kg-os súlycsökkentés mellett.
Mindez mind a Panigale, mind a Streetfighter V2 élvezetes és szórakoztató motorokat tesz a sportos motorozáshoz, különösen a mindössze 176, illetve 175 kg-os tömegnek köszönhetően (üzemanyag nélkül, menetkész állapotban). Értékek, amelyek a 120 lóerős teljesítménnyel kombinálva mindkettő esetében 0,69 LE/kg teljesítmény/tömeg arányt határoznak meg. A Panigale és a Streetfighter V2 esetében 3 teljesítménymód áll rendelkezésre: High, Medium és Low, 95 lóerőnél. Továbbá mindkét motor elérhető 35 kW-os változatban is. Az új motorral kapcsolatos minden részlet megtalálható a sajtóanyagban.
Benchmark alváz
Az új V2-es váza egy könnyű és hatékony monocoque, amely a motort mint feszített elemet használja. A kétoldali lengőkar kialakítását a Panigale V4 üreges szimmetrikus lengőkarja ihlette, és ugyanazokat az előnyöket kínálja a stabilitás tekintetében a kanyarokból való kilépéskor és az érzés tekintetében a pályán való vezetéskor, ahol lehetővé teszi a versenyző számára, hogy a legtöbbet hozza ki a modern slick gumikból.
A felfüggesztések teljesen állíthatóak, hogy a motoros személyre szabhassa az új Ducati sportmotor beállításait. A Panigale V2 és a Streetfighter V2 Marzocchi villákkal és Kayaba lengéscsillapítókkal van felszerelve, míg a V2 S változatok Öhlins villákat és lengéscsillapítókat, valamint a súlyt csökkentő lítium-ion akkumulátort kínálnak versenyzőjüknek.
A stabilitás fenntartása érdekében kanyarodáskor és sebességnél burkolat nélkül a Streetfighter V2 a Panigale V2-nél 30 mm-rel hosszabb lengőkarral és szériafelszereltségként Sachs kormánycsillapítóval rendelkezik.
Az új öntött kerekekre 120/70-es és 190/55-ös méretű Pirelli Diablo Rosso IV gumiabroncsok kerülnek, amelyek a kezelhetőséget és az érintkezési felületet ötvözik, fokozva a két modell sportos tulajdonságait. A Brembo első fékrendszer két 320 mm-es tárcsából és M50-es monoblokk féknyergekből áll, amelyek a pályahasználathoz erőt, az országúti használathoz pedig modulációt kínálnak.
Benchmark elektronika
A Panigale V2 és a Streetfighter V2 hattengelyes IMU inerciális platformmal van felszerelve, így támogatva egy teljes és hatékony elektronikai csomagot, amely növeli a biztonságot a közúti használatban és a teljesítményt a pályán. Az elektronikai csomag tartalmazza a sportos ABS kanyarstabilizálót csúszás-fék funkcióval, a Ducati Traction Controlt, a Ducati Wheelie Controlt, a motorfék vezérlést és az új Ducati Quick Shift 2.0-t, amely a Panigale V4-en is alkalmazott rendszer, és mindkét változatban alapfelszereltség. Az S verziókban a Ducati Power Launch és a Pit Limiter is alapfelszereltségként szerepel.
A motoros azonnal megváltoztathatja a motor viselkedését a 4 Riding Modes (Race, Sport, Road, Wet) közötti választással, amelyek előre beállított, a felhasználó által módosítható beavatkozási szinteket kínálnak az összes kezelőszervhez és a motor reakciójához. Így egy egyszerű gombnyomással a Panigale és a Streetfighter V2 a motoros preferenciáihoz és a különböző vezetési helyzetekhez igazítható.
A műszerfal egy új, 5″-os TFT kijelző, az Infomode-on alapuló felhasználói felülettel, amely koncepcionálisan az új Panigale V4-ről származik. A három nézetet – Road, Road Pro és Track – úgy tervezték, hogy a motoros a motorozásra koncentrálhasson, racionális és teljes körű megjelenítéssel kiemelve az egyes kontextusok szempontjából legfontosabb információkat.
A lovas felületet ésszerűsítették, a lehető legnagyobb mértékben integrálva az információkat, hogy csökkentsék azok sűrűségét, és ezáltal javítsák az olvashatóságot. A fordulatszámmérő például sebességváltásjelzőként is funkcionál, zöld színnel világít az ideális fordulatszámnál, amikor feljebb kell kapcsolni, és pirossal, amikor a túlpörgés elérte a fordulatszámot.
Tartozékok
Az új Panigale és Streetfighter V2 modellekhez számos tartozék kapható, amelyekkel növelhető a teljesítményük a versenypályán, vagy sokoldalúbbá tehető az utcai használat. A Panigale-hoz egy külön pályacsomag is kapható, amely verseny kipufogóból és alsó burkolatból, Öhlins kormánycsillapítóból, állítható lábtartókból karbon sarokvédővel és alacsonyabb kormányból, kuplung- és generátorfedelekből, valamint a tükör és a rendszámtábla eltávolítására szolgáló sapkákból áll. Természetesen minden tartozék külön-külön is megvásárolható.
A Lap Timer Pro önidőmérő rendszer a Track Infomode segítségével valós időben jeleníti meg a köridőket, a köztes időket és a versenyző teljesítményének javulását.
Azok, akik az új V2-eseket a lehető legjobban szeretnék élvezni az utakon, felszerelhetik a sebességtartó automatikát, a Turn-by-turn navigátort, az USB-csatlakozót az okostelefon vagy a TPMS gumiabroncsnyomás-érzékelő működtetéséhez. Az összes tartozék látható az új Ducati konfigurátorban.
Elérhetőség és színek
Az új Panigale 2025. január végén érkezik a márkakereskedésekbe V2 és V2 S változatban, kizárólag Ducati Red színben, míg az új Streetfighter V2 2025. március végétől lesz kapható. A Panigale és a Streetfighter V2 kétüléses kivitelben, míg a V2 S változatok együléses kivitelben lesznek kaphatók, kiegészítésként kínált utascsomaggal. Mindegyik megvásárolható 35 kW-os változatban is az A2-es jogosítvánnyal rendelkező motorosok számára.
Panigale V2 S műszaki adatok
- Szín
- Ducati piros
- Főbb alapfelszereltségi jellemzők
- V2 motor, 890 cm3
- Maximális teljesítmény 120 lóerő 10.750 fordulat/perc fordulatszámon
- Maximális forgatónyomaték 93,3 Nm 8.250 fordulat/percnél
- Saját tömeg üzemanyag nélkül: 175 kg
- Monocoque váz
- Öhlins NIX-30 villa
- Öhlins lengéscsillapító
- Lítium akkumulátor
- Fékrendszer Brembo M50 monoblokk féknyergekkel
- Pirelli Diablo Rosso IV 120/70 és 200/55 gumiabroncsok
- Legújabb generációs elektronikai csomag 6 tengelyes inerciális mérőegységgel (6D IMU): ABS kanyarstabilizáló funkcióval; Ducati Traction Control (DTC); Ducati Wheelie Control (DWC); Ducati Power Launch és Ducati Pit Limiter (DPL); Ducati Quick Shift (DQS) 2.0; Engine Brake Control (EBC).
- Új szirmos joystick
- Új 5″-os full-TFT műszerfal 16:9 képaránnyal
- Vezetési módok (verseny, sport, országúti, nedves)
- Full-LED fényszórók DRL-rel
- Együléses konfiguráció (utastér-készlet tartozék)
- Ducati multimédia rendszer (DMS) felszerelése
Panigale V2 műszaki adatok
- Szín
- Ducati piros
- A Panigale V2 S alapfelszereltségi szintje, kivéve:
- Kétüléses konfiguráció
- Saját tömeg üzemanyag nélkül: 179 kg
- 43 mm-es Showa Big Piston Villa (BPF), teljesen állítható
- Sachs monoshock, teljesen állítható
- Ólomsavas akkumulátor
- Ducati Power Launch és Ducati Pit Limiter (DPL) tartozékként kapható.
Streetfighter V2 S műszaki adatok
- Szín
- Ducati piros
- Főbb alapfelszereltségi jellemzők
- V2-es motor, 890 cm3
- Maximális teljesítmény 120 lóerő 10.750 fordulat/perc fordulatszámon
- Maximális forgatónyomaték 93,3 Nm 8.250 fordulat/percnél
- Saját tömeg üzemanyag nélkül: 176 kg
- Monocoque váz
- Öhlins NIX-30 villa
- Öhlins lengéscsillapító
- Lítium akkumulátor
- Fékrendszer Brembo M50 monoblokk féknyergekkel
- Pirelli Diablo Rosso IV 120/70 és 200/55 gumiabroncsok
- Legújabb generációs elektronikai csomag 6 tengelyes inerciális mérőegységgel (6D IMU): ABS kanyarstabilizáló funkcióval; Ducati Traction Control (DTC); Ducati Wheelie Control (DWC); Ducati Power Launch és Ducati Pit Limiter (DPL); Ducati Quick Shift (DQS) 2.0; Engine Brake Control (EBC).
- Új szirmos joystick
- Új 5″-os full-TFT műszerfal 16:9 képaránnyal
- Vezetési módok (verseny, sport, országúti, nedves)
- Full-LED fényszórók DRL-rel
- Együléses konfiguráció (utastér-készlet tartozék)
- Ducati multimédia rendszer (DMS) felszerelése
Streetfighter V2 műszaki adatok
- Szín
- Ducati piros
- A Streetfighter V2 S alapfelszereltségi szintje, kivéve:
- Kétüléses konfiguráció
- Saját tömeg üzemanyag nélkül: 177 kg
- 43 mm-es Showa Big Piston Villa (BPF), teljesen állítható
- Sachs monoshock, teljesen állítható
- Ólomsavas akkumulátor
- Ducati Power Launch és Ducati Pit Limiter (DPL) tartozékként kapható.