KiemeltMotorokMotortesztek

Csőrike a harapós öszvér: Honda VFR800X Crossrunner 2011 teszt

altKicsit fura volt elsőre, viszont kb. 5 percen belül megszokható és kellemessé is válik a dolog ahogy átnézünk az autók felett. Az ülés ugyan kemény, de a formáját eltalálták, mert nagyobb sebességnél be lehet bújni a plexi mögé a popó hátratolásával.

No de a plexi! Hát, én még ilyet nem éreztem! Hiába van nyílás az elején, hogy ne képződjön vákuum a plexi mögött, 95 és 105 km/óra között nekem bizony finoman rázta a fejem a két szögletből leváló áramlat. 130 környékén normálisan működik, 150 felett meg mintha a boing elején ülnék és annak a két ablaktörlőjébe kapaszkodnék felszállás közben. Mélyen lesunyt fejjel jó, de nagyon le kell sunyni, és ez egy D kosár társaságában azért kényelmetlen. Bár biztosan érdekesen nézne ki a tank két gödörrel a tetején… A kipufogó itt is háromszögletű, formához passzolós.

Elinduláskor az átlagosnál picivel nagyobb gázt kell neki adni, utána viszont igen lelkesen reagál a táplálékra a jószág. A lendület 3500 környékén indul, kellemes-kényelmes-szabályos üzemmódban 5-6000 között forog, utána szimpatikusan gyorsul, sokat sejtetően a 12-14 000-ig van a piros sáv.

Az alacsonyabb fordulatszámoknál a V4 igen nyomatékos, szimpatikusan dolgozik az erőforrás. A mérések alapján nyomatékosabb a régi VFR-nél az alacsonyabb tartományokban. Amit észrevettem, hogy 150 km/óráig szép egyenletes, aztán van egy megtorpanás, és lépcsősen jön tovább a lendület. Élmény ahogy megnyílik az összes szelep.

alt

A motor súlypontja az ülés előtt és egy kicsit alatta helyezkedik el, ha sikerül utast tennünk magunk mögé, akkor gyomortájékra húzódik fel, ott igazán kényelmes. Tehát társas túrázásokra igen jó.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Futómű: no, itt megint elmondható, hogy a hetvenkilós sofőr firka neki, velem kissé pattogósnak tűnt, de azért jóindulatúnak és stabilnak mondható, viszont utassal együtt igazán kényelmes és finom (középállásba volt tekerve a rugó) . Tehát a 120-130 kiló ezzel a beállítással az ideális, a jól megtermett 180-as embernek baromi kényelmes és kezes lehet.

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

Mina

Fotós, fényzsonglőr és a Csajokamotoron.hu tesztpilótája.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük