A motorkiállítás, ami nem maradt el – Carole Nash MCN London Motorcycle Show
Mint minden évben, az idén is megrendezésre került a londoni motorshow. A rendezvény mindig februárban van, nem véletlenül, hiszen itt kerülnek bemutatásra az új modellek, az új versenycsapatok a márciusi versenyszezon előtt, de a rendezők minden évben gondoskodnak a klasszikus formát kedvelők igényéről is.
Itt tényleg minden van, mint a búcsúban. A Carole Nash MCN London Motorcycle Show-n bármilyen típusú motoros megtalálja a maga igényére szabott motort, gyártót, kiegészítőt, ruházatot, újdonságot, és mivel Londonban vagyunk, a Londoni rendőrség és tűzoltóság is képviselteti magát különböző, motoros készséget fejlesztő tréningekkel – ezekről külön írok majd, mert nagyon érdekes.
Megpróbálom nagy vonalakban felvázolni a 2018-as expót. Négy nagy csoportba szedtem az érdekességeket:
Az újdonság ereje, avagy a gyerekek a cukorboltban
Mint a legtöbben a látogatók közül, engem is az érdekelt leginkább, hogy milyenek az új modellek, hogy néznek ki valójában, stb… Az elmúlt hónapokban már sok motoros újságban és fórumon jelentek meg képek, értékelések, elemzések, de végre az átlagember is szemügyre veheti az új modelleket, amik hamarosan a bemutatótermekben megvásárolhatóak.
Még több kép a galériában
Alapvetően az idei évben kijött újdonságok 15-20000 font között mozognak árban, de voltak ettől is elrugaszkodottabb árak, illetve a gyártok biztosítanak egy “alap” modell árat is, ami azért lekerekíti az összeget. Nyilván ezeket sem az átlagember tárcájára szabták, de voltak vásárlók is a tömegben.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Mivel én Kawasaki- és Honda mániás vagyok, és van egy közeli barátom, aki Yamaha megszállott, elsősorban ezeket a standokat vettem célba először.
1. Érdekességek a nagy gyártóktól 2018-ra
Yamaha R1M
Igen, a legendás R1 picit Újragondolva. Én alapvetően nem rajongok az R1-ért, talán mert túl magas nekem minden Yamaha, de tetszik vagy sem, szereted a Rossit vagy a sportmotort vagy nem, az R1 mára egy ikonná nőtte ki magát. Azonban a modell mára nem tudja felvenni a versenyt a két éve kijött Kawasaki H2 vagy H2R-rel, ezért főleg ezért, valamint a technológiai változtatások újdonságok miatt kifejlesztették, és télen bemutatták Portugáliában a R1M-et, amit végre mi átlagemberek is szemügyre vehettünk. Nem veszek el a technikai leírásokban, íme a gyors kép az új modellről.
Honda Fireblade: újratöltve
A 80-as évek csodagépe az elmúlt 15 évben az R1 majd pár éve a H2 robbanásszerű, új, izgalmas megjelenésére nem igazán tudott reagálni és mára a korábbi verziók a korosodó, egykoron jobb időket megélt férfiak játékszere lett. Aztán megláttam mit tettek vele a fejlesztők. Jelentem a Fireblade újra egy olyan motor, amivel számolni kell a piacon. Elképesztően könnyű, a tank lejjebb került, az ülés – mint minden Hondánál – nem magas, a kormány egyszerű és nagyon kézre esik.
Az egyedüli dolog, amin én nem birok továbblendülni – ez valami Honda dolog lehet – az állítható első fék mellett, nem sikerült a kuplungot is állíthatóvá tenni. Az alap ara 18000£ hihetetlen összeg, de első hallásra és látásra megéri az árát. Kompakt, könnyű, kisebb, gyorsabb.