HírekMotorokMotorozás

BMW R 1200 RT, a dinamikus túramotor

bmw-r-1200-rtAz új BMW R 1200 RT ismét új mércét állít a túra-motorkerékpárok körében.

Az RT rövidítés mindig is a kényelmes, ugyanakkor dinamikus kétkerekű túrázás szinonimája volt.

Az R 1200 RT legújabb változatával a BMW Motorrad új hajtásrendszer és még karakteresebb stílus révén igazolja ismét egyértelműen kvalitásait a túrázás és a lendületes motorozás egyesítése terén.

Az új erőforrás a BMW R 1200 GS boxermotorjára épül, teljesítménye 7750-es percenkénti fordulatszámnál 92 kW (125 LE), 125 newtonméteres forgatónyomatéki maximumát 6500-as percenkénti fordulatnál éri el.

Az R 1200 RT főtengelye, illetve generátora egyaránt megnövelt lendítő-tömeggel készül, ami a még kulturáltabb járásban és komfortban mutatkozik meg. A fokozott kényelmi igények jegyében alkalmazták a tervezők a fordulatszámot mérséklő hosszabb végáttételt is.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Az egyéni igények optimális kiszolgálása érdekében az új R 1200 RT alapkivitelében két üzemmódot kínál, s szériafelszereltségében az automatikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC) is szerepel.

A „Rain” és „Road” menetprogramok segítségével az R 1200 RT teljesítmény- és forgatónyomatéki karakterisztikája szinte mindenkor a pillanatnyi útviszonyokhoz igazítható. Az extraként kínált „Pro” menetprogram a „Dynamic” üzemmóddal és emelkedő-asszisztens funkcióval (Hill Start Control) bővíti a felszereltséget.

„Dynamic” móduszban az R 1200 RT sportos oldala fedezhető fel, a Hill Start Control pedig emelkedőn segíti a motorkerékpár megtartását, illetve az elindulást.

Világújdonság a sorozatgyártású motorkerékpárok körében a gyári extrafelszerelésként kínált BMW „Pro” váltó-asszisztens. E technika a mindennapos használat terhelési és fordulatszám-tartományain a tengelykapcsoló működtetése és a fojtószelepek állítása nélkül teszi lehetővé a fokozatváltást, még kényelmesebb közlekedést kínálva.

Az új R 1200 RT pontosabb iránytartásáról új fejlesztésű főváz gondoskodik. Az extrafelszerelésként rendelhető félaktív BMW Motorrad Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment) futóművével az új R 1200 RT a biztonság, a dinamikus menetteljesítmények és a kényelem egészen új dimenzióit tárja fel. E rendszer a pillanatnyi menethelyzet, illetve manőver szerint illeszti a csillapítás mértékét az adott körülményekhez.

A vezető és az utas üléskényelme, ergonómiája szintén fejlődött. A kormány-ülésfelület-lábtartó ergonómiai háromszöge a talaj kényelmesebb elérhetősége érdekében 20 milliméterrel lejjebb került, ami elsősorban az alacsonyabb termetű vezetők és utasok számára előnyös a lassú manőverek, valamint a fel- és leszállás során.

A mindig is a BMW RT jellemző erényei között szereplő hosszú távú kényelem, illetve kiváló szél- és esővédelem a továbbfejlesztett első szélvédővel még hatékonyabbá vált.

A fényszórók kialakítása a BMW Motorrad K 1600 modelljeinek koncepcióján alapul, kimondottan dinamikus megjelenéssel ruházva fel az új R 1200 RT-t. A biztonság terén kínál jelentős pluszt a gyári extrafelszerelésként rendelhető nappali menetfény.

A műszeregység szintén teljes egészében új fejlesztés. A még szélesebb körű információszolgáltatás érdekében az új R 1200 RT nagyméretű, 5,7 colos színes TFT-kijelzővel készül, amelyen például a szériafelszereltséghez tartozó BMW Motorrad „Pro” fedélzeti számítógép adatai is megjeleníthetők.

A képernyőt egy-egy analóg sebesség- és fordulatszámmérő egészíti ki. A hosszú túrák magas színvonalú kényelmét szolgálja a gyári extrafelszerelésként kínált audio-rendszer, amelynek innovatív kezelésére a Multi-Controller áll rendelkezésre.

Dinamika, igényesség és kényelem – három új színösszeállítás hangsúlyozza ki még jobban az új BMW R 1200 RT ezen erényeit. A kvarckék (Quartz blue metallic) és a matt szürke (Callisto grey metallic matt) a sötét pala metál kontrasztárnyalattal együtt jelenik meg, míg az ébenfa metál (Ebony metallic) fényezéssel a matt Monolit metál alkot ízléses együttest.

Mi a véleményed a túramotorról? Elindulnál vele egy hosszabb útra?

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük