HírekMotorokMotorozás

Beperelte a Teslát az Autopilot által megölt motoros családja

A Teslát beperelte annak a motorosnak a családja, aki meghalt, amikor hátulról nekiment egy Tesla Model 3, amelynek vezetője az Autopilot üzemmódot használta. A pert az egyesült államokbeli Salt Lake Cityben nyújtották be.

Landon Embry családja arra hivatkozva perli a vállalatot, hogy a vezetőasszisztens szoftver és más biztonsági funkciók nem működtek teljes mértékben, amikor az 56 éves sofőr a mobiltelefonjával volt elfoglalva Full Self-Driving (FSD) üzemmód használata közben. A 120-128 km/óra sebességgel haladó autó belerohant Embry Harley-Davidsonjába. A 34 éves Embry lezuhant a motorkerékpárjáról, és a helyszínen meghalt.

Az érintett Model 3 vezetőjét a perben „fáradtnak és a szokásos körültekintő vezetéshez nem megfelelő állapotban lévőnek” ítélték. A család panasza szerint: „Egy ésszerűen körültekintő vezető vagy megfelelő automatikus fékrendszer lassított volna, és meg tudott volna állni anélkül, hogy összeütközött volna a motorkerékpárral.”

Nem ez volt az első eset, hogy egy Tesla balesetbe keveredett és kárt okozott akár a vezetőnek, akár egy másik félnek, miközben az Autopilot be volt kapcsolva. Valójában a Tesla nemrég egyezett meg egy másik perben, miután beperelte egy Model X tulajdonos családja, aki meghalt, amikor autója egy középső útpadkának ütközött, miközben az Autopilot be volt kapcsolva.

Sokan, köztük az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Ügynökség (NHTSA), kifogásolták a Tesla Autopilot programját, arra hivatkozva, hogy az nem teljesen „automatikus”, és továbbra is szükség van a vezető beavatkozására. Úgy tűnik azonban, hogy egyes sofőrök szó szerint úgy értelmezték a kifejezést, hogy hátradőlhetnek, és levehetik kezüket a kormánykerékről, lábukat pedig a pedálokról, pedig még egy repülőgép kifinomult robotpilótája is megköveteli a pilótáktól, hogy a repülőgép más rendszereit is figyeljék és döntéseket hozzanak.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük