Hírek

Az elnök halála nem befolyásolja a Budapest-Bamakot

 

A 2009-es futamon Daniela Ulrichova egy elszakadt térdszalaggal tette meg a futam jelentős részét minden orvosi intés ellenére. Nagyék pedig Bamakos legendák szerint az Atlasz hegységben órákon keresztül havat lapátoltak tavaly, hogy le tudjanak vágni egy jelentős kerülőt. Egy másik alkalommal pedig egy folyón átúsztatták az autójuk, hogy a hivatalos határátkelőn ne kelljen sorba állniuk. “Egész évben a Bamakóra készülünk. Ulrichék komoly ellenfelek és nagyon jól autóznak. Mi elsősorban az afrikai helyismeretünkre számítunk. Bissau-Guineában még egyikünk sem járt, de reméljünk a kupa az idén is Magyarországra kerül majd” – nyilatkozta Nagy Miklós.

A versenyben továbbra sem a sebesség a döntő tényező. Minden etap időre teljesítésért pont jár. Az etapokon elrejtett navigációs pontok és geoládák (geocache) érintéséért és megtalálásáért további pontokat kapnak az indulók. A versenyt a legtöbb pontot elérő csapat nyeri.

Az idén elsőször quad kategória is indul a Budapest-Bamakon. Két norvég és két magyar csapat száll versenybe. Nekik különösen nehéz dolguk lesz. Sok etapon nem áll kellő üzemanyag majd a quadosok rendelkezésére. A fapados Dakaron minden csapat maga kell, hogy gondoskodjon üzemanyagról, szállásról és élelmiszerről. “A Budapest-Bamako célja a kezdetektől az volt, hogy a klasszikus afrikai kalandokkal járó kiszolgáltatottság érzését adja át az indulóknak” – mondta Villám Géza a minimál asszisztenciás versenyről.

A 2012-es Bamakon a furcsa és olcsó járművekből sem lesz hiány. Akárcsak az elmúlt években, a roncs derbi szekció ismét nekivág az embertelen távnak. A lengyel és észt résztvevőkből álló East Infection nevű csapat egy 35 éves 105-ös Skodával vág neki a távnak. “Többen próbáltak meggyőzni, hogy GPS nélkül ne induljunk el a Bamakon, de nem tartottam volna ildomosnak, hogy az autóban legyen egy olyan szerkezet, ami többet ér, mint a kocsi. Így marad a térkép, az iránytű és a kérdezősködés” – mondta a 154-es autó pilótája, Wojtek Stec. Csehországból egy Trabant és egy kis Polski is versenybe száll. “Verseny kategóriában indulunk, hogy megmutassunk a világnak, hogy nem drága terepjárókra, hanem elszántságra és kitartásra van szükség a Bamakon.” – mondta Michal Kacenka. “Szeretnénk a legjobb 20 közé kerülni” – tette hozzá a cseh elektromérnök.

De nem csak kelet európai csodákkal lesz tele az idei Bamako. A furább vállalkozások közt szerepel egy rabszállító autó, egy Ikarus busz, egy szlovén Renault 4-es, Villám Géza 1971-es Peugot 504-ese és több robogó is. A “Bamako By Vespa” névre hallgató norvég trió három darab húsz éves Vespával kíván lejutni Bissauig. “Egy 1981-es Dakar fotó adta az ihletet. Valaki egy Vespával indult az algériai Szaharán Párizstól Dakarig. Neki, akkor nem sikerült. Reméljünk, mi gond nélkül lejutunk Bissauig” – mondta Joachim Gjolberg. A leglehetetlenebb küldetést mégis csak az a két angol fiatalember vállalta be, akik egy-egy londoni pizza futár robogóval vág neki a Budapest-Bamakonak. “A kérdés nem az, hogy oda fogunk-e érni, hanem az, hogy milyen lesz az angol pizza Bissauban két hét után” – mondta teljes komolysággal Henry The Brain (Henry Az Agy), a csapat kapitánya.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A pizza futárok másik célja, hogy legalább 10,000 fontot gyűjtsenek jótékonysági célokra. A weboldaluk szerint eddig sikerült 750 fontot begyűjteniük valamint a csapat egyik tagja egy promóciós videon a futam előtt eltörte a bokáját. A robogós csapatok egyetlen nehézséget hagynak ki az idei Bamakoból: az európai telet. Mindkét csapat Malagából rajtol.

A hetedik Budapest-Bamako indulóinak 60%-a külföldi. A környező országokon kívül Angliából, Svédországból, Portugáliából, Norvégiából, Katarból, az Egyesült Arab Emirátusokból, Dél Afrikából, Hawaiiról, de meg Bermudáról is érkeznek csapatok. Az idei évben a szokásosnál is több benevezett magyar csapat mondta le indulási szándékát. A végtörlesztésekkel és a gyenge forinttal járó gazdasági nehézségek több magyar csapatot tántorítottak el a Bamakotól. Novemberben csak 15 magyar csapat lépett vissza az indulástól.

Az idén közel 700,000 euro értékű jótékonysági adományt gyűjtöttek össze a csapatok. A Norvég Bamako csapat befejezte annak az afrikai iskolának az építését, amit Kourmikoro mellett kezdtek el építeni három éve. A Timbuktu közelében lévő iskolában így már 500 gyerek tanulhat. A magyar Charity March segélyszervezet 4 mentőautót küld Bissauba, köztük egy maximálisan felszerelt rohamkocsit. “Az ország történetében ez lesz az első mentő, amiben újraélesztő készülék is van.”– mondta Wellsz Tamás a Charity March igazgatója, aki saját maga is egy mentő fedélzetén vág neki a távnak.

Sincem Boce faluban, Bissau-Guineában egy új iskolát rendeznek be a Bamakosók. A faluban élő 800 gyerekből eddig csak 30-an járhatnak iskolába. Iskolapadokkal, táblákkal, tanfelszerelésekkel és orvosi szerekkel indul útjára az a konténer, amit az Afrikai Magyar Egyesület szakemberei juttatnak el a világ egyik legszegényebb országába. Az összes magyar Afrikával foglalkozó segélyszervezet kivette a részét a futam karitatív munkájából. “Példamutató volt az összefogás a civil szervezetek közt” – mondta a futam alapítója Szabó Gál András.

A Budapest-Bamako, Nagy Afrikai Futam szombat reggel 8-kor indul az 56-osok teréről jelmezes rajttal. Szlovénia, Olaszország, Franciaország, Spanyolország, Marokkó, Mauritánia, Szenegál érintésével 15 nappal később érkeznek az indulók Bissau-Guineába. A táv 8095 kilométer lesz. Afrikában a Dakar egyetlen szellemi örökösének tartott versenyt az idén hetedik alkalommal rendezik meg.budapest bamako 03budapest bamako 04budapest bamako 05

budapest bamako 01budapest bamako plakat

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük