HírekMotor felszerelésMotorok

Automatizált váltóasszisztenst (ASA) mutatott be a BMW Motorrad

Az új Automatizált váltóasszisztens (Automated Shift Assistant, ASA) formájában a BMW Motorrad egy olyan innovatív műszaki megoldással állt elő, amely egyszerűbbé és kényelmesebbé teszi a motorozást. A „Motorozz egyszerűbben” mottó szellemében a tengelykapcsoló és a váltás automatizálása fokozza az élményt, hiszen a motorosnak nem kell lemondania arról a lelkesítő, intenzív érzetről, hogy saját maga kontrollálja a váltásokat.

Az intelligens, funkcionális kialakítású Automatizált váltóasszisztens a részét képező két elektromechanikus aktuátorral automatizálja a hatfokozatú sebességváltó kapcsolásait. Ez a legjelentősebb tényező, amelyben különbözik a hagyományos váltóasszisztenstől. Az újdonság jóvoltából elhagyható a kormányról a kuplungkar. Az Automatizált váltóasszisztens gyakorlati előnyei közé tartozik, hogy egyszerűsödik az elindulás, a megállás és a manőverezés.

Az Automatizált váltóasszisztens hozzájárul a motorozás élvezetesebbé tételéhez is a fordulatszámhoz és a terheléshez igazodó gyors kapcsolási ciklusaival, amelyek még precízebbé teszik a váltásokat. Végső soron tehát kevesebb dolga van a motorosnak, ami még élvezhetőbbé teszi a nyeregben töltött időt. Nem mellesleg pedig az Automatizált váltóasszisztens közvetlenebb kapcsolatot teremt az erőtől duzzadó boxermotorral, hiszen az élmény intenzitása patikamérlegen adagolható a gázmarkolattal és a sebességváltó karral.

Az „M” váltási módban a sebességváltások a korábbiakhoz hasonlóan a váltókarral lábbal is kezdeményezhetők, így érvényesülhet a motoros autonóm szándéka.

Az új váltási asszisztens szerepe a „D” váltási módban teljesedik ki igazán. A váltási pontokat automatikusan határozza meg a motorvezérlő egység. A motoros mind az „M”, mind a „D” módban élvezheti a tökéletesen végrehajtott, a vonóerő alig-alig észrevehető megszakadásával járó sebességváltások előnyeit. Az eredmény a simább és hatékonyabb gyorsulásban, valamint a fokozott stabilitásban nyilvánul meg.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük