CsajokMotorokMotoros csajokMotoros jogosítványMotorozás

Alberszki Anett

alberszki anett 3Az én történetem ott kezdődött, hogy 2010-ben az élet összehozott egy motoros sráccal, és pár motorozás után tudtam, hogy nem lesz elég sokáig a hátsó ülés, külön motor fog kelleni.

 

Mivel ekkor még főiskolára jártam és nem tudtam elkezdeni a jogsit, maradt az álmodozás, a tervezés, hogy milyen motort is szeretnék.

Az élet úgy hozta két év után, hogy külön utakon folytattuk, de az, hogy motorozzak nem múlt el. Ezután sajnos egy évig nem ültem motoron. De a rosszban a jó az volt eközben, hogy mivel szemüveges voltam, először is meg akartam műtetni a szemem, hogy ne szemüvegben kelljen vezetnem. 2014 áprilisában meg is műtettem. Nagy öröm adta boldogság volt, hogy végre látok.

Eljött végre az én időm, mikor is 2014. májusában be is iratkoztam „A” korlátlan jogsira. Mivel soha nem motoroztam, még robogót se vezettem, ezért az első rutin órán egy kis 125 cm3-es Honda CBR-t kaptam, hogy próbálgassam körbe-körbe a pályán. Mindez sima ügynek tűnt, majd a 2. órán az oktató mondta, hogy akkor ma majd egy Horneten fogok gyakorolni.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Hát ezután már voltak zökkenők

Az első feladat befejezése után kanyarodnék vissza a kiinduló ponthoz, amikor a kanyarban ügyesen behúztam az első féket és eldőltem. De hát a mondás szerint motoros esés nélkül nem motoros, így túl is voltam egy kisebb esésen. Mintha mi sem történt volna, gyorsan vissza a motorra és gyakoroltam tovább. Azért még egy esés a rutin pályán csak összejött, amikor a visszafordítónál nem sikerült kellően lefékezni és a kanyarban eldőltem.

A rutin vizsga csak másodszorra sikerült, mert a 2. feladatnál a szlalom részt rossz irányból kezdtem, és az kapásból bukta volt. A forgalmi vizsga elsőre ment, így szeptemberben mehettem is csináltatni az új jogsit.

A nagy boldogság után, hogy meg van a jogsi, már csak azon kellett gondolkodni, hogy milyen motort is vegyek. Az álom motor régóta egy piros Honda CBR 600RR, de kezdésként ugye túl sok lett volna. Kezdő motorként 125 cm3 kategóriában gondolkodtam, de sokan mondták, hogy gyorsan „kinövöm”. Honda párti vagyok így a Hornetet és a CBR F4, FS-t nézegettem.

2015. április 4-én elmentünk megnézni egy Hornetet, és rá esett a választás. Alig vártam, hogy hazaérjünk és kipróbálhassam. Mivel a jogsin is Horneten tanultam, nem is lehetett volna jobb a választás kezdő motornak.

Azóta eltelt egy szezon, kb. 6000 km-t sikerült vele mennem, ha tehetem munkába is vele járok. Az eddigi legjobb döntésem volt, hogy elkezdtem motorozni.
És természetes nem egyszer mondják, hogy csaj létemre hogyan tudom megtartani a motort. Vagy egy eset, amikor állok a lámpánál, mellém áll egy autós, hátsó ülésen ablak lehúzva, arra pillantok és a srác meglepődve mondja „huuhh ez csaj”.

Remélhetőleg hamarosan teljesül az álom, és egy Honda CBR 600RR áll majd a garázsban!

alberszki-anett 1alberszki-anett 2alberszki-anett 4

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Irj cikket a Csajok a motoron oldalra!

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük