HírekMotorbemutatóMotorok

A Yamaha hibrid prototípusa a jövő nagy robogója felé mutat

A Yamaha 25 évvel ezelőtt az XP500 T-Max modellel alapvetően megalkotta a maxi robogó koncepcióját. Most a vállalat azt vizsgálja, hogyan lehetne a hibrid meghajtást alkalmazni a jövőbeni, ugyanezt a kategóriát célzó motorokban.

A HEV Proto egy guruló laboratórium, amely a hibrid hajtásláncok lehetőségeit vizsgálja, és a Yamaha közzétett egy videót, amely bemutatja, hogyan működik a „soros-párhuzamos” hibrid rendszer.

A négy keréken egyre ismertebbé váló hibridek általában vagy „soros” vagy „párhuzamos” kialakításúak. A soros hibridet gyakran nevezik hatótávnövelőnek is, és olyan elektromos járművet jelent, amelynek belsőégésű motorja kizárólag egy generátor meghajtására szolgál, amely szükség esetén feltölti az akkumulátort.

A párhuzamos hibrid ezzel szemben benzinmotorral rendelkezik, amely a kerekeket és az elektromos motorokat is hajtja, az elektromos energiát pedig extra lökettérfogatként használják a károsanyag-kibocsátás csökkentése és az üzemanyag-fogyasztás javítása érdekében.

A Yamaha által bemutatott soros-párhuzamos hibrid a két konstrukció kombinációját kínálja, lehetővé téve a tisztán elektromos üzemmódot, miközben benzinmotor és váltó is van benne, amely képes meghajtani a kerekeket. A Kawasaki Ninja 7 Hybrid és a Z7 Hybrid így működik – ezek az egyetlen nagy hibrid motorok jelenleg a piacon -, és a Yamaha tervezése is ezt a mintát követi.

Teljesen elektromos üzemmódban a motoros lábai közé szerelt akkumulátor a hátsó kerékagyon lévő villanymotort táplálja, így a motor úgy működik, mint bármely más elektromos gép. Amint elindul, kezdetben sorozatos hibrid üzemmódba kapcsol, a belsőégésű motor működik, de alacsony sebességnél minden energiája egy generátorba kerül, amely feltölti az akkumulátort, és nincs összekapcsolva a hátsó kerékkel. Nagyobb sebességnél egy tengelykapcsoló kapcsol be, hogy a belső égésű motor egy szíjhajtáson keresztül a hátsó kerékhez kapcsolódjon, és az elektromos energia lekapcsolódik, hogy kímélje az akkumulátort.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A Kawasaki hibridjeihez hasonlóan a Yamaha prototípusa is rendelkezik egy „boost” üzemmóddal, amelyben a belső égésű motor és az elektromos motor egyszerre hajtja a hátsó kereket, maximalizálva a teljesítményt és a gyorsulást.

A Yamaha szerint a jövőben a rendszer – bár a prototípus egy maxi-scooter stílusú motorkerékpáron készült – minden típusú motorkerékpáron alkalmazható lesz, beleértve a roadstereket és a sportmotorokat is.

Forrás

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük