KiemeltMotorokMotortesztek

A szuperburgonya: Suzuki AN650A Burgman 2011 Teszt

suzukiburgonya0016A népnyelv nemes egyszerűséggel a Suzuki Burgmant leburgonyázza, és hát valljuk meg, a kinézetében van némi krumpliság.

Jó néhány éve gyártják, kiérdemelte már a népnevet. Hátulról amolyan szögletes, krumplifazon, szemből viszont szép csíkszemű lámpás, szögletes indexes tükrökkel, a homloka felett jó nagy plexivel. Szögletes, de mégis egy kicsit gömbölyű, oldalról nézve meg mint két fotel egymás felett kicsit eltolva. Ha csak a fejét nézzük plexitől lámpáig, igazán kellemes kis húzott szemű darab, de összességében azért ő mégis csak egy jó nagy robogó. Nincs mit a lábunk közé fogni, így biza ő robesz.

Elegáns metálszürke, matt-fekete műanyagokkal, harmonikus városias összhang. Kosztümhöz elég elegáns, de ha protektoros textilruhát veszünk fel, akkor se stílusgyilkos. (A bőrruha azért már fura lehet rajta.) Nekem legjobban ezen a motoron az elegánsruha-protektoros kombó jött be, kedveltem, hogy a megbeszéléshez nem kell bevonszolni magammal a motoros szerkót (térdvédő, bukó-kesztyű), hanem belehajigálhatom az óriási csomagtartóba a dolgokat, onnan kiránthatom a lapitopit, és már puccba is vagyok vágva, a protektoros kabátot meg mindenki szó nélkül lenyelheti.

No de mire én rájöttem, hogy a gyújtáskapcsoló egy bizonyos állásában benyomva lehet csak kinyitni az ülés alatti csomagtartót (kerestem én mindenütt mindenféle gombot, kulcshelyet, trükkös kapcsolót), na addig fel kellett virradnia a napnak, mert este én biza nem láttam, hogy az oda van ám írva a gyújtáskapcsolóhoz.. (Szőke).

suzukiburgonya0001

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A műszerfal régimódi boingot idéz, van itt minden: automata váltó, manuális váltó, ülésfűtés elöl-hátul, kormányfűtés fokozattal, fordulatszámmérés, üzemanyagszint, motorhőmérséklet, pleximozgató gomb, tükörmozgató gomb, óra:perc, sebességváltó visszajelzés, vészvillogó, duda, röfi, vészleállító, fénykürt, fogyasztásmuti, és a szokásos visszajelzők, kézifék, ABS. El is magyaráztattam magamnak, mert hirtelen a sok gomb azért zavarba ejtett, de bírom én a gombokat, így gyorsan megbarátkoztunk.

suzukiburgonya0005A bal hüvelykujjam megint extázisban volt, pláne hogy mutatóujjra is van optimalizálva pár dolog!  A műszerfal alatt kétoldalt van két kis rekesz amolyan kulcstartó vagy kis fényképezőgép tartónak. A gyújtáskapcsoló kulcsa trükkösen kialakított, a zár elé a kulcs fejével ráfordíthatunk egy fémlemezt, hogy már a gondolatát is megelőzzük a huncutságnak. (De hát amit el akarnak vinni azt elviszik, mindaddig míg nincs le- vagy bebetonozva.) Aztán a gyújtáskapcsoló alatt van még egy kesztyűtartó a nagyobb dolgoknak, agyon lehet rámolni a krumplimanót, ezt a csajok nagyon tudják ám értékelni!

Első ránézésre szép nagy, ráülésre még nehéz is, hiába az alacsony súlypont ezért gyorsan megtanít végiggondolni a parkolást. Viszont amint megszoktuk a nagyságát, rögtön észrevesszük a lelkes fürgeségét. Jól eltalált lelkesedés, robogó kinézet és motoros lendület, nem a kínlódós jövök mán irányzat. Az automata váltója igen jól el lett találva, de aki nem akar robogni, hanem maga szereti adagolni a pacikat, az is talál magának lehetőséget az ezergombos műszerfalon.

 

Lapozz a folytatáshoz!

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

Mina

Fotós, fényzsonglőr és a Csajokamotoron.hu tesztpilótája.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük