A Nagy Főnök: Indian Big Chief 1925-ből
Az Indian a legrégebbi motorkerékpár-márka, amelyet a mai napig gyártanak az Egyesült Államokban. Az 1901-ben George M. Hendee és Carl Oscar Hedström kerékpárversenyzők által alapított Hendee Manufacturing Company a Massachusetts államban lévő Springfield városkában működött 1953-ig, amíg csődbe nem ment.
A később Indian Motocycle Manufacturing Company névre keresztelt gyár az 1910-es években világviszonylatban a legnagyobb motorgyártó volt. A márka ekkor érte el legnagyobb sportsikereit is: 1911-ben az Isle of Man TT-n az első három helyezettnek járó díjat az Indian gyári csapata vihette haza.
A legnépszerűbb Indian modellek a Charles B. Franklin által tervezett, 1920-1946 között gyártott Scout, valamint az 1922-től a gyár bezárásáig gyártott Chief voltak. Ahogy a fenti versike is bizonyítja, mindkettő az erejéről és megbízhatóságáról volt híres.
Utóbbi modell tulajdonképpen az 1920-ban bemutatott Indian Scout 1000 cm3-es (61 köbhüvelykes), nagyobb változataként került a piacra 1922-ben. Egy évvel később ismét megnövelték a hengerűrtartalmat. Az immár 1200 cm3-es, 74 köbhüvelykes változat a Big Chief (Nagy Főnök) nevet kapta.
You can’t wear out an Indian Scout,
or its brother the Indian Chief.
They are built like rocks to take hard knocks;
it’s the Harleys that cause grief.
Még több kép a galériában az Indian Big Chiefről
Ebben az évben – a növekvő keresletnek és a szélesedő termékpalettának köszönhetően – a cég is nevet változtatott. Az Indian Motocycle Company nevet egy darab „r” betűvel bővítették ki, így innentől névleg is motorkerékpár gyár lettek. (A bemutatott modell kuplungdeklijén még a régi felirat található.) A bezárása után, 1953-1970 között a márkanév többé-kevésbé legálisan tovább élt. Különböző cégek import motorjaikra festették rá az Indian logót.