A megújult nagyágyú: BMW R1300 GS 2024 teszt – VIDEÓVAL!
BMW R1300GS műszaki adatok:
- Névleges teljesítmény: 107 kW (145 LE) , 7750 ford/percnél
- Károsanyagkibocsátás-szabályozás: Szabályozott 3 utas katalizátor
- Típus: Levegő-/folyadékhűtéses, kéthengeres, négyütemű boxermotor lapos ikermotor dupla felső és lánchajtású vezérműtengelyekkel (BMW ShiftCam) és kiegyensúlyozó fogaskerekekkel
- Furat x löket: 106,5 mm x 73 mm
- Hengerűrtartalom: 1300 cc
- max. forgatónyomaték: 149 Nm, 6500 ford./percnél
- Kompresszióarány: 13,3 : 1
- Üzemanyag-előkészítés: Elektronikus szívótorok-befecskendezés
- Kipufogógáz-kibocsátásról szóló rendelet: EU 5
- Maximális sebesség: 200 km/h felett
- Üzemanyag-fogyasztás 100 km-en, a WMTC szerint: 4,8 l
- CO2-kibocsátás a WMTC alapján: 110 g/km
- Üzemanyagtípus: Szuper ólommentes, 95 ROZ/RON; adaptív üzemanyag-minőség szabályozás, 91-98 ROZ/RON
- Generátor: Váltóáramú generátor, 650 W (névleges teljesítmény)
- Akkumulátor: 12 V / 14 Ah, karbantartást nem igénylő AGM akkumulátor
- Tengelykapcsoló: Nedves tengelykapcsoló, Anti-Hopping, hidraulikus működtetésű
- Sebességváltó: Körmös kapcsolású 6 sebességes sebességváltó
- Véghajtás: Kardánhajtás
- Kipörgésgátló: BMW Motorrad DTC
- Alváz: Kétrészes vázkoncepció fő- és felcsavarozott hátsó vázzal, teherbíró motorral
- Elsőkerék-felfüggesztés / Rugós elemek: BMW Motorrad EVO-Telever, kormány dönthető flex elemmel, központi lengéscsillapító
- Hátsókerék-felfüggesztés / Rugós elemek: Alumíniumöntvény egykaros szárny BMW Motorrad EVO-Paraleverrel, keresztirányban összekapcsolt lengőkaros csapágyak, központi WAD rugóstag, teljesen állítható rugó-előfeszítés
- Rugóút, első / hátsó: 190 mm / 200 mm
- Tengelytáv: 1518 mm
- Utánfutás: 112 mm
- Kormányagyszög: 63,8 °
- Kerekek: Öntött alumínium kerekek
- Keréktárcsaméret, első: 3,00 x 19″
- Keréktárcsaméret, hátsó: 4,50 x 17″
- Első gumiabroncs: 120/70 R19
- Hátsó gumiabroncs: 170/60 R17
- Első fék: Dupla tárcsafék, félig úszó csapágyazású féktárcsák, átmérő 310 mm, 4 dugattyús radiális féknyereg
- Hátsó fék: Egytárcsás fék, 285 mm átmérőjű, 2 dugattyús úszónyereg
- ABS: BMW Motorrad Full Integral ABS Pro (döntött helyzetre optimalizált)
- Ülésmagasság, terheletlen: 850 mm
- Vezetői lépéshossz, terheletlen: 1900 mm
- Tank hasznos űrtartalma: 19 l
- ebből tartalék: kb. 4 l
- Hossz: 2212 mm (a sárvédőn túlnyúlóan)
- Magasság: 1406 mm (szélvédő felett)
- Szélesség: 1000 mm (kézvédő felett)
- Súly terhelés nélkül, menetkészen, teljesen megtankolva: 237 kg
- Megengedett össztömeg: 465 kg
- Terhelhetőség (alapfelszereltségnél): 228 kg
Szériafelszereltség
- TFT-kijelző BMW Motorrad Connectivity funkcióval
- Mátrix-LED fényszórók
- Nappali menetfény
- Dinamikus menetstabilizáló (DTC)
- BMW Motorrad Vollintegral ABS Pro
- 4 menetprogram (Eco, Rain, Road és Enduro)
- Hill Start Control (HSC)
- Dynamic Brake Control (DBC)
- Dynamic Cruise Control (DCC)
- Motor csúszási nyomatékának szabályozása (MSR)
- Abroncsnyomás-ellenőr (RDC)
- KeylessRide
- Markolatfűtés
- Okostelefon töltőrekesz USB-töltőaljzattal
- Kézvédők integrált irányjelzőkkel
Speciális felszereltség
- DSA (elektronikus futómű terheléskompenzációval és rugóerő-állítással)
- Adaptív járműmagasság-szabályozás
- Ülésfűtés a vezetőnek és az utastársnak
- Headlight Pro
- LED-es segédfényszóró
- Riding Assistant
- Kovácsolt enduro kerekek
- Központi zár
Egyedi tartozékok
- Vario poggyászrendszer
- Tanktáska
- Enduro aláfutásgátló
- Enduro fényszóróvédő
- Színezett szélvédők
- Hengerfejfedél-védő
- és még sok egyéb