A huligán Alien: Suzuki GSX8S 2024
Az idei szezont egy motoros kalanddal kezdhettem el. Több mint 200 kilométeren át suhantunk a Suzuki új modern motorjaival. Felejthetetlen élménnyel gazdagodtam a Suzuki tesztnapján. Az én útitársam a túrán egy GSX8S volt.
A naked motort 2023-ban dobták piacra, 2024-ben pedig testvérét GSX8R-t. A GSX8R idomos és 3 kilogrammal többet nyom, mint a csupasz előd. Hasonlóság bennük, hogy mind a kettőben ugyanaz az új soros kéthengeres blokk található, ami egy fantasztikus újítása a gyártónak és még sorolhatnám mennyi minden közös pontjuk van.
De térjünk is vissza a motorra, ami elég mély nyomot hagyott bennem, pedig csak egy napig élvezhettem társaságát.
Nem vagyok túl magas, így voltak félelmeim azzal kapcsolatban, hogy nem fog leérni a lábam a járműről.
B opció egy Suzuki SV650 lett volna. Erről fejtágításon szomorúan hallottam, hogy csak 2025-ig fogják gyártani őket. Tehát ha szeretnél egy SV-t ebben a konstrukcióban, akkor nem érdemes húzni-halasztani vásárlását, mert nem tudni mit hoz a jövő az SV modellek táján.
Megint elkalandoztam, de visszatérve aggodalmamra leért a fél talpam. Tudniillik ehhez a lábpozícióhoz vagyok szokva, ijedtségem egy szempillatás alatt eltűnt. Tudtam, hogy jó csapat leszünk a 8S-el.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Tesztvezetés előtt a motorról kicsit körbe néztem, olvasgattam és képeket nézegettem. Előszőr megmondom őszintén annyira nem lett a szívem csücske küllemre, csak motorikusan volt vonzó. Viszont amint megláttam élőben elég szimpatikus lett, masszívnak és biztonságosnak tűnt.
Az út során emlékszem az első nagyobb gázadásomra. A motor mint egy igazi szöcske úgy megugrott. Erőteljesen kellett kapaszkodnom a kormányba. Nem tudom mit hittem, hiszen megjelenése miatt egyből asszociálhatunk arra, hogy ez a motor elég fickósra sikeredett.
A2-es jogosítvánnyal rendelkezőkre is gondolt a Suzuki, mivel fojtott verzióban is elérhető a modell.
3 színben gyártják a GSX8R-t: fehérben, kékben és feketében. 2024-ben pedig megjelent egy új limitált kiadású szín, a „sert” nevezetű. Én a fehéret és a kéket vehettem szemügyre, mind a kettő csoda szép.
Futurisztikus kinézete miatt bárhol fel lehet ismerni.
Eleje számomra olyan, mint a hangya csápja. Előre ívelő idomokat kapott, a LED-es fényszórópár és a helyzetjelzők különleges kialakítása, elhelyezkedése is segít minket külsőleg elkápráztatni.
Ha már világításról beszélünk, megemlíteném a hátsó LED-es lámpákat is, ami a dizájn miatt a sárvédőre lett felszerelve. Volt alkalmam este is száguldani a motorral, így arról is tudok nyilatkozni, hogy a lámpák szuperül teljesítenek a sötétben.
Elől még találhatunk egy nagyméretű 5 hüvelykes, színes TFT LCD multifunkciós műszerfalat. Első ránézésre érdekes volt nekem, hogy egy hatalmas kijelző van a motoron, viszont az út során megkedveltem, mert tényleg látható volt az összes információ. Nappali és éjszakai módot is állíthatunk, ennek beállítását automatikusan vagy manuálisan is megtehetjük.
Választhatunk 3 vezetési mód közül. A-aktív, B-alap, C-komfort, vagyis az A módban lehet vadulni legfőképp.
Lapozd végig a galériát!
Easy Start rendszer miatt az indítógomb egyszeri gyors megnyomásával be is indul a motor. Ez az újítás is beletartozik az úgy nevezett S.I.R.S-be (Suzuki Intelligens Vezetéssegédleti Rendszer), ami a Suzuki legújabb elektronikai rendszereit foglalja magába.
A gyűjteménybe beletartozik Ride-by-wire elektronikus gázkar rendszer, Suzuki kipörgésgátló rendszer (STCS), Suzuki Cross Balancer, alacsony fordulatszám asszisztens, ami araszoláskor nagy segítség volt számomra és a kétirányú gyorsváltóról sem feledkezzünk el. A gyorsváltó kis gázadásnál működik, fel és le is tudunk vele váltani.
A tesztnapon ettől ódzkodtam picit, ezért nem használtam ezt a lehetőséget, mert eléggé hozzá vagyok szokva a sima váltóhoz. Később amikor újból tesztelhettem a motort, azonnal kipróbáltam és annyira megtetszett, hogy innentől kezdve csak a gyorsváltót használtam. Hamar hozzá is szoktam a kuplungkar behúzása nélküli váltáshoz. A gyorsváltó kis gázadásnál is működik, fel és le is tudunk vele váltani. Ez az alternatíva túlontúl játékossá teszi a gépet.
A kipörgésgátló mértékét is tudjuk könnyen állítani, egytől háromig találhatunk módokat. Sajnos a kiszámíthatatlan időjárás megviccelt motorozás közben. Elkapott egy rettentő nagy zivatar, ami nem volt túl kellemes, mivel esőruhát nem vittem magammal. Sebaj, legalább így is teszteltem a zsiványt!
A GSX8S jobb oldalán találhatjuk meg a hangtompítóval rendelkező észrevehetetlen kipufogót. A motorblokk a kettős katalizátor által megfelel az Euro 5 károsanyag-kibocsájtási előírásoknak, de ez a vadság kárára egyáltalán nem megy.
Plusz pont számomra, hogy a zsivány fordított teleszkópokat kapott.
Viszont vezetés közben észrevettem, hogy annyira nem szereti a rossz útburkolatot. Ehhez érve sajnos le kellett venni a gázról a kezem, mivel eléggé dobálgatott. Valószínű keményre volt beállítva a futómű. De mindent összegezve eszméletlen volt vele száguldozni.
Az üléspozíció kényelmesre sikeredett, így a gyártó nemcsak utcai cirkálásra ajánlja a motorkerékpárt, hanem túrázáshoz is. Ennek tudatában az eredeti kiegészítők kínálatában megtaláljuk az oldaltáskákat és az üzemanyagtartály táskát is.
Külön lehet vásárolni rá szélvédőt, alsó idomot, LED-es irányjelzőt és üléspúpot.
Durvasága ellenére szerintem egy kifejezetten jól kezelhető gép.
A túra végére nagyon összemelegedtünk, iszonyatosan sajnáltam, hogy el kellett búcsúznom tőle. Ha lesz rá lehetőségem a közeljövőben motorozni vele, biztos vagyok abban, hogy gondolkodás nélkül felülök a most már szívemhez kedves Alienre!
Suzuki GSX8S műszaki adatok:
- Motor típusa: Négyütemű, kéthengeres folyadékhűtéses, DOHC
- Lökettérfogat: 776 cm3
- Furat x löket:84 mm x 70 mm (3.3 in. x 2.8 in.)
- Kompresszió viszony: 12.8:1
- Max. teljesítmény: 83 LE (61 kW) / 8 500 ford./perc
- Max. nyomaték:78 Nm / 6 800 ford./perc
- Üzemanyag-rendszer: Benzin befecskendezéses
- Gyújtási rendszer: Elektronikus gyújtás (tranzisztoros)
- Kenés: Nedves olajteknő
- Váltó: 6-sebességes, mechanikus
- Üzemanyagfogyasztás: 4.2 L / 100 km
- CO2 kibocsátás* 99 g / km
- Első futómű: Fordított teleszkópvilla, tekercsrugó, olajcsillapítás
- Hátsó futómű: Központi rugóstag, tekercsrugó, olajcsillapítás
- Első fék:NISSIN, radiálisan rögzített 4 dugattyús féknyereg, dupla tárcsa, ABS
- Hátsó fék:NISSIN, 1 dugattyús féknyereg, tárcsa, ABS
- Első gumiabroncsok: 120/70ZR17M/C (58W), tömlő nélküli
- Hátsó gumianroncsok: 180/55ZR17M/C (73W), tömlő nélküli
- Hossz x szélesség x magasság: 2115x775x1105 mm (83.3 in.x30.5 in.x43.5 in.)
- Ülésmagasság: 810MM (31.9 in.)
- Hasmagasság: 145 mm (5.7 in.)
- Tengelytáv: 1465 mm (57.7 in.)
- Villaszög / utánfutás: 25°/104 mm
- Üzemanyagtartály: 14 l
- Súly: 202 kg (445 lb.)
- Ára: 3.799.000 Ft