HírekMotorbemutatóMotorok

A Ducati Ayrton Senna előtt tiszteleg egy limitált példányszámú Monster gyűjtői kiadással

A Ducati tiszteleg Ayrton Senna előtt egy limitált példányszámú Monster gyűjtői kiadással, amely a brazil autóversenyző rendkívüli karrierje és az általa hátrahagyott örökség előtt tiszteleg.

A korlátozott darabszámú példányszám a legenda előtt tiszteleg: 341. A 3 a Senna által a Formula 1®-ben nyert világbajnoki címek száma. 41 azoknak a Nagydíjaknak a száma, amelyeket Ayrton a dobogó legfelső fokán fejezett be.

A Monster Senna különkiadás célja, hogy a Ducati és a brazil bajnok között kialakult szilárd kapcsolat ünnepe legyen. A két motorsport-legenda közötti kölcsönös szenvedélyt, amelyet a bolognai székhelyű motorkerékpár-gyártó a mai napig ápol az Ayrton családjával és a Senna Brands-szel való kapcsolat révén. Ez az együttműködés vezetett a Centro Stile Ducati által tervezett különleges festés meghatározásához.

A Monster mint modell kiválasztása a limitált kiadás elkészítéséhez szintén Ayrton történetéhez kapcsolódik, aki az egyik legelső tulajdonosa volt a Monster 900-asnak, amellyel Monte-Carlóban közlekedett, és amelyen az 1993-as Monacói F1® Nagydíj gálaestjén is megjelent. Ayrtonnak tetszett a Monster egyszerű koncepciója, amely a motorozás örömét akarta a motorozás élményének középpontjába állítani: sportos motor, amely tökéletes közúti használatra, a Superbike-ból származó futómű, széles kormány és burkolat nélkül.

Ducati 916 Senna

A Monster Senna a háromszoros világbajnok tehetsége előtt tiszteleg egy különleges fényezéssel, amelyet annak a sisaknak a színe ihletett, amelyet a versenyző a pályafutása során a versenyeken viselt, sárga, zöld és kék színű részekkel, amelyek egyértelműen a brazil zászló előtt tisztelegnek.

A Ducati által Sennának dedikált motorkerékpár bemutatójára az imolai Enzo és Dino Ferrari versenypálya paddockjában került sor a Made in Italy és Emilia-Romagna Formula 1® Nagydíj alkalmából. A Senna és a Ducati közötti kötelék emlékét Claudio Domenicali (Ducati vezérigazgatója), Bianca Senna (Senna Brands vezérigazgatója) és Stefano Domenicali (Formula 1® elnök és vezérigazgató) szavai közvetítették.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Claudio Domenicali, a Ducati Motor Holding vezérigazgatója: ” Ayrton Senna egy ikon volt, és örökké az marad. Egy sportlegenda, egy rendkívüli ember, de egyben szenvedélyes motoros is, akit a kínálatunk egyik legikonikusabb modelljének, a Monster-nek különleges kiadásával szeretnénk tisztelegni. Senna a Monster 900 egyik legelső tulajdonosa volt, és tökéletesen képviselte a motor értékeit: a stílust, a merészséget és a szórakozást. A Monster Senna megmutatja, hogy mekkora megtiszteltetés számunkra, hogy egy ilyen hihetetlen szintű bajnokot igazi Ducatistaként definiálhatunk.”

Ducati 916 Senna

Bianca Senna, a Senna Brands vezérigazgatója: “A Ducatival való partnerség történelmi jelentőségű és a mai napig nagyon aktuális. A Monster tökéletes motorkerékpár Ayrton életstílusának felidézésére, amely a nagy teljesítményre összpontosított, de a szabadidő kellemes pillanatainak élvezésére is alkalmas. Az Ayrtonért rajongó rajongók világszerte igazi tisztelgésnek fogják találni ezt a partnerséget Ayrton öröksége előtt.”

A Ducati és Ayrton Senna története

A Ducati és Ayrton Senna útjai először 1990-ben keresztezték egymást, amikor Claudio Castiglioni, a Ducati akkori tulajdonosa és Senna szenvedélyes rajongója és veleszületett tehetsége, a háromszoros világbajnoknak egy 851 SP-t ajándékozott. A következő években Senna és a Ducati rájött, hogy számos közös értékük van, és amikor a világbajnok személyesen látta az új Ducati 916-ost, teljesen lenyűgözte, így született meg az ötlet egy olyan különleges projektben való együttműködésre, amely képes egyesíteni a Ducati és a Senna márkát.

Így született meg a Ducati 916 Senna, egy olyan motorkerékpár, amelyet a brazil pilóta személyesen választotta ki, az antracitszürke, matt fekete és piros színek kontrasztos grafikáját választva, amely a következő években ikonikussá vált. A mindössze 300 darabra limitált különleges sorozatot 1994 márciusában jelentette be a Ducati.

Ducati 916 Senna

A tragikus baleset, amelyben Ayrton Senna életét vesztette, néhány hónappal a Ducati 916 Senna gyártásának megkezdése előtt történt, és leállított minden Ayrtonhoz kapcsolódó műveletet, de a Ducati és Senna családja közötti későbbi megbeszélés meggyőzte a feleket, hogy folytassák a projektet Ayrton emlékére, és a bemutatóra az 1994-es Motor Show-n került sor. Az első széria nagyon rövid idő alatt elfogyott, majd 1997-ben és 1998-ban még kettő követte, Ayrton testvére, Leonardo Senna által kiválasztott színekkel.

A Senna Brands-szel való együttműködés 2014-ben folytatódott az 1199 Panigale-val, amely alapján egy 161 darabos limitált szériát hoztak létre – ugyanannyit, mint ahány Grands Prix-n Ayrton versenyzett -, amelyet a brazil piac számára tartottak fenn. Minden Ducati Sennát nagyon keresnek a gyűjtők szerte a világon.

Benchmark alkatrészek

A Monster Sennát olyan alkatrészekkel szerelték fel, amelyek amellett, hogy megszépítik a megjelenését, javítják a motor dinamikai tulajdonságait is, és amelyek lehetővé teszik, hogy üzemanyag nélkül 175 kg-os önsúlyt érjen el, azaz 4 kg-mal kevesebbet, mint a széria modell, ami már most is a kategória mércéje a könnyűség tekintetében.

ducati 916 ayrton Senna 08

A Monster, az eredeti recept modern újraértelmezése, egy könnyű, könnyű, könnyen kezelhető és gyors motorkerékpár. A Testastretta 11° motor hajtja, egy folyadékhűtéses, 4 szelepes, desmodromos elosztású kéthengeres, amely 111 lóerőt produkál, megbízható és szórakoztató, köszönhetően a teljes leadási görbének minden fordulatszámon. Rendkívül funkcionális és hatékony futóművel rendelkezik, amelyet a Ducati Superbike-ok ihlettek, teljesen állítható és sportos Öhlins felfüggesztéssel, kovácsolt kerekekkel, kifinomult fékrendszerrel, Brembo Stylema® első féknyergekkel és alumínium karimákkal a féktárcsákhoz, valamint a szegmens csúcsát jelentő elektronikával.

A Monster Senna esztétikáját a különleges színezés mellett a kifejezetten ehhez a modellhez készült fekete felniken lévő sárga/zöld/kék felirat, valamint a féknyergek és a Termignoni homologizált szénszálas hangtompítók sárga színű felirata ékesíti. A modell további jellegzetes elemei a különleges ülés, a hozzá illő motorvédő és a műszerfal külön animációja, amely a gyújtás bekapcsolásakor elindul.

Végül minden motorkerékpárt egyedivé tesz egy, a motor típusnevét és számát tartalmazó plakett a lánctalpas bilincsen, valamint egy eredetiségigazolás és egy dedikált motorborítás.

Főbb alapfelszereltségek

  • “Senna” ünnepi festés *
  • Tábla a modell nevével és progresszív számmal (XXX/341) *
  • Dedikált animáció a műszerfal gyújtásán *
  • Sportülés logóval *
  • 937 köbcentiméteres Testastretta 11°-os motor
  • Maximális teljesítmény 111 LE 9.250 fordulat/perc fordulatszámon.
  • Maximális forgatónyomaték 9,5 kgm 6.500 fordulat/percnél
  • Homologizált Termignoni hangtompító sárga csíkkal *
  • Alumínium első váz
  • Hátsó segédváz könnyű GFRP anyagból
  • Tömör anyagból megmunkált alumínium lábtartók *
  • Alumínium lengőkar
  • Öhlins kormánycsillapító **
  • Öhlins NIX30 első villa **
  • Öhlins monoshock **
  • Kovácsolt alumínium kerekek (-1,86 kg) kéttónusú sárga/zöld/kék felirattal *
  • Első és hátsó sárvédők szénszálas anyagból **
  • Motorvédő *
  • Teljes LED-es világítási rendszer pásztázó technológiájú irányjelzőkkel
  • 4,3 colos színes TFT műszeregység bekapcsolt sebességfokozat és üzemanyagszint kijelzővel
  • Az új futómű előnyeinek kihasználására kalibrált Riding Modes (3 beállítás), új Wet Riding Mode (nedves lovaglási mód)
  • 3 szinten állítható ABS kanyarodás, csak elöl üzemmóddal
  • DTC 8 fokozat, DWC 4 fokozat
  • Launch Control 3 fokozatban állítható
  • Brembo első fékek 320 mm-es tárcsákkal, alumínium karimákkal, sárgára festett monoblokk Stylema® féknyergekkel, radiális főfékhengerrel és szinterezett anyagból készült fékbetétekkel*.
  • Hidraulikus tengelykapcsoló radiális szivattyúval
  • Ülésmagasság 840 mm a talajtól
  • DQS fel/le
  • Lítium-ion akkumulátor **
  • Pirelli Diablo Rosso IV gumiabroncsok
  • Szélvédő
  • Utasülés huzat
  • Dedikált motorkerékpár borítás *
  • Eredetiségigazolás *

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük