HírekMotorbemutatóMotorok

A BMW Motorrad bemutatja az új BMW R 12 G/S-t

Az új BMW R 12 G/S: Klasszikus enduro design, amelyet a legendás BMW R 80 G/S ihletett. Ideális ergonómia az ambiciózus terepmotorozáshoz.

„Az új BMW R 12 G/S modellel a BMW Motorrad egy klasszikus endurót kínál a purista off-road szórakozáshoz. A legendás R 80 G/S-től kölcsönzött rövidítés a ‘Gelände / Straße’ (terep / utca) szavak rövidítése, és jelzi, hogy a BMW R 12 család új tagja mindkettőt egyaránt uralja. Tudjuk, hogy számos rajongó már nagyon várta ezt a motorkerékpárt.” Markus Lederer, a Boxer Series vezetője.

BMW Motorrad és a terepsport.

A motorsport sikertörténet vörös fonalként húzódik végig a BMW Motorrad történelmén. A kardánhajtással kombinált, nagy nyomatékú boxermotor számtalan versenyen bizonyította győztes képességét és tartósságát.

BMW R 12 G/S 2025

1980-ig azonban a BMW Motorrad nem vitte sorozatgyártásba a boxermotorral szerelt enduró koncepcióját, akkor viszont megszületett a BMW R 80 G/S. Egy olyan sorozatgyártású terepmotor, amilyet még soha nem láttunk. Egyaránt rendelkezik terepjáró szakértelemmel, túrakészséggel és dinamikus közúti tulajdonságokkal.

Az új BMW R 12 G/S ügyesen megragadja a boxermotorral szerelt terepjáró endurók szellemét az R 80 G/S stílusában, és tökéletesen átülteti azt a modern technológiával a jelenbe. Hosszú rugóúttal, keresztküllős kerekekkel és kis, kompakt fejidommal.

Háromféle ülésválasztékkal

Stabil enduro-lábtartókkal és kormányemelővel az elkötelezett off-road kalandorok számára. Az új BMW R 12 G/S alapfelszereltségként lapos szólóüléssel készül (alap ülésmagasság 17″ hátsó kerékkel: 860 mm / ülésmagasság az Enduro Package Pro csomagban 18″ hátsó kerékkel: 875 mm).

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book
BMW R 12 G/S 2025

Lapos és egyenes, ideális az endurózáshoz – akár álló helyzetben is. Az opcionális Pillion Package egy két személyes ülést tartalmaz (standard ülésmagasság 17″ hátsó kerékkel: 860 mm / ülésmagasság az Enduro Package Pro csomagban 18″ hátsó kerékkel: 875 mm). A Rallye Seat opcióval a vezető ülésmagassága 20 mm-rel nő (standard ülésmagasság 17″ hátsó kerékkel: 880 mm / ülésmagasság az Enduro Package Pro csomagban 18″ hátsó kerékkel: 895 mm).

Az új R 12 G/S alapfelszereltségként két praktikus acélszemmel van ellátva a hátsó vázon, amelyek rögzítési pontként használhatók. Az új BMW R 12 G/S alapváltozata elsősorban országúti használatra tervezett, de fogazott profiljának köszönhetően terepen való használatra is alkalmas lábtartó rendszerrel van felszerelve.

Az „Enduro Package Pro” részeként az R 12 G/S egy enduro lábtartó rendszerrel van felszerelve, amely a lábtartó testének megnövelt érintkezési felületének és a három sor tüskének köszönhetően optimális tapadást biztosít enduro motorozáshoz. Az alumínium csővázas kormány további ergonomikus beállításokat tesz lehetővé. Az opcionális Enduro csomag 20 mm-es emelőt tartalmaz.

Erőteljes boxermotor

BMW R 12 G/S 2025

Kiváló teljesítmény- és nyomatékkibocsátással, valamint egyáramú kipufogórendszerrel. Az első BMW motorkerékpár – az R 32 – 1923-as bemutatása óta a BMW Motorrad boxermotorok az összetéveszthetetlen, eredeti és autentikus kialakítás, a teljes nyomatékgörbe és az egyedi hangkarakter szinonimái.

Ugyanez igaz az új BMW R 12 G/S-re is. A lég/olajhűtéses, 101 mm furatú, 73 mm löketű, 1170 cm3 hengerűrtartalmú boxermotor a BMW motorkerékpárok számos modelljéből ismert, 80 kW (109 LE) teljesítményt nyújt 7000-es fordulatszámon és 115 Nm maximális forgatónyomatékot 6500-as fordulatszámon. A magasra szerelt hátsó hangtompítóval ellátott bal oldali kipufogórendszer megfelel a klasszikus endurók követelményeinek.

Alapértelmezett „Rain”, „Road” és „Enduro” menetmódok, valamint az Enduro Package Pro csomag részeként az „Enduro Pro” kiegészítő menetmód. Dinamikus kipörgésgátló (DTC) és motorellenállás-nyomaték-szabályozás (MSR) az alapfelszereltség része. Az új BMW R 12 G/S már alapfelszereltségként rendelkezik az „Eső”, „Országúti” és „Enduro” menetmódokkal.

BMW R 12 G/S 2025

Az új R 12 G/S emellett szériafelszereltségként rendelkezik a Dinamikus kipörgésgátlóval (DTC), amely nagy fokú menetbiztonságot nyújt gyorsításkor. Terepjáró használatra a DTC teljesen kikapcsolható az új BMW R 12 G/S-en. A 12 G/S emellett szériafelszereltségként motorhúzónyomaték-szabályozással (MSR) is rendelkezik. Az opcionális, gyárilag beszerelhető Shift Assistant Pro a kuplung működtetése nélküli fel- és visszaváltáshoz a nagyobb dinamika, a kényelem és a vonóerő szinte megszakítás nélküli gyorsulás érdekében.

A Shift Assistant Pro, amely az új BMW R 12 G/S-hez opcionális felszereltségként már gyárilag is elérhető, szinte minden terhelési és sebességtartományban lehetővé teszi a kuplung nélküli váltást. A kézi váltáshoz képest nagyobb dinamikus teljesítményt és kényelmet kínál, rendkívül rövid váltási időkkel, amelyek lehetővé teszik a gyorsítást a húzóerő minimális megszakításával.

BMW R 12 G/S 2025

Az egyrészes, csőhídból készült acél térváz csavarozott hátsó vázzal ideális alapot biztosít egy enduróhoz. Optimalizált kormányfejrész a tökéletes off-road ergonómia és a széles kormányszög érdekében. Az R 12 család egyrészes, csőhíd alakú acél térváza az új BMW R 12 G/S központi eleme. A szintén acélcsőből készült hátsó váz a fő vázhoz van csavarozva.

A kormányfej az új BMW R 12 G/S-en kissé magasabbra és előrébb került. 21 colos nagy méretű első kerék az optimális terepjáró teljesítmény érdekében szériafelszereltség. Opcionális Enduro Package Pro, 17 colos hátsó kerék helyett 18 colos hátsó kerékkel a maximális terepjáró teljesítmény érdekében. Az új BMW R 12 G/S a keresztküllős kerekekkel egy teljes értékű enduró. Ennek megfelelően elöl 21 colos kerékkel van felszerelve. Hátul szériafelszereltségként 17 colos kerék van. Az Enduro Package Pro csomag részeként 18 colos hátsó kerék is rendelhető a még nagyobb terepjáró képességek érdekében.

BMW R 12 G/S 2025

Teljesen állítható felfordított teleszkópvilla elöl és Paralever lengőkar ferde, szintén teljesen állítható hátsó lengéscsillapítóval, hosszú rugóúttal párosítva a kiváló terepjáró képességek érdekében. A merev és stabil alapváz mellett a hosszú rugóút elengedhetetlen az ambiciózus terepezéshez.

Az új R 12 G/S esetében az első kereket egy teljesen állítható, 45 mm átmérőjű, fordított teleszkópvilla vezeti, amelynek rugóútja 210 mm. A BMW R 12 család többi modelljéhez hasonlóan a hátsó kereket is Paralever lengőkar vezeti. A felfüggesztésről és a csillapításról egy 200 mm rugóút-függő csillapítású és teljes mértékben állítható, szögletes rugóstag gondoskodik.

Erőteljes fékrendszer a BMW Motorrad ABS Pro-val együtt a biztonságos fékezésért még kanyarodás közben is. Az új R 12 G/S első kereke két axiálisan csavarozott, 2 dugattyús úszó féknyereggel ellátott, 310 mm átmérőjű tárcsafékkel van felszerelve. A hátsó kerékre 265 mm átmérőjű, 2 dugattyús úszó féknyereggel ellátott szimpla tárcsafék kerül.

BMW R 12 G/S 2025

Az új R 12 G/S már szériafelszereltségként rendelkezik BMW Motorrad ABS Pro (részlegesen integrált) rendszerrel. Az ABS Pro a kanyarokban történő fékezésnél is nagyobb biztonságot nyújt azáltal, hogy a kanyarokba való belehajláskor ABS-asszisztált fékezést tesz lehetővé. Klasszikus kialakítású, középen elhelyezett kerek műszer és 12 V-os csatlakozó.

Az új BMW R 12 G/S alapfelszereltségként középen elhelyezett kerek műszeregységgel és a kormány jobb oldalán található 12 V-os csatlakozóval rendelkezik az áramellátáshoz. Szériafelszereltségként erőteljes LED-es fényszórók, opcionális felszereltségként pedig Headlight Pro már gyárilag. Az új BMW R 12 G/S alapfelszereltségként egy kompakt, 5 ¾” átmérőjű kerek LED-es fényszóróval és egy „X” alakú, ikonikus fényjelzéssel rendelkezik. Emellett az új R 12 G/S irányjelző- és vezérlőlámpái is LED technológiát alkalmaznak.

BMW R 12 G/S 2025

A Headlight Pro opcionális felszereltség részét képező adaptív fényszóró még nagyobb biztonságot nyújt az éjszakai motorozás során.

Három vonzó szín az új BMW R 12 G/S számára.

BMW R 12 G/S alapváltozat.

  • Éjfekete matt fényezés az első kerékfedélre / a fejidom burkolatára / az üzemanyagtartályra / a légtartály fedelére / a hátsó részre.
  • Ülés: Fekete.
  • Matricák: Airbox burkolat.

BMW R 12 G/S opcionális szín.

  • Világosfehér festék az első kerékfedél / cockpit burkolat / üzemanyagtartály / airbox burkolat / hátsó rész.
  • Ülés: Piros.
  • Matricák: Villavédők / üzemanyagtartály / fejidom / airbox fedél.

BMW R 12 G/S Option 719 Aragonit.

  • Sandrover matt fényezés / Racing red matt fényezés / Mineral grey metallic matt üzemanyagtartály / első kerékfedél / cockpit burkolat / airbox burkolat / hátsó rész.
  • Ülés: Fekete / Sandrover / Piros.
  • Matricák: Villavédők / üzemanyagtartály / fejidom.

Az új BMW R 12 G/S legfontosabb jellemzői:

BMW R 12 G/S 2025
  • Klasszikus, purista enduro design.
  • Eredeti lég/olajhűtéses kéthengeres boxermotor 80 kW (109 LE) teljesítménnyel 7000 fordulat/percnél és 115 Nm-rel 6500 fordulat/percnél.
  • Bal oldali egyáramú kipufogórendszer magasan elhelyezett hátsó hangtompítóval és kúpos kipufogóvéggel.
  • Egyrészes, csővázas térkeret megemelt és előre helyezett kormányfej-résszel. Csavarozott hátsó váz.
  • Teljesen állítható, fordított teleszkópvilla elöl és Paralever lengőkar ferde, szintén teljesen állítható hátsó lengéscsillapítóval, felülvizsgált, úttól függő csillapítással.
  • Alapfelszereltségként 21 colos első kerék és 17 colos hátsó kerék. 18 colos hátsó kerék az opcionális „Enduro Package Pro” felszereltség részeként.
  • Axiálisan szerelt 2 dugattyús úszó féknyergek, acél flex fékvezetékek és 310 mm-es féktárcsák.
  • BMW Motorrad ABS Pro a biztonságos fékezésért még kanyarodáskor is.
  • „Rain”, „Road” és „Enduro” menetmódok alapfelszereltségként. További „Enduro Pro” menetmód választható opcionális felszerelésként.
  • DTC (Dynamic Traction Control) és motorellenállás-szabályozás (MSR) szériafelszereltség.
  • Klasszikus kerek műszerfal és 12 V-os csatlakozó. Digitális kijelző opcionális felszereltségként rendelhető gyárilag.
  • Szériafelszereltségként erős LED-es világítóegységek és opcionális felszereltségként „Headlight Pro” opcionális felszereltségként gyárilag.
  • Keyless Ride a zárfunkciók kényelmes, rádión keresztüli aktiválásához gyárilag.
  • Három vonzó szín a stílusos megjelenésért.
  • A prémium minőségű Original BMW Motorrad tartozékok révén testreszabható opcionális felszereltségek személyre szabott választéka gyárilag.

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük