Veterán felvonulással ünnepelete a május 1-ét a 125 éves Közlekedési Múzeum
A Közlekedési Múzeum idén ünnepli fennállásának 125. évfordulóját. A jeles alkalomból május 1-jén klasszikusjármű-felvonulást rendeztek a Városligetből a kőbányai Északi Járműjavítóba.
A felvonuláson több veterános klub is részt vett, valamit privát veterángyűjtők egyedi darabjai is felbukkantak a 250 fős konvolyban. A Közlekedési Múzeum saját járművei, egy 1974-es Citroen DS – amit méltán hívtak “Istennőnek” – egy 1947-es Pobeda, illetve egy 1968-as BMW R60/2 típusú motorkerékpár is a saját lábán gurult, utóbbit dr. Schneller Domonkos, a Múzeum főigazgatója vezette.
A majális az Északi Járműjavító és az Opera Eiffel Műhelyház közös udvarán folytatódott, ahol már hosszú sorban várták a látogatók, hogy beléphessenek a Dízelcsarnokba, és megtekinthessék az új tárlatot, a “Mivel megyünk? Energiamix a közlekedésben” című új időszaki kiállítást, amely a múzeum minden eddigi kiállításánál nagyobb területen, hiánypótló módon mutatja be korunk egyik legfontosabb témáját: az energiafelhasználást.
A majális az új időszaki kiállításon túl az Animato klarinét kvartett zenei közreműködésével, veterán jármű szépségversennyel, kerékpáros akadálypályával és házi pörkölttel várta az érdeklődőket. Schneller Domonkos főigazgató köszöntötte a látogatókat és a veteránautó-tulajdonosokat, D. Kovács Róbert Antal, Kőbánya polgármestere – és a rendezvény fő támogatója – , továbbá Ókovács Szilveszter, a Magyar Állami Operaház főigazgatója szintén felszólalt a közönség előtt. Az esemény háziasszonya Zavaros Eszter, operaénekes, műsorvezető volt, aki magával ragadó jókedvvel és rutinos felkészültséggel vezényelte a programokat.
A délután folyamán a múzeum elismerésében részesítette az összegyűlt járműveket, Schneller Domonkos díjat adott át többek között a legrégebbi járműnek: egy 1896-os Panhard & Levassor gépjármű szegedi tulajdonosának. A közönségkedvenc díjat a Kaáli Autó-Motor Múzeum 1973-as Lamborghini Espada-ja kapta.
A felvonulók között olyan járműcsodák tették tiszteletüket, mint egy 1916-os Indian PowerPlus motorkerékpár, vagy az 1913-as Studebaker nyitott személygépkocsi, egy 1929-es Mercedes Benz Nürburg személygépkocsi, Lukács Ottó 1929-es magyar Méray Jap 600-as motorkerékpárja, amellyel tavaly 6000 km-es túrát teljesített Amerikában. A múzeum kollégái 125 szeletes tortával kedveskedtek a látogatóknak.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Az új tárlat napjaink egyik legfontosabb témáját, az energiaforrások kérdéskörét vizsgálja a közlekedés vonatkozásában a Dízelcsarnok 6000 m²-es kiállítóterében, mely október végéig 10-17 óráig, szerdától vasárnapig látogatható. A múzeum különleges programokkal várja az egyéni és csoportos látogatókat, a iskolás osztályok figyelmébe ajánlja a múzeumpedagógia foglalkozásokat.
Tovább információk a www.mivelmegyunk.hu weboldalon érhetőek el. A múzeummal kapcsolatos legfrissebb híreket és programajánlókat a Közlekedési Múzeum Facebook oldalán követhetjük.